search icon

dark room

Η… ρωσική σαλάτα στην Αλεξανδρούπολη, τα ακίνητα της Τρ. Πειραιώς και το παζάρι της Intrum, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το θηρίο του Πειραιά

  –Χαίρετε, λοιπόν μπήκαμε στον -θεωρητικά- πιο χαλαρό μήνα του έτους, τα «σκυλιά είναι δεμένα» και με δήλωση πρωθυπουργού, ούτε εκλογές το Φθινόπωρο, ούτε ανασχηματισμός τον Αύγουστο, άρχισε το «εξαφανιζόλ» απ’ όλους. Απ’ ό,τι ξέρω, ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται για τα Χανιά, ο Τσίπρας πήγε οικογενειακώς στη Λισαβόνα και οι μισοί υπουργοί είναι ήδη εκτός γραφείου. […]

 

Χαίρετε, λοιπόν μπήκαμε στον -θεωρητικά- πιο χαλαρό μήνα του έτους, τα «σκυλιά είναι δεμένα» και με δήλωση πρωθυπουργού, ούτε εκλογές το Φθινόπωρο, ούτε ανασχηματισμός τον Αύγουστο, άρχισε το «εξαφανιζόλ» απ’ όλους. Απ’ ό,τι ξέρω, ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται για τα Χανιά, ο Τσίπρας πήγε οικογενειακώς στη Λισαβόνα και οι μισοί υπουργοί είναι ήδη εκτός γραφείου. Δεν το λέω για κακό, προς Θεού, το θέμα μας δεν είναι γιατί πάνε οι πολιτικοί δέκα ημέρες διακοπές τον χρόνο, άνθρωποι είναι, αλλά τι παράγουν τις υπόλοιπες ημέρες στο γραφείο.

Ο Αμερικανός chef, η ελληνορωσική σαλάτα και η Αλεξανδρούπολη

-Το ότι παρατάθηκε για το Φθινόπωρο η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον λιμένα της Αλεξανδρούπολης (ήταν για την προηγούμενη Παρασκευή) το γνωρίζετε. Αυτό που δεν γνωρίζετε είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ -που είναι και ο μοναδικός αρμόδιος φορέας για τον διαγωνισμό- λέγεται ότι το ανέβαλλε, όχι γιατί οι μνηστήρες δεν ήταν έτοιμοι να καταθέσουν προσφορές, αλλά γιατί ο παγκόσμιος υπερατλαντικός Παράγων (αν γίνομαι αντιληπτός) δεν επιθυμεί καθόλου να δει… ούτε ρωσικό ρουθούνι στον διαγωνισμό, ώστε να αποκλείσει την όποια πιθανότητα να περιέλθει σε αυτούς, έστω και εν μέρει (κοινοπραξίες είναι) η έστω δια της τεθλασμένης. Πέντε ταξίδια να έχεις κάνει στη Ρωσία, που λέει ο λόγος, αποκλείεσαι. Ετσι είναι, δυστυχώς, οι ψυχροπολεμικές περίοδοι που διανύουμε, μπορεί να την πληρώνεις και τζάμπα. Γενικώς, ό,τι είχε ή έχει σχέση με Ρωσία, οι Αμερικανοί το έχουν βάλει στο μικροσκόπιο. Κρατήστε το αυτό, γιατί μέσα στον χειμώνα θα το βλέπουμε μπροστά μας, συνέχεια, σε όλα.

Η μάχη των 800 εκατ. για τα ακίνητα της Πειραιώς

-Πάντως, η συνήθης ηρεμία του Αυγούστου δεν υπάρχει, τουλάχιστον ακόμη, στην αγορά. Και για του λόγου το αληθές, σημειώστε πως -εκτός απροόπτου, πάντοτε- την Πέμπτη 4 Αυγούστου κατατίθενται οι δεσμευτικές προσφορές για το χαρτοφυλάκιο ακινήτων της Τράπεζας Πειραιώς. Μιλάμε για ακίνητα της τάξης των 800 εκατ. ευρώ τα οποία έχει ή χρησιμοποιεί η Πειραιώς. Η τράπεζα έχει μεγάλες προσδοκίες για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, καθώς η Πειραιώς πλήρωσε ρήτρα 27 εκατ. στην Ιntrum για να ακυρώσει τη σύμβαση που είχε υπογράψει μαζί της και να πάρει πίσω τη διαχείριση ακινήτων που της είχε παραχωρήσει. Στον διαγωνισμό, όπως καταλαβαίνετε, έχουν κατέβει όλα τα μεγάλα παιδιά, πάντοτε η εξέλιξη ενός διαγωνισμού είναι απρόβλεπτη, αλλά η στήλη βάζει τα στοιχήματά της υπέρ του σχήματος Resolute – CEPAL.

Η Ιntrum διαπραγματεύεται με 2 τράπεζες

-Είπα Ιntrum λοιπόν και θέλω να σας πω για τις ενδιαφέρουσες δουλειές που ετοιμάζει ο Γ. Γεωργακόπουλος. Εκτός από τη δραστηριότητα της Ιntrum που είναι ευρέως γνωστή με τη διαχείριση των κόκκινων δανείων της Tράπεζας Πειραιώς, στα γραφεία της Ιntrum στην Αθήνα υπάρχει ένα hub που εργάζεται για την Ιntrum Σουηδίας και απασχολεί (ήδη) 300 εργαζόμενους. Η Ιntrum είναι τώρα σε συζητήσεις με δύο τράπεζες (ονόματα δεν μου είπαν, αλλά φαντάζομαι ότι η μια είναι η Πειραιώς) προκειμένου να αναλάβει για λογαριασμό τους τη διεκπεραίωση back office εργασιών. Το σχέδιο είναι φιλόδοξο και η Ιntrum Ελλάς αναμένει πως μόλις προχωρήσει οι 300 εργαζόμενοι θα γίνουν 1.000. Σημειώστε πως η Intrum είναι από τους μεγάλους εργοδότες στη χώρα, προσλαμβάνει συνεχώς και με την πρόοδο των παραπάνω σχεδίων σύντομα θα απασχολεί 2.500 άτομα. Οι τράπεζες συρρικνώνονται, οι servicers γιγαντώνονται.

Τράπεζες – Δημόσιο: Μια σχέση αγάπης και μίσους

-Πρόσφατα η στήλη, με αφορμή τις διαδοχικές δημόσιες επισημάνσεις κυβερνητικών στελεχών για χαμηλές επιδόσεις από πλευράς των τραπεζών στην αξιοποίηση των αναπτυξιακών πόρων και στην εξωδικαστική εξυγίανση προβληματικών εταιριών, αναρωτιόταν αν οι σχέσεις Κυβέρνησης – Τραπεζών περνούν κρίση. Το ίδιο ερώτημα έθεσα σε τραπεζίτη, ο οποίος μου έδωσε την εξής απάντηση: “Είσαι σοβαρός; Το ΕΣΠΑ ήταν για τον Απρίλιο, πάει Σεπτέμβριο και βλέπουμε. Ο Αναπτυξιακός είναι από τον Φεβρουάριο και από τα 13 προγράμματα βγήκε μόνον ένα, κι αυτό 150 εκατ. Η Αναπτυξιακή Τράπεζα έχει μικρά προγράμματα. Αντίθετα, οι τράπεζες που μας κατηγορούν, ό,τι χρήματα πήραμε μέσω του προγράμματος Paneuropean της EIB τα έχουμε δώσει στην αγορά και μάλιστα τον Ιούνιο είχαμε ρεκόρ εκταμιεύσεων προς μικρές και μεσαίες εταιρίες”. Οπότε συνάγω ότι η απάντηση είναι πως γενικευμένη κρίση δεν έχουμε, αλλά για κάποια θέματα -όπως έλεγαν και σε μια παλιά ελληνική ταινία- υπάρχει μια… ψυχρασία.

Το «χρυσό παγκάρι» της Αττικής Οδού

-Την επιστροφή στην κανονικότητα σηματοδοτούν τα οικονομικά αποτελέσματα της Αττικής Οδού για το 2021, αφήνοντας πίσω τις συνέπειες της πανδημίας. Και τούτο καθώς ο τζίρος του «χρυσού» αυτοκινητόδρομου έφτασε 176,8 εκατ. ευρώ από 151,56 εκατ. το 2020, με τα καθαρά κέρδη να διαμορφώνονται σε 56,37 εκατ., από 48,75 εκατ. Βέβαια, υπάρχει ακόμη δρόμος για τις επιδόσεις του 2019 (τζίρος 192,7 εκατ., με τα κέρδη στα 72 εκατ.), αλλά τα τωρινά αποτελέσματα είναι συγκρίσιμα με του 2017, όταν ο τζίρος ήταν και πάλι στα 176,8 εκατ. ευρώ και τα κέρδη 68,8 εκατ. ευρώ). Άλλωστε, η μέση ημερήσια κυκλοφορία για τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2022 (Ιανουάριος-Απρίλιος) είχε αυξηθεί σημαντικά (κατά 36,88%) έναντι των αντίστοιχων μηνών του προηγούμενου έτους, ενώ εικάζουμε ότι στη συνέχεια τα πράγματα θα πήγαν ακόμη καλύτερα. Για αυτό και οι μέτοχοι (Ελλάκτωρ-Άβαξ) αποφάσισαν να λάβουν μέρισμα ύψους 84,4 εκατ. ευρώ (περίπου 35,67 ευρώ ανά μετοχή). Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθούν και οι αξιοσημείωτες επιδόσεις της θυγατρικής Αττικές Διαδρομές, που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία της Αττικής Οδού. Το 2021 η εταιρεία έλαβε αμοιβή για το σύνολο των υπηρεσιών που καλύπτει η σχετική σύμβαση ύψους 40,19 εκατ. ευρώ, ενώ από την αντίστοιχη σύμβαση ετήσιας διάρκειας για παροχή υπηρεσιών στην Εγνατία Οδό που ξεκίνησε την 1 Ιανουαρίου 2021, έλαβε αμοιβή 16,78 εκατ. ευρώ. Εν ολίγοις, η Αττικές Διαδρομές έκανε τζίρο 57,1 εκατ. ευρώ, με τα καθαρά κέρδη να φτάνουν τα 4 εκατ. ευρώ. Εξ ου και οι (ίδιοι) μέτοχοι έχουν λαμβάνειν μέρισμα και από αυτή… Θα υπάρξει βέβαια και ο «λογαριασμός» για τις αποζημιώσεις λόγω του αποκλεισμού κατά την κακοκαιρία «Ελπίδα», αλλά -όπως και να έχει- not bad… Επιπλέον, από τα νούμερα που διαβάσατε πως αποφέρει ετησίως η Αττική Οδός, καταλαβαίνετε γιατί ο επικείμενος διαγωνισμός ανανέωσης της παραχώρησης θα είναι η μητέρα των μαχών στα δημόσια έργα.

Καλά νέα (;) για τους ομολογιούχους ΕΛΛΑΚΤΩΡ

-Και με την ευκαιρία, αφού η συζήτηση ήρθε στην Αττική Οδό, θυμήθηκα την ΕΛΛΑΚΤΩΡ, όπου μετά τη δημόσια πρόταση το ποσοστό της Reggeborgh -και των προσώπων που ενεργούν σε συνεννόηση μαζί της- διαμορφώθηκε στο 46,15%. Αφού λοιπόν δεν ξεπέρασε το 50%, δεν υπάρχει παραβίαση της ρήτρας που επιβάλλει την υποχρεωτική εξαγορά των ομολόγων (θα ήταν υποχρεωτική εάν το μερίδιο της Reggeborgh ξεπερνούσε το 50%). Αυτό σημαίνει ότι: H διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ μπορεί να αγοράσει πρόωρα αυτό το ακριβό ομόλογο (κοστίζει 40 εκατ. ευρώ ετησίως), σε χρόνο όμως που εκείνη θα επιλέξει και όχι αμέσως τώρα. Tώρα, στο Δ.Σ. της ΕΛΛΑΚΤΩΡ ψάχνουν για ένα «παράθυρο ευκαιρίας» στις αγορές ώστε να μην τους κοστίσει ακριβά αυτή η αναδιάρθρωση δανεισμού. Η πρόβλεψη της στήλης είναι ότι θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την εξαγορά του ομολόγου μετά το καλοκαίρι, αλλά θα ολοκληρωθούν τον Ιανουάριο 2023, ώστε να κοστίσει φθηνότερα λόγω της ρήτρας που υπάρχει και συνδέει την τιμή με το έτος εξαγοράς.

Το κουίζ της ημέρας

-Μοιάζει λίγο με γλωσσοδέτη, αλλά έχει ενδιαφέρον: Ποιος Πρόεδρος εισηγμένης εταιρίας, που έχει άλλη εισηγμένη εταιρία, αγόρασε 50.000 μετοχές στην άλλη εισηγμένη, στην οποία επιπλέον επίκεινται μείζονες επιχειρηματικές εξελίξεις κι έκρινε ότι δεν πρέπει να δηλώσει / γνωστοποιήσει στις χρηματιστηριακές αρχές τις αγορές των μετοχών της θυγατρικής;

Υ.Γ.: Δεχόμεθα και μεταχρονολογημένες δηλώσεις αγοράς, από πρόσωπα που έχουν προνομιακή πληροφόρηση.

Κληρώνει για το φιλέτο της Λ. Κηφισίας δίπλα στο Ιατρικό

-Εκεί, γύρω στον Δεκαπενταύγουστο, θα υποβληθούν οι προσφορές στον διαγωνισμό που διενεργεί το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για το νέο κτίριο, με αντιπαροχή, στο ακίνητο – φιλέτο στο Δαχτυλίδι της λεωφόρου Κηφισίας, δίπλα από το Ιατρικό Κέντρο. Η 12η Αυγούστου έχει οριστεί ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών στην πλατφόρμα του ΕΣΗΔΗΣ, ενώ η ηλεκτρονική αποσφράγιση των προσφορών είναι για τις 29 Αυγούστου 2022. Οι προσφορές επρόκειτο να κατατεθούν την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο η διαδικασία πήρε παράταση. Το ποσοστό αντιπαροχής στο ΤΕΕ φτάνει το 35,45%, με τη συγκεκριμένη μέθοδο να επιλέγεται και λόγω της ελκυστικότητας του σημείου για τον κατασκευαστή. Η αξιοποίηση των όρων δόμησης στο μέγιστο οδηγεί σε επιφάνεια δόμησης 20.598 τ.μ. (εκ των οποίων υπόγεια 10.468 τ.μ.) για το κτίριο που θα είναι ενεργειακής κλάσης Α+. Ο ανάδοχος θα αναλάβει με δικές του δαπάνες την κατασκευή του κτιρίου γραφείων, τμήμα του οποίου θα παραχωρηθεί στο ΤΕΕ, όπως και τμήμα από τις 310 θέσεις στάθμευσης που θα δημιουργηθούν στους υπόγειους χώρους.

Είσοδος Κοπελούζου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

-Οι πηγές είναι αξιόπιστες, η πληροφορία έχει την αξία της, ωστόσο επίσημες ανακοινώσεις ακόμη δεν υπάρχουν. Η στήλη λοιπόν -κρατώντας πάντα τις απαραίτητες επιφυλάξεις- αναφέρει τις πληροφορίες ότι επίκειται δυναμική είσοδος του Ομίλου Κοπελούζου στο μετοχικό κεφάλαιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Ένα μεγαθήριο στο Λιμάνι του Πειραιά

-Έχει μήκος 400 μέτρα και έχει δυνατότητα μεταφοράς 23.992 εμπορευματοκιβωτίων! Αν δεν είναι το μεγαλύτερο στον κόσμο, είναι σίγουρα το δεύτερο μεγαλύτερο. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι τα 23.992 εμπορευματοκιβώτια από μόνα τους αντιστοιχούν στο 8% της δυναμικότητας του λιμανιού του Πειραιά. Το μεγαθήριο «Ever Arm» κατέπλευσε την περασμένη εβδομάδα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και ανήκει στη ναυτιλιακή εταιρεία Evergreen Marine Corporation, από την Ταϊβάν, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως μόλις οι Κινέζοι έμαθαν ότι η Ταϊβάν κατασκεύασε φέτος ένα τόσο μεγάλο πλοίο, έσπευσαν να κατασκευάσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο. Η Hudong-Zhonghua Shipbuilding, θυγατρική της CSSC, κατασκεύασε και παρέδωσε στην κυκλοφορία τον Ιούνιο ένα νέο μεγαθήριο που έχει μήκος 400 μέτρα, πλάτος 61,5 μέτρα και βύθισμα 17 μέτρων. Το Ever Alot είναι το πρώτο πλοίο στον κόσμο που ξεπέρασε το όριο των 24.000 Teu. Να το δούμε να έρχεται στον Πειραιά, για να το πιστέψουμε.

Exit mobile version