search icon

Bloomberg

Γιατί η Toyota θα πουλά made-in-America αυτοκίνητα μέσα στην ίδια της τη χώρα

Τα Camry (σεντάν), Highlander (SUV) και Tundra (pickup) θα κυκλοφορήσουν στην Ιαπωνία από το 2026

123rf

Η Toyota Motor αποφάσισε να διαθέσει την αγορά της Ιαπωνίας τρία μοντέλα αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ τον επόμενο χρόνο, μια νέα κίνηση του ιαπωνικού κολοσσού που έχει ως στόχο να καλοπιάσει τον Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ.

Τα Camry (σεντάν), Highlander (SUV) και Tundra (pickup) θα κυκλοφορήσουν στην Ιαπωνία από το 2026, ανακοίνωσε η Toyota την Παρασκευή. Τα οχήματα παράγονται αντίστοιχα στο Κεντάκι, την Ιντιάνα και το Τέξας.

«Η Toyota θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις ποικίλες ανάγκες ενός ευρέος φάσματος πελατών, συμβάλλοντας παράλληλα στη βελτίωση των εμπορικών σχέσεων ΙαπωνίαςΗΠΑ», ανέφερε η εταιρεία.

Ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της χώρας, η Toyota εντείνει την προσπάθειά της να εξασφαλίσει την εύνοια του Τραμπ ώστε να χαλαρώσει τους υψηλούς δασμούς που επέβαλε στα ιαπωνικά αυτοκίνητα και τα σχετικά εξαρτήματα που εισάγονται στις ΗΠΑ. Τον Νοέμβριο, ο πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, φόρεσε καπέλο MAGA και μπλουζάκι με τα πρόσωπα του Τραμπ και του αντιπροέδρου Τζ. Ντι. Βανς, κατά τη διάρκεια μιας εκδήλωσης προώθησης του NASCAR στην Ιαπωνία.

Ο Τογιόντα είχε προτείνει για πρώτη φορά τον Μάιο στον τότε Πρωθυπουργό Σιγκερού Ισίμπα ότι οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να πουλούν αυτοκίνητα στην Ιαπωνία χρησιμοποιώντας το εγχώριο δίκτυο πωλήσεων της Toyota. Η εμπορική συμφωνία ΗΠΑΙαπωνίας τελικά θα περιλάμβανε την απαίτηση η Ιαπωνία να «ανοίξει τη χώρα της» στις εισαγωγές αυτοκινήτων από τις ΗΠΑ.

Άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων πιθανότατα θα ακολουθήσουν το παράδειγμα της Toyota, αλλά ακόμη κι αν το κάνουν, η αγορά για τέτοια αυτοκίνητα θα παραμείνει «εξαιρετικά περιορισμένη», σύμφωνα με τον Τατσούο Γιοσιντά, ανώτερο αναλυτή αυτοκινητοβιομηχανίας του Bloomberg Intelligence.

«Και τα τρία μοντέλα που συζητούνται είναι μεγάλα για τα ιαπωνικά δεδομένα, ενώ η αριστεροτίμονη οδήγηση αποτελεί μεγάλο ψυχολογικό και πρακτικό εμπόδιο για τους περισσότερους καταναλωτές», είπε. «Η παραγωγή δεξιοτίμονων εκδόσεων στις ΗΠΑ για την ιαπωνική αγορά θα μπορούσε να απελευθερώσει κάποια ζήτηση, αλλά ακόμη και τότε οι περιορισμοί μεγέθους θα συγκρατήσουν τον όγκο.»

Πιο πρόσφατα, ο Τραμπ δήλωσε ότι ανοίγει τον δρόμο ώστε τα ελαφριά ασιατικά αυτοκίνητα τύπου “Kei” να κατασκευάζονται και να πωλούνται στις ΗΠΑ, παρά τις ανησυχίες ότι είναι πολύ μικρά και αργά για ασφαλή χρήση στους αμερικανικούς δρόμους.

Τα μεγάλα οχήματα δεν είναι πρώτα σε πωλήσεις στην Ιαπωνία, καθώς οι δρόμοι και οι θέσεις στάθμευσης είναι περιορισμένοι ένας λόγος για τον οποίο τα αυτοκίνητα στη χώρα τείνουν να είναι μικρότερα σε σχέση με την Αμερική.

Στέλεχος της Toyota δήλωσε τον Οκτώβριο ότι η εταιρεία συνεργάζεται με την κυβέρνηση για να εξετάσει πώς θα μπορούσαν να χαλαρώσουν οι κανονισμοί ασφαλείας ώστε να διευκολυνθούν οι εισαγωγές. Το κρατικό τηλεοπτικό δίκτυο NHK ανέφερε την Παρασκευή ότι η κυβέρνηση προχωρά με αυτά τα σχέδια.

Διαβάστε ακόμη

ΑΔΜΗΕ: «Επιστρατεύει» Τεχνητή Νοημοσύνη και Μηχανική Μάθηση για τις υπηρεσίες του (pics)

Συντάξεις 2026: Τι αλλάζει με το τέλος του νόμου Κατρούγκαλου και ποιους αφορά

Μακρόν: Ωφέλιμη για την Ευρώπη η επανέναρξη διαλόγου με τον Πούτιν

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version