search icon

Bloomberg

Φαινόμενο Temu: Οι δυο κατηγορίες καταναλωτών με τους πιο πιστούς αγοραστές (γράφημα)

Η απήχηση της Temu στους Boomers και τους Gen Xers υποδηλώνει ότι δεν είναι απλώς μια μόδα για τους νεότερους αγοραστές, αλλά έχει δυνητική αντοχή, ενώ η ο τρόπος που γίνονται οι παραγγελίες κάνει την επίσκεψη στην εφαρμογή να μοιάζει με ταξίδι στο καζίνο

Boomers και εκπρόσωποι της Γενιάς X αποδεικνύονται ως οι πιο πιστοί λάτρεις της πλατφόρμας Temu που το τελευταίο διάστημα έχει φέρει τα πάνω κάτω στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου με τις άκρως ανταγωνιστικές της τιμές.

Τα στοιχεία έρευνας  της εταιρείας ερευνών Attain για το ποιες ηλικίες προτιμούν το Temu, έρχονται να διαψεύσουν  τη φήμη της κινεζικής εφαρμογής ηλεκτρονικού εμπορίου ως προορισμού για νεότερους καταναλωτές.

Κατά το πρώτο πλήρες έτος λειτουργίας της Temu στις ΗΠΑ, οι Gen Xers και οι Baby Boomers ψώνιζαν εκεί συχνότερα και ξόδευαν περισσότερα από τους νεότερους αγοραστές, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Attain του Σικάγο. Οι Boomers 59 ετών και άνω ήταν οι πιο πιστοί, κάνοντας περίπου έξι παραγγελίες σε διάστημα 12 μηνών, διπλάσιες από τους αγοραστές της Gen Z ηλικίας 18 έως 26 ετών, σύμφωνα με την Attain, η οποία αξιοποιεί δεδομένα πιστωτικών καρτών από ένα πλήθος 6,5 εκατομμυρίων καταναλωτών.

«Η Temu διαθέτει ένα ποικιλόμορφο μείγμα προϊόντων που απευθύνεται σε πιο ώριμους αγοραστές οι οποίοι εκτιμούν την ποικιλία και τις εκπτώσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Attain, Μπράιν Μάντελμπαουμ.

Η Ντον Ντέιμον, 51χρονη γονέας πέντε παιδιών από το Spokane της Ουάσινγκτον, έμαθε για την Temu από την 72χρονη μητέρα της. «Κόλλησε»  γρήγορα και έκανε περίπου 31 παραγγελίες, παίρνοντας τσάντες, αποσκευές, χειμωνιάτικα καπέλα, κεριά, έργα τέχνης τοίχου, πετσέτες και ένα δοχείο σαπουνιού.

«Λατρεύω τα ψώνια», δήλωσε η Ντέιμον. «Δεν είχα πάντα πολλά χρήματα ή χρόνο ή ενέργεια για να ψωνίζω, αλλά μπορώ να κάνω scroll στο Temu και απλά να κοιτάζω τα διάφορα πράγματα».

Η Temu, που ανήκει στην PDD Holdings Inc., έκανε το ντεμπούτο της στις ΗΠΑ στα τέλη του 2022 και γρήγορα έγινε μία από τις εφαρμογές με τις περισσότερες λήψεις. Η εταιρεία ακολούθησε τη μέθοδο της επιθετικής διαφήμισης, προσεγγίζοντας τους αγοραστές μέσω του Facebook και μιας εντυπωσιακής διαφήμισης του Super Bowl που ενθάρρυνε τους ανθρώπους να «ψωνίσουν σαν δισεκατομμυριούχοι».

Μαζί με τη Shein και το TikTok Shop, η Temu απευθύνεται σε καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να ανεχθούν μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης με αντάλλαγμα μεγάλες εκπτώσεις σε διάφορα αγαθά. Οι τρεις ανερχόμενες επιχειρήσεις που συνδέονται με την Κίνα αποτελούν μια εναλλακτική λύση στην Amazon.com Inc., η οποία κυριαρχεί στην εγχώρια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά πρόσφατα σημείωσε επιβραδυνόμενη αύξηση των πωλήσεων. Η απήχηση της Temu στους Boomers και τους Gen Xers υποδηλώνει ότι δεν είναι απλώς μια μόδα με τους νεότερους αγοραστές, αλλά έχει δυνητική αντοχή.

Η Γουέντι Γουόλοσον, ιστορικός της καταναλωτικής κουλτούρας στο Πανεπιστήμιο Rutgers-Camden, δήλωσε ότι ο προσιτός χαρακτήρας της Temu μειώνει τις δυσκολίες εισόδου για τους ηλικιωμένους που μπορεί να μην έχουν τόσο καλή γνώση των υπολογιστών. «Η πλοήγηση στον ιστότοπο είναι πολύ πιο διαισθητική από ό,τι, ας πούμε, στο Amazon, δεδομένου ότι προσφέρει μια πληθώρα αγαθών σε μια προβολή που είναι εύκολο να δει κανείς», είπε.

Η αγοραστική εμπειρία της εφαρμογής που μοιάζει με παιχνίδι κάνει την επίσκεψη να μοιάζει με ταξίδι στο καζίνο. Οι χρήστες περιστρέφουν έναν τροχό ρουλέτας για να κερδίσουν εκπτώσεις και δωρεάν δώρα, ενώ ανταμείβονται για τις συστάσεις.

Η εμπειρία αγορών της εφαρμογής που μοιάζει με παιχνίδι κάνει την επίσκεψη να μοιάζει με ταξίδι στο καζίνο. Οι χρήστες περιστρέφουν έναν τροχό ρουλέτας για να κερδίσουν εκπτώσεις και δωρεάν δώρα και ανταμείβονται για τις συστάσεις.

«Το ότι οι αγορές μοιάζουν με παιχνίδι αυξάνουν την αντιληπτή αξία του προϊόντος και την ηδονική αξία της εμπειρίας αγορών, που είναι σημαντικοί παράγοντες παρακίνησης και που διαμορφώνουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών», δήλωσε η Εμιλι Μπαλσέτις, αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.

Οι ηλικιωμένοι αγοραστές μπορεί να μην είναι τόσο τεχνολογικά εκπαιδευμένοι όσο οι νεότεροι και τα στοιχεία δείχνουν ότι έχουν λιγότερη επίγνωση του τρόπου με τον οποίο η έννοια του παιχνιδιού επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις, πρόσθεσε η Μπαλσέτις. Με άλλα λόγια, οι χρήστες μεγαλύτερης ηλικίας «μπορεί να είναι πιο πιθανό από τους νεότερους online αγοραστές να παρασυρθούν από τα διασκεδαστικά στοιχεία της αγοραστικής εμπειρίας».

Η Ντέιμον, η οποία ψωνίζει επίσης σε εκπτωτικά καταστήματα λιανικής πώλησης, όπως η Ross Stores Inc. και η Marshalls, δήλωσε ότι οι αγορές της στο Temu ήταν επιτυχημένες ή αποτυχημένες, κάτι που θεωρεί μέρος της διασκέδασης.

«Πήρα κάποια έργα τέχνης τοίχου που ήταν πολύ ωραία και βάζα που ήταν ωραία», είπε. «Πήρα ένα δοχείο σαπουνιού που ήταν όμορφο στη φωτογραφία, αλλά φαινόταν τόσο φτηνό όταν εμφανίστηκε, που το μόνο που μπορούσα να κάνω ήταν να γελάσω».

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: To ράλι στις τιμές του χρυσού θα συνεχιστεί και το 2024 (γράφημα)

Μαρινάκης: Το πολιτικό σύστημα θα αναμετρηθεί με την πραγματικότητα στις μεταρρυθμίσεις

Σκρέκας: Πρόστιμο 561.000 ευρώ στην FrieslandCampina για αθέμιτη κερδοφορία στο βρεφικό γάλα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version