search icon

Bloomberg

Αποφεύγουν τη Nayara Energy οι Έλληνες πλοιοκτήτες μετά τις κυρώσεις της ΕΕ

Η ρωσική Rosneft που κατέχει το 49,13% της εταιρείας, χαρακτήρισε τις ευρωπαϊκές κυρώσεις «αδικαιολόγητες και παράνομες»

123rf

Πλοιοκτήτες και έμποροι πετρελαίου αποφεύγουν πλέον τη Nayara Energy Ltd., την ινδική εταιρεία διύλισης που υποστηρίζεται από τη Ρωσία, καθώς οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης αρχίζουν να επηρεάζουν σοβαρά τις δραστηριότητές της.

Τουλάχιστον ένα δεξαμενόπλοιο, το Talara, ανέκρουσε πρύμναν και απέπλευσε από το λιμάνι Vadinar την Κυριακή, σύμφωνα με δεδομένα παρακολούθησης πλοίων του Bloomberg. Το πλοίο είχε προγραμματιστεί να παραλάβει φορτίο καυσίμων — πιθανότατα ντίζελ — από τη Nayara, όπως δήλωσαν ναυλομεσίτες. Ωστόσο, η κράτηση ακυρώθηκε μετά την ανακοίνωση των ευρωπαϊκών κυρώσεων την Παρασκευή και το φορτίο δεν φορτώθηκε.

Ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο, το Chang Hang Xing Yun, που κατευθυνόταν προς το Vadinar αυτή την εβδομάδα, σταμάτησε στα ανοικτά των νοτιοδυτικών ακτών της Ινδίας, όπως δείχνουν τα δεδομένα πλοίων και τα ναυλοσύμφωνα. Πλέον, έχει αλλάξει πορεία και κατευθύνεται στον Αραβικό Κόλπο για να παραλάβει φορτία με προορισμό τη Νότια Αφρική, καθώς τα σχέδιά του να φορτώσει από το Vadinar ακυρώθηκαν χθες, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές.

Οι ναυλομεσίτες ανέφεραν ότι οι πλοιοκτήτες έχουν γίνει επιφυλακτικοί στις συναλλαγές με τη Nayara αυτή την εβδομάδα, τόσο στις εξαγωγές καυσίμων όσο και στις εισαγωγές αργού πετρελαίου. Η ρωσική Rosneft PJSC κατέχει το 49,13% της εταιρείας.

Οι παρατηρητές της παγκόσμιας πετρελαϊκής αγοράς αναμένουν να δουν αν αυτός ο δισταγμός θα επεκταθεί πέρα από τη ναυτιλία και θα αγγίξει και άλλες πλευρές του εμπορίου, όπως οι αντισυμβαλλόμενοι και οι χρηματοδότες. Τα ινδικά διυλιστήρια ζητούσαν από την ΕΕ περισσότερη σαφήνεια τις τελευταίες ημέρες σχετικά με ζητήματα όπως η μαύρη λίστα της Nayara και η απαγόρευση προμηθειών ντίζελ παραγόμενου από ρωσικό αργό.

Πλοιοκτήτες από την Ελλάδα έως τη Νορβηγία, που ελέγχουν σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου στόλου, αναμένεται σε κάποιο βαθμό να συμμορφωθούν με τους ευρωπαϊκούς περιορισμούς. Παρ’ όλα αυτά, από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία το 2022, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, ιδίως όταν οι τιμές ήταν κάτω από το πλαφόν.

Η αναστροφή πορείας του Talara ενίσχυσε τις ανησυχίες γύρω από τη Nayara, η οποία ζητά προκαταβολές ή ενέγγυες πιστώσεις ακόμη και πριν από τη φόρτωση των φορτίων.

Σύμφωνα με εμπόρους, αυτή η πρακτική αντανακλά πιθανές ανησυχίες για προβλήματα πληρωμών μετά τη φόρτωση ή άλλες οικονομικές δυσκολίες. Το αίτημα προκάλεσε ερωτήματα στους συμμετέχοντες της αγοράς σχετικά με τη δυνατότητα συμμετοχής τους σε μελλοντικούς διαγωνισμούς της εταιρείας, δεδομένου ότι η πληρωμή 15 έως 30 ημέρες μετά τη φόρτωση είναι ο συνήθης κανόνας του κλάδου.

Η Nayara ανακοίνωσε ότι εξετάζει νομικές και άλλες επιλογές για να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της, ενώ η Rosneft χαρακτήρισε τις ευρωπαϊκές κυρώσεις «αδικαιολόγητες και παράνομες».

Διαβάστε ακόμη 

Το «ξαφνικό κύμα» εξαγορών στην πληροφορική και δυο deals σε αναμονή

Βloomberg: Το σχέδιο της Ελλάδας για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας – Συγχώνευση εταιρειών ύδρευσης και νέο ταμείο για έργα

Fattal: Επενδύσεις €200 εκατ. στην Ελλάδα- Ντεμπούτο το Σεπτέμβριο για το νέο 5άστερο NYX στη Θεσσαλονίκη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version