search icon

Bloomberg

Γιατί έχουν «κολλήσει» 23 εκατ. βαρέλια πετρελαίου στη θάλασσα της Τουρκίας

Αυτήν τη στιγμή 26 τάνκερς με περισσότερα από 23 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου από το Καζακστάν βρίσκονται εγκλωβισμένα στη θαλάσσια περιοχή της Κωνσταντινούπολης

Μεγάλος συνωστισμός από πετρελαιοφόρα παρατηρείται στα Στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, ενόσω αναζητείται άμεσα λύση για το πρόβλημα ασφάλισης των φορτίων, στον απόηχο των τελευταίων κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο. 

Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, αυτήν τη στιγμή 26 τάνκερς με περισσότερα από 23 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου από το Καζακστάν βρίσκονται εγκλωβισμένα στη θαλάσσια περιοχή της Κωνσταντινούπολης, ένα εξαιρετικά κρίσιμο σταυροδρόμι για τις ροές εμπορευμάτων από τη Μαύρη Θάλασσα.   

Το όλο πρόβλημα ξεκίνησε στα τέλη του προηγούμενου μήνα, όταν η Τουρκία ανακοίνωσε ότι τα διερχόμενα τάνκερς θα πρέπει να διαθέτουν έγγραφα από τις ασφαλιστικές εταιρείες, τα οποία θα αποδεικνύουν ότι «καλύπτουν» τη ναυσιπλοΐα στα Στενά.  

Η επίμαχη απόφαση της Άγκυρας συνδέεται άρρηκτα με τις τελευταίες κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης εις βάρος της Ρωσίας, σύμφωνα με τις οποίες απαγορεύεται η ασφάλιση των πλοίων, εφόσον «κουβαλούν» ρωσικό πετρέλαιο, το οποίο κοστίζει άνω των 60 δολαρίων ανά βαρέλι. 

ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, πάντως, πιέζουν την Τουρκία να αναθεωρήσει τις ασφαλιστικές της απαιτήσεις, δεδομένου ότι τα φορτία από το Καζακστάν δεν υπόκεινται σε κυρώσεις.  

Ενδεικτική ήταν η παρέμβαση του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών, το οποίο επανέλαβε στην Τουρκία ότι το πλαφόν των 60 δολαρίων αφορά αποκλειστικά τα ρωσικής προέλευσης φορτία.  

Πράκτορας τοπικού λιμανιού δήλωσε ότι μόλις ένα πλοίο -το ρωσικό Vladimir Tikhonov– έχει περάσει τα Στενά απ’ όταν η Τουρκία επέβαλε τους νέους ασφαλιστικούς κανόνες. Κι αυτό, το κατάφερε, διότι είχε ρωσική ασφαλιστική κάλυψη. Μέχρι να λυθεί το πρόβλημα είναι αδύνατο να γνωρίζουμε πότε θα επιτραπεί η διέλευση στα τάνκερ, πρόσθεσε η ίδια πηγή.  

Για τις ασφαλιστικές εταιρείες, η έκδοση των σχετικών εγγράφων αποτελεί μια έξτρα γραφειοκρατική δουλειά, ενώ παράλληλα δημιουργεί προηγούμενο, το οποίο θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν κι άλλες χώρες.  

Πάντως, αυτή την περίοδο του χρόνου, είναι σύνηθες τα τάνκερς να περιμένουν ορισμένες ημέρες έως ότου περάσουν τα Στενά, εξαιτίας της μειωμένης ημέρας και των κακών καιρικών συνθηκών.  

Διαβάστε επίσης

Ο Σαμαράς με όλη τη ΝΔ και η «βαριά χειραψία», το Nammos και ο σεΐχης του Abu Dhabi, το mega deal του Γερμανού και το χρυσό συμβόλαιο του μετρό

Οικογένεια Αγγελόπουλου: Νέα ανατροπή με «μυστικές διαθήκες» και ακύρωση των πλειστηριασμών για τη σύζυγο του Κων. Αγγελόπουλου και την κόρη της

Trizoni Exclusive – Η πιο εντυπωσιακή ψαριέρα της Ελλάδας

Exit mobile version