Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα, επιχειρεί να ενισχύσει τις πωλήσεις των μοντέλων του πολυεθνικού ομίλου, δίνοντας προτεραιότητα στον όγκο πωλήσεων έναντι των κερδών. Στη στρατηγική του περιλαμβάνονται οι πωλήσεις σε στόλους με χαμηλότερα περιθώρια και οι επενδύσεις σε πιο προσιτά μοντέλα, με στόχο την ανάκτηση μεριδίου αγοράς στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη και την επαναφορά της τέταρτης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως σε αναπτυξιακή τροχιά, σύμφωνα με τέσσερις πηγές με γνώση του θέματος που μίλησαν στο Reuters.
Ο Φιλόσα, που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Ιούνιο, ξεκίνησε αυτό που μία πηγή χαρακτήρισε ως επιχείρηση «εκτάκτου ανάγκης», προκειμένου να διορθώσει το χάος που άφησε πίσω του ο προκάτοχός του Κάρλος Ταβάρες. Ο τελευταίος είχε επιδιώξει υψηλά περιθώρια κέρδους μέσω ενός μείγματος περικοπών κόστους και αυξήσεων τιμών, επιλογές που –όπως αναφέρει το Reuters– οδήγησαν σε μαζική αποχώρηση δυνητικών αγοραστών.
Ο Ταβάρες αποχώρησε αναγκαστικά στα τέλη του προηγούμενου έτους, καθώς οι πωλήσεις της Stellantis στις ΗΠΑ –τη βασική πηγή κερδοφορίας του ομίλου– μειώθηκαν το 2024 κατά 15%, την ώρα που οι συνολικές πωλήσεις του κλάδου αυξήθηκαν κατά 2,2%.
Άμεσος στόχος του Φιλόσα είναι να πετύχει φέτος πωλήσεις και έσοδα υψηλότερα από τις χαμηλές προσδοκίες των αναλυτών, οι οποίοι –στην καλύτερη περίπτωση– προβλέπουν στασιμότητα σε σχέση με το 2024, σύμφωνα με την ίδια πηγή.
Τα πρώτα δεδομένα δείχνουν ότι η νέα κατεύθυνση αρχίζει να αποδίδει: οι πωλήσεις της Stellantis στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν κατά 6% το τρίτο τρίμηνο, καταγράφοντας την πρώτη άνοδο έπειτα από οκτώ συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης.
Οι πληροφορίες για τη βραχυπρόθεσμη στρατηγική πωλήσεων και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των μαρκών του ομίλου, που δημοσιοποιούνται για πρώτη φορά, έρχονται σε μια περίοδο κατά την οποία η εταιρεία προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο της έδαφος στην αγορά.
Τα σχέδια αποσκοπούν στην αποκατάσταση της αξιοπιστίας απέναντι σε οδηγούς, επενδυτές και αντιπροσώπους, διασφαλίζοντας παράλληλα τη συνέχιση της λειτουργίας των εργοστασίων.
Το Reuters μίλησε συνολικά με έξι πηγές – δύο στελέχη της εταιρείας, δύο εξωτερικούς γνώστες του θέματος και δύο εκπροσώπους βασικών μετόχων της Stellantis – οι οποίοι ζήτησαν να διατηρηθεί η ανωνυμία τους, καθώς δεν είχαν εξουσιοδότηση για δημόσιες δηλώσεις.
Η στρατηγική της Stellantis εφαρμόζεται σε μια συγκυρία όπου ο κλάδος προσαρμόζεται στους δασμούς των ΗΠΑ, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει το υψηλό κόστος μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και τον επιθετικό ανταγωνισμό από την Κίνα.
Υπό την ηγεσία του Φιλόσα, «η Stellantis επιταχύνει τις κινήσεις της για να διορθώσει προηγούμενες στρατηγικές και επιχειρησιακές αποφάσεις», ανέφερε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Το σχέδιο υποστηρίζεται από βασικούς επενδυτές – την Exor της οικογένειας Ανιέλι, την οικογένεια Πεζό και τη γαλλική κυβέρνηση – σύμφωνα με τρεις πηγές.
Οι τακτικές του Φιλόσα περιλαμβάνουν αυξημένες πωλήσεις στόλου στις ΗΠΑ, δηλαδή χαμηλότερου περιθωρίου πωλήσεις σε εταιρείες ενοικίασης, επιχειρήσεις και δημόσιους φορείς, μια πρακτική που ιστορικά χρησιμοποιείται για την απορρόφηση αποθεμάτων, όπως ανέφερε πηγή του κλάδου. Παράλληλα, η Stellantis επενδύει στα κερδοφόρα brands Jeep και Ram.
Στο μεταξύ, οι πωλήσεις της Tesla στις ΗΠΑ υποχώρησαν τον Νοέμβριο κοντά σε χαμηλό τετραετίας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Cox Automotive, οι παραδόσεις μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τεσσάρων ετών.
Η εταιρεία παρέδωσε περίπου 39.800 οχήματα, μειωμένα κατά 23% σε σύγκριση με τις 51.513 μονάδες έναν χρόνο νωρίτερα. Η πτώση αυτή σημειώθηκε παρά το λανσάρισμα φθηνότερων εκδόσεων «Standard» των Model Y και Model 3 τον Οκτώβριο, μετά τη λήξη της ομοσπονδιακής φορολογικής πίστωσης 7.500 δολαρίων για ηλεκτρικά οχήματα τον Σεπτέμβριο.
Διαβάστε ακόμη
Ψηφιακός ελεγκτής, το νέο όπλο της ΑΑΔΕ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
