search icon

Τουρισμός

Ταξίδια: Τι προβλέπεται και τι να κάνετε εάν χάθηκε, καθυστέρησε ή έσπασε η βαλίτσα σας

Η καθυστέρηση ή απώλεια αποσκευών μπορεί να χαλάσει τις διακοπές. Με σωστή προετοιμασία, προσεκτικές κινήσεις στο αεροδρόμιο και γνώση των δικαιωμάτων, οι επιπτώσεις ελαχιστοποιούνται

123RF

Δεν υπάρχει χειρότερο σενάριο για έναν ταξιδιώτη από το να φτάνει στον προορισμό του και να διαπιστώνει ότι η βαλίτσα του δεν ταξίδεψε μαζί του ή – ακόμα χειρότερα – έχει σταλεί αλλού. Η σκέψη αυτή μπορεί να προκαλέσει πανικό, ειδικά όταν διαπιστώνει ότι οι διακοπές του ξεκινούν με σοβαρό πρόβλημα. Πώς πρέπει όμως να αντιδράσετε σε μια τέτοια κατάσταση, εάν η αεροπορική εταιρεία καθυστερήσει, καταστρέψει ή απωλέσει την αποσκευή σας;

Αν και η ανάκτηση χαμένων αποσκευών φαίνεται περίπλοκη, με μερικές απλές πρακτικές μπορείτε να μειώσετε τις επιπτώσεις ή και να επιλύσετε γρήγορα το πρόβλημα.

Πριν την αναχώρηση

Επιλέξτε πτήσεις χωρίς ανταποκρίσεις: Αν θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο απώλειας αποσκευών, προτιμήστε απευθείας πτήσεις ή δρομολόγια με αρκετό χρόνο στις ενδιάμεσες στάσεις.

Τα προβλήματα είναι συχνότερα όταν η βαλίτσα πρέπει να αλλάξει αεροσκάφος με περιορισμένο χρόνο ανάμεσα στις πτήσεις, ιδιαίτερα σε διεθνή ταξίδια.

Βγάλτε φωτογραφίες: Φωτογραφίστε το εσωτερικό της βαλίτσας πριν τη συσκευάσετε και στη συνέχεια την εξωτερική της όψη. Αυτό διευκολύνει τον εντοπισμό της και την τεκμηρίωση αποζημίωσης.

Χρησιμοποιήστε εφαρμογές εντοπισμού: Πολλές εταιρείες προσφέρουν δυνατότητα παρακολούθησης των αποσκευών μέσω εφαρμογών. Ειδικά με την τεχνολογία AirTags της Apple, μπορεί να γίνει άμεσος εντοπισμός του στίγματος.

Στο αεροδρόμιο

Αποφύγετε την τελευταία στιγμή: Αν καθυστερήσετε στον έλεγχο αποσκευών, αυξάνεται ο κίνδυνος να μη φτάσουν στον τελικό προορισμό. Αφήστε χρόνο για τις εσωτερικές διαδικασίες.

Ελέγξτε την ετικέτα: Κατά το check-in, επιβεβαιώστε ότι ο προορισμός στην ετικέτα της βαλίτσας είναι ο σωστός. Μην πετάτε το εισιτήριο ή το απόκομμα των αποσκευών πριν τις παραλάβετε.

Αν η αποσκευή αργήσει

Ψάξτε στους διπλανούς ιμάντες: Μπορεί η βαλίτσα να έχει μεταφερθεί σε άλλο σημείο. Αν δεν τη βρείτε, κατευθυνθείτε αμέσως στο γραφείο απολεσθέντων.

Εφόσον εντοπιστεί, θα σας την αποστείλουν με την επόμενη διαθέσιμη πτήση.

Συμπληρώστε αναφορά: Δηλώστε άμεσα την απώλεια και καταγράψτε λεπτομέρειες για το περιεχόμενο και την εμφάνιση της αποσκευής. Αυτή η διαδικασία είναι αναγκαία για την έναρξη του εντοπισμού και τυχόν αποζημίωσης.

Κρατήστε αποδείξεις αγορών: Εάν αναγκαστείτε να αγοράσετε είδη πρώτης ανάγκης λόγω απουσίας της βαλίτσας, κρατήστε τα παραστατικά. Αυτά είναι σημαντικά για πιθανή αποζημίωση.

Σε περίπτωση οριστικής απώλειας ή ζημιάς

Ενημερωθείτε για την πολιτική της εταιρείας: Επισκεφθείτε τον ιστότοπο της αεροπορικής και διαβάστε τους όρους αποζημίωσης. Αν υπάρξει καθυστέρηση στην καταβολή, υποβάλετε καταγγελία.

Για φθορές: Εάν η αποσκευή είναι κατεστραμμένη, δηλώστε τη ζημιά αμέσως. Ωστόσο, να γνωρίζετε ότι η ευθύνη της εταιρείας δεν καλύπτει ορισμένα αντικείμενα ή ζημιές από κακή συσκευασία.

Ασφαλιστική κάλυψη

Η ασφάλιση για αποσκευές διακρίνεται σε δύο βασικές κατηγορίες: καθυστέρηση και απώλεια. Ανάλογα με το πρόγραμμα που έχετε, μπορείτε να αποζημιωθείτε για τις καθυστερήσεις ή την πλήρη απώλεια της αποσκευής σας.

Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες, μπορείτε να αποφύγετε πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις και να διαχειριστείτε πιο ψύχραιμα τις δυσλειτουργίες ενός ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμη 

Goldman Sachs: «Ταύρος» για τις ελληνικές μετοχές – Αναβαθμίζεται η τιμή στόχος για τον Γενικό Δείκτη (γραφήματα)

Οπτικές ίνες σε παγετώνες μπορεί να προβλέψουν φυσικές καταστροφές

Ρεύμα: Μεγάλη αλλαγή στα τιμολόγια από 1η Αυγούστου – Τι πρέπει να γνωρίζετε 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version