search icon

Bloomberg

Goldman: Γιατί είναι καλύτερα να παραμείνει το πετρέλαιο στα $50

Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες βγάζουν περισσότερο ρευστό τώρα που οι τιμές φτάνουν δεν φτάνουν τα 50 δολάρια /βαρέλι από τις παλιές μέρες που ήταν στα 100 δολάρια, υποστηρίζει η Goldman Sachs.

Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες βγάζουν περισσότερο ρευστό τώρα που οι τιμές φτάνουν δεν φτάνουν τα 50 δολάρια /βαρέλι από τις παλιές μέρες που ήταν στα 100 δολάρια, υποστηρίζει η Goldman Sachs.

Όπως αναφέρει σε σημείωμα των αναλυτών της, κολοσσοί όπως η BP και η Royal Dutch Shell έχουν προσαρμοστεί στις χαμηλότερες τιμές, περικόπτοντας κόστη και βελτιώνοντας τις λειτουργίες τους. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν παράξει περισσότερο ρευστό κατά ρο α’ εξάμηνο του 2017, με τη μέση τιμή του μπρεντ στα 52 δολ/βαρέλι, έναντι του πρώτου μισού του 2014, όταν οι τιμές ήταν στα 109 δολ/βαρέλι.

Τότε, οι ψηλές τιμές έκαναν τις διοικήσεις να αυξάνουν υπερβολικά τα έργα, γεγονός που οδηγούσε σε καθυστερήσεις, υπερβάσεις κόστους και αναποτελεσματικότητα,εξηγεί η Goldman.

Εργα τέτοιου είδους τώρα γίνονται με τη σειρά τους, παράγουν περισσότερα έσοδα, ενώ οι εταιρείες «έχουν σφίξει το ζωνάρι» κι έχουν προχωρήσει σε αποεπενδύσεις και πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ώστε να μειώσουν τον όγκο των χρεών τους.

«Η απλούστευση, η τυποποίηση και ο αποπληθωρισμός τοποθετούν εκ νέου τη βιομηχανία πετρελαίου ώστε να έχει καλύτερη κερδοφορία και παραγωγή ρευστότητας σε σχέση με τη διετία 2013-14 όταν η τιμή του πετρελαίου ξεπερνούσε τα 100 δολάρια το βαρέλι», αναφέρουν οι αναλυτές.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο, οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες της Ευρώπης παρήγαγαν αρκετά μετρητά για να καλύψουν το 91% των κεφαλαιουχικών εξόδων και των μερισμάτων τους, δείχνοντας έτσι ότι σύντομα θα μπορούν να χρηματοδοτούν τις πληρωμές των μετόχων με έσοδα από τις επιχειρήσεις τους, σύμφωνα με την Goldman. Αυτό θα δώσει στις εταιρείες τη δυνατότητα να σταματήσουν να πληρώνουν μερίσματα, μέσω της έκδοσης νέων μετοχών, πρακτική που έχει μειώσει σημαντικά την αξία των μετοχών των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών κατά 3-13% από το 2014.

Exit mobile version