Όπως δήλωσε ο Μαξιμίλιαν Καλ, εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών, στις 6 Οκτωβρίου σε κυβερνητική συνέντευξη Τύπου στο Βερολίνο, ο υπουργός Οικονομικών, Λαρς Κλινγκμπάιλ, θα παρουσιάσει σύντομα ένα σχέδιο νόμου που θα διατηρήσει την υπάρχουσα φορολογική απαλλαγή για τα EV μέχρι το 2035,.
«Για να κυκλοφορήσουν σημαντικά περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια πρέπει να θέσουμε τα σωστά κίνητρα τώρα», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων dpa ο Κλινγκμπάιλ, Σοσιαλδημοκράτης που είναι επίσης αντικαγκελάριος. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 32%, σε 45.495, στη Γερμανία τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την υπηρεσία οδικής κυκλοφορίας KBA.
Η φορολογική απαλλαγή για τα ηλεκτρικά οχήματα επρόκειτο να λήξει την 1η Ιανουαρίου 2026. Η επέκταση της εξαίρεσης αναμένεται να κοστίσει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ σε χαμένα έσοδα έως το 2029.
Η παράταση έρχεται πριν από μια κρίσιμη «αυτοκινητική σύνοδο κορυφής» στις 9 Οκτωβρίου μεταξύ κυβερνητικών αξιωματούχων, στελεχών των αυτοκινητοβιομηχανιών και εκπροσώπων των εργαζομένων.
Η συνάντηση θα επικεντρωθεί σε τρόπους για να βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες προκλήσεις που προέρχονται από τον κινεζικό ανταγωνισμό έως τους εμπορικούς δασμούς των ΗΠΑ και το επίμονα υψηλό ενεργειακό κόστος.
Οι ανακοινώσεις τον περασμένο μήνα ότι η Volkswagen μειώνει την παραγωγή και η Bosch περικόπτει 13.000 θέσεις εργασίας ήταν η τελευταία απόδειξη για το πώς η δυσπραγία της αυτοκινητοβιομηχανίας ταλανίζει τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης.
Η ZF Friedrichshafen δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι σχεδίαζει να καταργήσει 7.600 θέσεις εργασίας στο τμήμα ηλεκτροκίνητων συστημάτων μετάδοσης κίνησης, καθώς εντείνει τις προσπάθειες αναδιάρθρωσης για να αντιμετωπίσει τη μειωμένη ζήτηση.
«Χρειαζόμαστε τώρα ένα ισχυρό πακέτο για να οδηγήσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας στο μέλλον και να εξασφαλίσουμε θέσεις εργασίας», ανέφερε ο Κλινγκμπάιλ σύμφωνα με το DPA. «Θέλουμε τα καλύτερα αυτοκίνητα να συνεχίσουν να κατασκευάζονται στη Γερμανία».
Στη συνάντηση της 9ης Οκτωβρίου είναι επίσης πιθανό να συζητηθεί η προθεσμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ολοκληρωτική κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, επιτρέποντας την πώληση μόνο νέων αυτοκινήτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ωστόσο ο κυβερνητικός συνασπισμός Χριστιανοδημοκρατών και Σοσιαλδημοκρατών παραμένει διχασμένος σχετικά με την απαγόρευση.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας της κυβέρνησής του να βοηθήσει τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο καγκελάριος Φρήντριχ Μερτς προέτρεψε τον περασμένο μήνα την ΕΕ να εγκαταλείψει την προθεσμία του 2035 και αντ’ αυτής να επιτρέψει στη βιομηχανία να ακολουθήσει μια πιο ήπια πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα.
Ορισμένα μέλη του SPD, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Περιβάλλοντος Κάρστεν Σνάιντερ, είναι δυσαρεστημένα με την κίνηση, αλλά το κόμμα αναμένεται να οριστικοποιήσει την επίσημη θέση του αργότερα αυτή την εβδομάδα.
«Δεν έχουμε συμφωνήσει σε μια κοινή θέση για το θέμα εντός του συνασπισμού, αλλά ελπίζω ότι αυτό θα συμβεί σύντομα», είπε ο Μερτς σε τηλεοπτική συνέντευξη στο τηλεοπτικό δίκτυο n-TV. «Δεν θέλω η Γερμανία να είναι μεταξύ των κρατών μελών που εμμένουν σε αυτή τη λάθος απαγόρευση».
Ο Όλαφ Λις, πρωθυπουργός του SPD στο κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, του οποίου η κυβέρνηση είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της VW, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι προτεραιότητα πρέπει να είναι η προστασία των θέσεων εργασίας.
«Ο στόχος της πώλησης μόνο αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2035 δεν είναι ρεαλιστικός», δήλωσε ο Λις στη γερμανική εφημερίδα NWZ. «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, ειδικά τα plug-in υβριδικά και τα οχήματα με επέκταση αυτονομίας, πρέπει να συνεχίσουν να επιτρέπονται μετά το 2035 και πρέπει επίσης να συμπεριληφθούν εναλλακτικά καύσιμα».
Διαβάστε ακόμη
Πώς άλλαξε ο τρόπος που ψωνίζει ο Έλληνας από το 2015 μέχρι σήμερα
Μαρία Κορίνα Ματσάδο: Το ποσό που θα λάβει για το Νόμπελ Ειρήνης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
