search icon

Bloomberg

Η χειρότερη χρονιά της Norwegian Cruise Line, η καλύτερη του CΕΟ: Αμοιβή $36,4 εκατ.

Από τα 36,4 εκατ. δολάρια τα 13,2 εκατ. δολάρια καταβλήθηκαν μετά από τροποιήσεις κριτηρίων απόδοσης που ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο αποδεχόμενο ότι η κρίση δεν είναι ένα λάθος που μπορεί να καταλογιστεί στον CEO

Η Norwegian Cruise Line χαρακτήρισε το 2020 ως την «πιο δύσκολη χρονιά της». Η εταιρεία κατέγραψε απώλειες 4 δισ. δολαρίων, ποσό που αντιστοιχεί στα κέρδη 5 ετών. Η μετοχή της υποχώρησε κατά 56%, ενώ χιλιάδες εργαζόμενοί της έχασαν τις δουλειές τους, αφού ο τομέας της κρουαζιέρας υπέστη συνολικά συνττιπτικό πλήγμα από την απαγόρευση των ταξιδιών.

Παραδόξως όμως, ο διευθύνων σύμβουλος, Frank Del Rio, τα πήγε πολύ καλά, καθώς εισέπραξε τις μεγαλύτερες αμοιβές του ύψους 36,4 εκατ. δολάρια.

Πως το κατάφερε αυτό; Όπως αναφέρει το Bloomberg, το διοικητικό συμβούλιο εξάντλησε κάθε επιείκεια όσον αφορά τον μισθό του Del Rio και αρκετών ακόμα στελεχών αποδίδοντας τα εξαιρετικά άσχημα αποτελέσματα στις έκτακτες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία όπως δείχνουν τα στοιχεία που κατατέθηκαν στις ελεγκτικές αρχές. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι καταβαλλόμενες αμοιβές θα έπρεπε να έχουν μειωθεί καθώς συνδέονται με μετρήσιμα μεγέθη όπως οι πωλήσεις, τα κέρδη και η τιμή της μετοχής.

Η αρμόδια επιτροπή για τις αποζημιώσεις του διοικητικού συμβουλίου αποφάσισε ότι η κρίση δεν ήταν λάθος της διοίκησης, οπότε τα στελέχη της δεν θα έπρεπε να υποστούν τις συνέπειες. Μάλιστα η επιτροπή παραχώρησε και «ειδικά βραβεία ανθεκτικότητας». Χαλάρωσαν τους στόχους απόδοσης, έτσι ώστε τα στελέχη να συνεχίσουν να απολαμβάνουν τα μπόνους τους. Στους διευθυντές αναγνωρίστηκαν «βραβεία διατήρησης» ώστε να αποτραπεί ο κίνδυνος να αποθαρρυνθούν και να παραιτήθούν.

Βέβαια για τους μετόχους -πόσο μάλλον για τους εργαζόμενους – δεν προβλέπονται ανάλογες πρόνοιες. Επιπλέον, στην αντίθετη περίπτωση, μιας πολύ καλής χρονιάς, δεν έχει υπάρξει απόφαση διοικητικού συμβουλίου που να περιορίζει τις αμοιβές υψηλόβαθμων στελεχών του επικαλούμενο τις ευνοϊκές συνθήκες ή ακόμα και μια κερδοφόρα συγκυρία καθώς τότε οι θετικές επιδόσεις αποδίδονται στην εκτελεστική δεινότητα των στελεχών.

«Αυτοί είναι οι τελευταίοι άνθρωποι για τους οποίους θα έπρεπε να υπάρξει ειδική πρόνοια για τις αμοιβές τους», δήλωσε η Rosanna Landis Weaver, διευθύντρια του As You Sow, μια μη κερδοσκοπική οργάνωση με αντικείμενο την προάσπιση των συμφερόντων των μετόχων. «Ουσιαστικά έχουμε μια περίπτωση που κάποιος ρίχνει ένα νόμισμα και έαν έρθει κορόνα κερδίζει ενώ εάν έρθει γράμματα κερδίζει και πάλι – αυτό δεν είναι επιβράβευση παραγωγικότητας, είναι απλώς γελοιότητα».

Κατά τη διάρκεια της κρίσης που προκάλεσε η πανδημία τα 28 πλοία της εταιρείας παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια. Όσο για τους 31.000 εργαζόμενους στην πλειοψηφία τους τα συμβόλαια τους προέβλεπαν ότι αμοίβονται μόνο εάν τα πλοία πραγματοποιούν κανονικά το πρόγραμμα τους.

Η εταιρεία μείωσε τους μισθούς κατά 20% σε όλους τους υπαλλήλους (όσους κράτησε) αλλά και στον διευθύνοντα σύμβουλο και τα κορυφαία στελέχη της.

Στη συνέχεια, όμως παρενέβει το διοικητικό συμβούλιο. Τον Ιούλιο, παραχώρησε στους στενούς συνεργάτες του Del Rio μετοχές αξίας 2 εκατ δολάρια στον καθένα. Τον Οκτώβριο, άλλαξαν τα κριτήρια απόδοσης για κάποια από τα πιο επικερδή μπόνους – εν μέρει λόγω της πανδημίας και εν μέρει λόγω της κυβερνητικής απαγόρευσης των κρουαζιέρων στην Κούβα με αποτέλεσμα η αμοιβή του Del Rio να αυξηθεί κατά 4,4 εκατ. δολάρια.

Τον ίδιο μήνα ο Del Rio, του οποίου το συμβόλαιο έληξε στο τέλος του έτους, έλαβε άλλα 8,8 εκατ. δολάρια σε μετρητά και μετοχές ως «βραβεία διατήρησης». Επιπλέον το διοικητικό συμβούλιο επέλεξε να καταβάλει τα μπόνους απόδοσης παρόλο που ο αρχικός στόχος προσαρμοσμένων κερδών κατέστη απρόσιτος με την κατάρρευση των πωλήσεων κατά 80%.

Στο παρακάτω διάγραμμα το Bloomberg αναλύει τα έσοδα του Del Rio

 

Διαβάστε ακόμα:

Ε.Ε: Ηγέτης στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής με νέα «Πράσινη Νομοθεσία»

Κοινωνικός Τουρισμός: Διακοπές με voucher για 300.000 δικαιούχους (vid)

Λιούις Χάμιλτον: Οι big business του «Βασιλιά» της Formula 1 – Tα… μυστικά του νέου συμβολαίου

Exit mobile version