Η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ακολουθεί παραδοσιακά την πορεία των καινούργιων, με τις κινεζικές μάρκες να κάνουν πλέον αισθητή την παρουσία τους. Προς το παρόν ο όγκος παραμένει περιορισμένος, ωστόσο στη Γερμανία οι πωλήσεις κινεζικών μεταχειρισμένων σχεδόν τριπλασιάστηκαν από το 2022, αν και ακόμα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% του συνόλου.
Πρωταγωνιστής είναι η MG, που ανήκει στη SAIC, ενώ οι Polestar, DFSK και Maxus καταγράφουν πολύ χαμηλά ποσοστά. Καλύτερα κινούνται οι BYD και NIO, χωρίς όμως να ξεχωρίζουν ιδιαίτερα.
Τα κινεζικά μεταχειρισμένα παραμένουν πιο φθηνά σε σχέση με τον μέσο όρο. Για παράδειγμα, ένα MG4 διατίθεται γύρω στα 24.900 ευρώ, όταν η μέση τιμή στο Autoscout24 φτάνει τα 27.753 ευρώ. Παρά το χαμηλότερο κόστος, απαιτούν 127 ημέρες μέχρι να πωληθούν, χρόνος πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με τα συμβατικά μεταχειρισμένα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Οι χαμηλές πωλήσεις συνδέονται με τη μικρή αναγνωρισιμότητα των νέων αυτών brands, αλλά και με τις αμφιβολίες των καταναλωτών για τη διάρκεια ζωής τους. Επιπλέον, οι ελλείψεις σε υποδομές και τεχνική υποστήριξη αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες. Χαρακτηριστικό είναι ότι η υποτίμηση είναι μεγάλη: το MG5 έχασε μέσα σε έναν χρόνο περίπου το 20% της αξίας του, φαινόμενο που συναντάται και σε άλλα κινεζικά μοντέλα.
Παρά τα σημερινά εμπόδια, η αγορά θεωρεί πως τα κινεζικά αυτοκίνητα θα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα με τον χρόνο. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι αργά ή γρήγορα η ζήτηση θα ξεπεράσει την προσφορά, οδηγώντας τις τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών μεταχειρισμένων ανοδικά τόσο στη Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Διαβάστε ακόμη
FT: Mega deals εκτοξεύουν τις παγκόσμιες συγχωνεύσεις στα 3,1 τρισ. δολάρια το 2025
Τι είναι το ΕΕ72 και γιατί όλοι στον κόσμο της μόδας μιλούν για αυτό;
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
