search icon

Αυτοκίνητο

Αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη: Το κόστος, οι στόχοι του 2035 και ο ανταγωνισμός από την Κίνα

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για χαλάρωση των κλιματικών στόχων, καθώς η κινεζική επέλαση στα ηλεκτρικά οχήματα και η πτώση πωλήσεων στην Ασία αναδιαμορφώνουν τον παγκόσμιο ανταγωνισμό

123rf

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να αναθεωρήσουν εκ βάθρων τις στρατηγικές τους και τους στόχους τους στον τομέα των πωλήσεων. Οι πιέσεις που ασκούνται εντός Ευρώπης για επανεκτίμηση των κλιματικών δεσμεύσεων και της μετάβασης σε αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη απαγόρευση πωλήσεων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μετά το 2035, είναι πολύ πιθανό να βρουν ανταπόκριση. Άλλωστε, οι τελικές αποφάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες.

Από την περίοδο της πανδημίας έως την εκτίναξη του ενεργειακού κόστους και την επιβολή νέων αμερικανικών δασμών, η Ευρωπαϊκή Ένωση εμφανίζει σημάδια στασιμότητας, την ώρα που οι κινεζικές εταιρείες ενισχύουν συστηματικά τη θέση τους, κερδίζοντας έδαφος μήνα με τον μήνα. Η ΕΕ έχει ήδη κατευθύνει σημαντικούς πόρους στην παραγωγή μπαταριών, στην ανάπτυξη δικτύων φόρτισης και σε άλλα συνοδευτικά μέτρα. Ωστόσο, οι πρωτοβουλίες αυτές δεν έχουν καταφέρει ακόμη να κατευνάσουν τις ανησυχίες των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένες από την Κίνα. Τα στελέχη των ευρωπαϊκών ομίλων προειδοποιούν ότι η απαγόρευση των νέων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων από το 2035 συνεπάγεται βαρύ οικονομικό κόστος για τις κατασκευάστριες εταιρείες. Για τον λόγο αυτό ζητούν από τις Βρυξέλλες να χαλαρώσουν οι κλιματικοί στόχοι, ώστε να κερδηθεί περισσότερος χρόνος για την προσαρμογή και να αποφευχθούν οι κυρώσεις λόγω μη επίτευξης των ορίων εκπομπών. Ωστόσο, μια τέτοια υποχώρηση ενδέχεται να επιβραδύνει την παραγωγή και τη διάθεση προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων, υπονομεύοντας τη συνολική πορεία της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση.

Την ίδια στιγμή, η παρουσία της Κίνας στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών οχημάτων ενισχύεται διαρκώς, με τα κινεζικής προέλευσης BEV να αντιπροσωπεύουν περίπου το 9% της αγοράς. Πολλές κινεζικές μάρκες επεκτείνουν με ταχείς ρυθμούς το αποτύπωμά τους, καταγράφοντας αυξανόμενο αριθμό ταξινομήσεων σε σειρά ευρωπαϊκών χωρών.

Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ υφίστανται απώλειες στην Ασία, όπου οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε κινεζικά μοντέλα, προσελκυόμενοι από τις χαμηλότερες τιμές και τα ανταγωνιστικά τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Το συνολικό μερίδιο αγοράς των ευρωπαϊκών κατασκευαστών στην Κίνα έχει υποχωρήσει από 24% το 2020 σε μόλις 15% το 2024. Η πτώση αυτή οδηγεί τις ευρωπαϊκές εταιρείες σε αχαρτογράφητα νερά, καθώς αναζητούν τρόπους να ανταγωνιστούν τις κινεζικές επιχειρήσεις, οι οποίες αυξάνουν διαρκώς τις πωλήσεις τους τόσο στη Γηραιά Ήπειρο όσο και διεθνώς.

Διαβάστε ακόμη 

Ψηφιακός ελεγκτής, το νέο όπλο της ΑΑΔΕ

Μανώλης Κόντος στο newmoney: Το νέο μοντέλο της Austriacard με υπηρεσίες, AI και οι στόχοι ανάπτυξης (pic)

Les Echos για την εκλογή Πιερρακάκη: Μια ρεβάνς και ένα σύμβολο – «Η Ευρωζώνη χρειάζεται έναν ισχυρό καπετάνιο»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version