search icon

dark room

Τα τρία «μην αγγίζετε» του ανασχηματισμού, το ακίνητο του Παράβαλου που βγαίνει στο σφυρί, τα χρυσά μερίσματα της Αττικής Οδού και οι αραβικές «αεροπλανιές» στη Μύκονο

    -Χαίρετε, εγώ στοιχήματα δεν βάζω για το θέμα του ανασχηματισμού γιατί πρώτον δεν γεννήθηκα χθες στη δημοσιογραφία και ξέρω ότι ένας πρωθυπουργός… μπορεί να μπει, μπορεί να βγει, μπορεί να φύγει και να ξαναρθεί, που λέει και το τραγούδι. Αλλά (αυτό το «αλλά» είναι το… αλάτι στη δουλειά μας) κάτι ξέρω περί ανασχηματισμού. […]

 

 

-Χαίρετε, εγώ στοιχήματα δεν βάζω για το θέμα του ανασχηματισμού γιατί πρώτον δεν γεννήθηκα χθες στη δημοσιογραφία και ξέρω ότι ένας πρωθυπουργός… μπορεί να μπει, μπορεί να βγει, μπορεί να φύγει και να ξαναρθεί, που λέει και το τραγούδι. Αλλά (αυτό το «αλλά» είναι το… αλάτι στη δουλειά μας) κάτι ξέρω περί ανασχηματισμού. Λοιπόν, ο πρωθυπουργός δεν έχει οριστικά αποφασίσει αν θα «πάει να τελειώνει» τώρα με τις αλλαγές -δηλαδή, πριν πάει στην Τήνο ή στα Χανιά, για σαββατοκύριακα ή διακοπές- ή θα το αφήσει για το κανονικό restart του φθινοπώρου. Εκεί λίγο πριν από τη ΔΕΘ. Έχει όμως αποφασίσει (πληροφορίες λέω, έτσι;) να διατηρήσει στη θέση τους τον Δένδια, τον Παναγιωτόπουλο και τον Πιερακάκη, αν και στον τελευταίο μπορεί και να «φορτώσει» κάποιες ακόμα αρμοδιότητες διότι αντέχει το βάρος, είναι βλέπεις νέο το άλογο (συγγνώμη, κύριε υπουργέ!).

-Δεν έχει, όμως, αποφασίσει αν θα ανασχηματίσει το οικονομικό επιτελείο, βασικότατο θέμα σε μία κυβέρνηση που από εδώ και στο εξής ποντάρει στην Οικονομία. Αν θελήσει να κάνει εκεί αλλαγές, τότε θα έχουμε αρκετές καραμπόλες που θα επηρεάσουν και τα υπουργεία Ανάπτυξης, Ενέργειας, Μεταφορών κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, επειδή το θέμα άρχισε πάλι να παίρνει (εθιμικά, πλέον, το καλοκαίρι) διαστάσεις μυθοπλασίας, μάλλον τις επόμενες ώρες ή ημέρες θα έχουμε μία αντίδραση περί του χρόνου τελέσεως του «μυστηρίου του ανασχηματισμού».

-H μάχη του Frontier ξεκίνησε και βγάζει ειδήσεις πριν καν κριθεί. Καταρχάς, αποχώρησε από τον αγωνιστικό στίβο η PIMCO, καθώς η Qualco (με την οποία γνωρίζαμε ότι θα κατέβαιναν μαζί) έδωσε προσφορά με την Carval. Συνεπώς, μπορούμε να υποθέσουμε ότι το κεφάλαιο «ελληνικά NPEs» για την PIMCO μάλλον έκλεισε οριστικά. Η δεύτερη είδηση είναι το ΤΧΣ υπό την ηγεσία Ηλ. Ξηρουχάκη υιοθετεί νέες πρακτικές. Συγκεκριμένα, έθεσε διαδικασία βάσει της οποίας οι προσφορές κατατέθηκαν με κωδικό. Όταν λήξει η προθεσμία υποβολής (από τις 10 π.μ. έως τις 5 μ.μ.) ζητούνται από τους ενδιαφερομένους οι κωδικοί και ανοίγουν ταυτόχρονα όλες οι προσφορές.

-Αυτά επί της διαδικασίας. Εφόσον άνοιξαν οι προσφορές μετά τις 5 μ.μ. (συνήθως η κατάθεση προσφορών γίνεται πριν από την εκπνοή της προθεσμίας) μέχρι να ελέγξουν τα νομιμοποιητικά έγγραφα κ.λπ. μας πήρε η νύχτα. Λογικά το πρωί θα ενημερωθούν για την εικόνα του διαγωνισμού η Εθνική και το ΤΧΣ, οπότε οι επίσημες ανακοινώσεις πάνε ίσως για σήμερα ή αύριο. Πάντως, προσφορές έχουν δώσει όσοι περιμέναμε, δηλαδή Do value-Fortress-Bain Capital, DK-Cepal, Intrum και η μοναδική διαφορά είναι ότι χάσαμε την Pimco και η QQuant της Qualco κατέβηκε με την Karval. Με έμφαση στην επιφύλαξη πως σε έναν διαγωνισμό ποτέ δεν ξέρεις πώς θα καταλήξει, η στήλη καταγράφει την ηττοπάθεια των υπολοίπων διαγωνιζόμενων έναντι της Intrum. Αν πρόκειται για τακτική θα το μάθουμε τις αμέσως επόμενες ημέρες.

-Για την Πέμπτη 24 Ιουνίου έχει προγραμματιστεί η σύγκληση της τακτικής Γενικής Συνέλευσης της Αττικής Οδού, γεγονός που έχει ενδιαφέρον για διάφορους λόγους. Καταρχάς, είναι η πρώτη τακτική γενική συνέλευση (γιατί έκτακτη είχαμε) με τη νέα σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου μετά την ανατροπή της διοίκησης στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ. Που σημαίνει ότι, πλέον, δίνουν το «παρών» στην εταιρεία της Αττικής Οδού ο Λεωνίδας Μπόμπολας ως πρόεδρος μαζί με τον Χρήστο Παναγιωτόπουλο, τον Κωνσταντίνο Τούμπουρο και τον Δημήτρη Λουκά σε θέσεις μελών του Δ.Σ. Έπειτα, έρχεται σε μια συγκυρία κρίσιμη όσον αφορά την «επόμενη μέρα» του χρυσοφόρου οδικού άξονα, καθώς στο ΤΑΙΠΕΔ ήδη επεξεργάζονται τον διαγωνισμό για τη διάδοχη σύμβαση παραχώρησης, όπου -όπως καταλαβαίνετε- θα δοθεί η «μάχη των μαχών» μεταξύ των ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων. Παράλληλα, υπάρχουν διεργασίες και για τους διαγωνισμούς που ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών σχετικά με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού.

-Για τη Συνέλευση της Αττικής Οδού όμως έχει ενδιαφέρον ότι εκτός από τα τυπικά θέματα της ημερήσιας διάταξης, υπάρχει και θέμα που αφορά τη «συζήτηση και λήψη απόφασης σχετικά με τη διανομή κερδών και τον σχηματισμό τακτικού αποθεματικού από τα κέρδη της χρήσης 01.01.2020-31.12.2020». Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη διανεμηθεί προμέρισμα για τη χρήση 2020, ενώ με την απόφαση της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης στις 10 Μαρτίου φέτος, έγινε και η σούπερ επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους (ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ), ύψους 82,83 εκατ. ευρώ…

-Στην περιπέτεια των πλειστηριασμών έχει εμπλακεί, όπως μαθαίνω, η οικογένεια Παράβαλου, η οποία στο παρελθόν έχτισε τον όμιλο Κωτσόβολου. Το πρόβλημα αφορά τον Ιωάννη Παράβαλο-Κωτσόβολο -γιο του Μαρίνου Παράβαλου- ο οποίος δηλώνει κάτοικος Λάρνακας Κύπρου και έχει ως αντικείμενο ένα οικόπεδο 676 τ.μ. στην Κηφισιά, στη θέση Κοκκιναράς. Το συγκεκριμένο οικόπεδο, βέβαια, δεν είναι όποιο κι όποιο, αφού βρίσκεται εντός του οικοδομικού συνεταιρισμού βουλευτών «Η Πολιτεία», στο υπ’ αριθμόν 26 οικοδομικό τετράγωνο, που περιβάλλεται από τις οδούς Δημοκρίτου και Δεξαμενής. Είναι άρτιο κατά παρέκκλιση και οικοδομήσιμο, εντός του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου της πόλεως της Κηφισιάς και βγαίνει στο σφυρί στις 16 Ιουνίου, με τιμή πρώτης προσφοράς στις 573.500 ευρώ. Τώρα, με βάση όσα αναφέρονται στην έκθεση, η κατάσχεση έγινε για 50.000 ευρώ, αλλά το ποσό της απαίτησης φτάνει στα 1.051.518,26 ευρώ. Επί του ακινήτου είχε εγγραφεί προσημείωση υποθήκης από τις 23 Απριλίου του 1980 κατά του Ιωάννη Παράβαλου-Κωτσόβολου και υπέρ της EFG Eurobank για ποσό 1.440.000 ευρώ, που από το 2007 πέρασε στη Eurobank, ενώ η κατάσχεση έγινε από την τράπεζα στις 2 Νοεμβρίου 2020.

-Για το Starlink του Έλον Μασκ που θα φέρει… διαστημικό ίντερνετ – και στη χώρα μας – μέσω συστοιχίας δορυφόρων χαμηλής τροχιάς υποθέτω θα έχετε ενημερωθεί. Ήδη η Starlink έχει αρχίσει και δέχεται προπαραγγελίες για την παροχή δορυφορικών ευρυζωνικών υπηρεσιών στην Ελλάδα και υπόσχεται σούπερ γρήγορη και κυρίως σταθερή σύνδεση άνω των 100 Mbps ακόμη σε σημεία της χώρας μας που δεν έχουν κάλυψη. Ανάλογη επένδυση, όμως, σχεδιάζει και η Amazon (Project Kuiper) και φαίνεται πως είναι σε εξέλιξη πολύ προχωρημένες συζητήσεις για να αποκτήσει και η Ελλάδα κομβική συμμετοχή. Όπως μεταφέρει αξιόπιστη πηγή, εξετάζεται να δημιουργηθεί στη χώρα μας σταθμός εδάφους της Amazon που θα συνδέεται με το δορυφορικό δίκτυο χαμηλής τροχιάς που αναπτύσσει ο αμερικανικός κολοσσός. Για το wire to the sky (καλώδιο προς τον ουρανό), όπως ήδη αποκαλείται στα υπουργικά γραφεία που χειρίζονται το θέμα, υπάρχουν μεγάλες προσδοκίες αφού μαζί με όλες τις άλλες μεγάλες ψηφιακές επενδύσεις θα ενισχύσουν σημαντικά την εικόνα της Ελλάδας και στον τεχνολογικό τομέα.

-Ερχονται οι… κελεμπίες σε Μύκονο – Σαντορίνη: Όταν τον περασμένο Μάιο ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εξωτερικών το «άνοιγμα ασφαλούς ταξιδιωτικού διαδρόμου» μεταξύ Ελλάδας – ΗΑΕ, το νέο πέρασε μάλλον στα ψιλά. Τώρα ήρθε η ώρα να αναδειχθεί, με τα νέα από Ντουμπάι και Αμπου Ντάμπι για τις απευθείας πτήσεις σε Μύκονο – Σαντορίνη από τη flyDubai και την Etihad Airways, αυτό το καλοκαίρι. Η πρώτη αεροπορική ξεκινά νωρίτερα από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου τα απευθείας δρομολόγια, ενώ η Etihad από τον Ιούλιο για την περίοδο έως τον Σεπτέμβριο. Οι επισκέπτες από τα ΗΑΕ, έστω κι αν είναι λίγοι, θεωρούνται από τους πλέον «ακριβούς» τουρίστες. Ο «ασφαλής ταξιδιωτικός διάδρομος» μεταφράζεται σε άφιξη χωρίς καραντίνα, με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού που έχουν εκδοθεί από τις Αρχές των δύο χωρών.

Exit mobile version