search icon

Bloomberg

Fast fashion: Ποιος κολοσσός σχεδιάζει «πράσινο» ομόλογο για λόγους… βιωσιμότητας

Οι fast fashion εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν την παραγωγή τους πιο βιώσιμη και να προστατεύσουν τα εμπορικά τους σήματα μετά τις επικρίσεις των τελευταίων ετών

Η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης H&M σχεδιάζει την πρώτη πώληση πράσινων ομολόγων, σε μια ύστατη προσπάθειας της εταιρείας γρήγορης μόδας (fast fashion) να βελτιώσει τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.

Η εταιρεία έχει επιδοθεί σε μπαράζ επαφών με τους επενδυτές, ενώ αναμένεται να ακολουθήσει οκταετής πράσινη προσφορά ύψους 500 εκατ. ευρώ (843 εκατ. δολάρια), σύμφωνα με άτομο που γνωρίζει το θέμα. Η H&M έχει ήδη χρέος συνδεδεμένο με στόχους βιωσιμότητας, όπως η μείωση των εκπομπών ρύπων και η ανακύκλωση, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Τα έσοδα από τη νέα προσφορά ομολόγων θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση και αναχρηματοδότηση έργων, όπως η χρήση ανακυκλωμένων υλικών, η ανανεώσιμη ενέργεια και η βιώσιμη χρήση νερού.

Οι fast fashion εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν την παραγωγή τους πιο βιώσιμη και να προστατεύσουν τα εμπορικά τους σήματα μετά τις επικρίσεις των τελευταίων ετών. Το επιχειρηματικό τους μοντέλο, η εκτόξευση νέων στυλ, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη δημιουργία τεράστιων αποβλήτων ρούχων.

Στην έκθεσή της για το 2021, η H&M προσδιόρισε έναν πιθανό αρνητικό αντίκτυπο στην επιχείρησή της εάν οι καταναλωτές προτιμούν όλο και περισσότερο «προϊόντα και υπηρεσίες με χαμηλές κλιματικές επιπτώσεις από αξιόπιστες εταιρείες που θεωρούνται ηγέτες στη βιωσιμότητα». Άλλες μάρκες ένδυσης, όπως η Burberry και η Mango, έχουν συνδέσει τον δανεισμό τους με πράσινες δεσμεύσεις.

Νωρίτερα φέτος, η H&M αντιμετώπισε κατηγορίες ότι τα ρούχα από το πρόγραμμα συλλογής ενδυμάτων της απορρίπτονται στην Αφρική, προκαλώντας σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα, κάτι που η διευθύνουσα σύμβουλος Helena Helmersson αρνήθηκε.

Οι προσπάθειες μεταπώλησης έχουν αναδειχθεί ως μια πρωτοβουλία για τις επιχειρήσεις να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα και νερού – ή τουλάχιστον να πείσουν τους αγοραστές με οικολογική συνείδηση ότι προσπαθούν. Ωστόσο, μέχρι στιγμής οι μάρκες μόδας έχουν δυσκολευτεί να κάνουν τις πωλήσεις από δεύτερο χέρι να αντιπροσωπεύουν περισσότερο από ένα μικρό κλάσμα των κερδών.

Στα κέρδη της τον περασμένο μήνα, η αύξηση των εσόδων της H&M σταμάτησε απροσδόκητα, καθώς οι αγοραστές απομακρύνθηκαν από τη σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης, η οποία αυξάνει τις τιμές, ενώ οι ανταγωνιστές της, όπως η Shein, προσφέρουν εκπτώσεις.

Οι ανάδοχοι του πράσινου ομολόγου είναι οι BNP Paribas SA, ING Groep SA, JPMorgan Chase & Co., SEB AB και UniCredit SpA.

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: S&P και Fitch Ratings θα αναβαθμίσουν την Ελλάδα σε επενδυτική βαθμίδα

ΕΚΤ: Θα διατηρηθούν τα αυξημένα επιτόκια μέχρι το δεύτερο εξάμηνο του 2024 (γράφημα)

Κατατέθηκε στην Κομισιόν ο προϋπολογισμός 2024

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version