Η αλλαγή ηγεσίας στη Stellantis δεν είναι απλώς μια εναλλαγή προσώπων στην κορυφή, αλλά η έναρξη μιας δύσκολης προσπάθειας επαναφοράς ισορροπίας σε έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος καλείται να διαχειριστεί ένα σύνθετο μείγμα προκλήσεων, μετά την αποχώρηση του Κάρλος Ταβάρες, ο οποίος άφησε πίσω του έναν οργανισμό με ισχυρά μεγέθη αλλά και έντονες εσωτερικές τριβές.
Η Stellantis, που γεννήθηκε από τη συγχώνευση της PSA και της Fiat Chrysler, βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σημείο: διαθέτει ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands, παγκόσμια παρουσία και κερδοφορία, αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζει λειτουργικές αστοχίες, στρατηγικές αντιφάσεις και πίεση από τις αγορές.
Η «κληρονομιά» Ταβάρες
Ο Κάρλος Ταβάρες θεωρείται ο αρχιτέκτονας της δημιουργίας και της πρώτης φάσης επιτυχίας της Stellantis. Υπό τη διοίκησή του, ο όμιλος πέτυχε υψηλά περιθώρια κέρδους, επιθετικό έλεγχο κόστους και πειθαρχία στις επενδύσεις. Ωστόσο, αυτή η στρατηγική είχε και τίμημα.
Στελέχη και αναλυτές επισημαίνουν ότι η υπερβολική έμφαση στη χρηματοοικονομική απόδοση επιβάρυνε τις σχέσεις με προμηθευτές, εργαζομένους και αντιπροσώπους, ενώ σε ορισμένες αγορές προκάλεσε απώλεια μεριδίων και καθυστερήσεις σε κρίσιμες τεχνολογικές μεταβάσεις.
Το σχέδιο του νέου επικεφαλής
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος εμφανίζεται αποφασισμένος να επαναφέρει τη λειτουργική συνοχή στον όμιλο, χωρίς να θυσιάσει τη χρηματοοικονομική πειθαρχία. Στον πυρήνα του σχεδίου του βρίσκονται τρεις άξονες: καλύτερος συντονισμός των brands, εξορθολογισμός της στρατηγικής για τα ηλεκτρικά οχήματα και αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στο εσωτερικό της εταιρείας.
Η έμφαση μετατοπίζεται από την ακραία λιτότητα σε πιο ισορροπημένες αποφάσεις, με στόχο τη βιωσιμότητα μακροπρόθεσμα και όχι μόνο τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα.
Η πρόκληση των ηλεκτρικών και της Κίνας
Ένα από τα πιο δύσκολα μέτωπα αφορά την ηλεκτροκίνηση και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Κίνα. Η Stellantis διαθέτει σχέδια και επενδύσεις, αλλά έχει κατηγορηθεί ότι κινείται πιο αργά από ανταγωνιστές της, τόσο στην Ευρώπη όσο και στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ο νέος CEO καλείται να επιταχύνει τις αποφάσεις, να απλοποιήσει πλατφόρμες και να εξασφαλίσει ότι τα brands του ομίλου θα παραμείνουν ανταγωνιστικά σε τιμή και τεχνολογία.
Επαναφορά εμπιστοσύνης
Πέρα από τα προϊόντα και τα νούμερα, η μεγαλύτερη πρόκληση ίσως είναι ανθρώπινη. Η νέα διοίκηση επιχειρεί να αμβλύνει τις εντάσεις που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια και να επανασυνδέσει τη στρατηγική με τις τοπικές αγορές και τις ιδιαιτερότητες κάθε brand.
Το στοίχημα είναι σαφές: να μετατραπεί ένας γιγαντιαίος όμιλος από αυστηρά «λογιστική μηχανή» σε έναν ευέλικτο και ανθεκτικό παίκτη της επόμενης ημέρας της αυτοκίνησης.
Διαβάστε ακόμη
Morgan Stanley: Τέλος εποχής για το low-cost μοντέλο στις αερομεταφορές;
Πετρέλαιο: Έρχεται νέα περίοδος αναταράξεων (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
