Με 7 παγκόσμια πρωταθλήματα στην προσωπική του τροπαιοθήκη και κοντεύοντας τις 100 νίκες σε Grand Prix 1 στο ενεργητικό του μέσα σε 14 χρόνια, ο Λιούις Χάμιλτον θεωρείται δικαίως ο «Βασιλιάς» της Formula 1.

Χρειάζεται, άλλωστε, άλλον έναν τίτλο για να καταρρίψει το ρεκόρ του μυθικού Γερμανού Μίκαελ Σουμάχερ και ίσως αυτό αποτελεί θέμα χρόνου…

Τα επιτεύγματα του 36χρονου Βρετανού πιλότου στη σύγχρονη εποχή του πιο εκλεκτού προϊόντος της παγκόσμιας «βιομηχανίας» του μηχανοκίνητου αθλητισμού τον έχουν προ πολλού εδραιώσει όχι μόνο στην κορυφή της αγωνιστικής ιεραρχίας, αλλά και σε εμπορικό επίπεδο.

Το «θησαυροφυλάκιο» του δείχνει, ήδη, γεμάτο: Τα κέρδη της καριέρας του –με βάση τα πιο επικαιροποιημένα στοιχεία- προσδιορίζονται στα 285 εκατ.$ και ταυτόχρονα στο ατομικό portfolio του φιγουράρουν deals με χορηγούς πολλά «βαριά» brands της αγοράς όπως οι Monster Energy, Puma, IWC, Sony, Bose, Bell Helmets, MV Agusta Motorcycles, Gran Turismo Sport, Police, L’Oréal, Mercedes-Benz.

Το 2020 ο Χάμιλτον πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιο του τη συνεργασία με τoν βρετανικό τηλεπικοινωνιακό «κολοσσό» της Vodafone και από το 2018 γνώρισε τον κόσμο της… μόδας συμμετέχοντας στις καμπάνιες της Tommy Hilfiger για την προώθηση ανδρικών ρούχων, εσώρουχων και μαγιό.

Ο πλουσιότερος Βρετανός αθλητής (πέρασε τον Ντέιβιντ Μπέκαμ πλέον) και 13ος στον πλανήτη εμφανίζεται να έχει επενδύσει, παράλληλα, στις business του τουρισμού (ως μέτοχος σε ξενοδοχείο), του θεάματος (σε συνεργασία με την τραγουδίστρια Κριστίνα Αγκιλέρα) και του εμπορίου (έχει λανσάρει ρούχα και γυαλιά ηλίου με την υπογραφή του).

Στο real estate ξεχωρίζουν περιουσιακά στοιχεία του όπως το ρετιρέ των 40 εκατ.$ σε ουρανοξύστη του Μανχάταν και ένα ακόμα «σπιτάκι» αξίας 55 εκατ.$ στη Νέα Υόρκη, το 4όροφο αρχοντικό βικτοριανού στιλ στο Λονδίνο και άλλα δυο διαμερίσματα σε Μονακό και Γενεύη.

Για τις μετακινήσεις του, εκτός από το ιδιωτικό του τζετ, χρησιμοποιεί έναν στόλο πανάκριβων αυτοκινήτων που κοστολογείται 15 εκατ.$, αποτελούμενο από μοντέλα όπως τα Pagani Zonda 760 LH, 1966 Shelby Cobra 427, Mercedes AMG SLS Black Series, Mclaren P1, La-Ferrari και Mustang Shelby GT500.

Τα ταμπλόιντ της πατρίδας του αποκάλυψαν, πάντως, ότι έβαλε πωλητήριο στο εντυπωσιακό κόκκινο υπερπολυτελές αεροσκάφος του (ένα Bombardier Challenger 605, αξίας 20 εκατ.$) όταν ενεπλάκη στα Paradise Papers…

Ο «μισθός» των 54 εκατ. $

Το όνομα του οδηγού που έχει δει τις περισσότερες καρό σημαίες να κυματίζουν μπροστά από το πανίσχυρο μονοθέσιό του σε τερματισμούς από το 2007, όταν πιτσιρικάς ακόμα στα 22 του μόλις χρόνια έπεφτε στα «βαθιά», επανήλθε τους τελευταίους μήνες στην επικαιρότητα και για εξωαγωνιστικούς λόγους.

Η μεγάλη πτώση στα έσοδα της F1 εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού (από τον οποίο ταλαιπωρήθηκε και ο ίδιος τον Δεκέμβριο…) και οι συζητήσεις για δραστικές περικοπές στους προϋπολογισμούς των ομάδων, μη εξαιρουμένης μιας πιθανής επιβολής ενός salary cap για τον περιορισμό της αμοιβής των ακριβοπληρωμένων σταρ της πίστας (στα 30 εκατ.$), αναπόφευκτα έστρεψε τα φώτα στις ενδεχόμενες… αντιδράσεις του ιδίου.

Η προηγούμενη διετής ανανέωση της συμφωνίας του με την ομάδα του (2018-20) φέρεται να πρόσθεσε στα ετήσια εισοδήματα του πιο ακριβοπληρωμένου πιλότου βασικό μισθό 30 εκατ.$, που με τα bonus (12 εκατ.$) και τους χορηγούς «εκτοξεύτηκε» στα 54 εκατ.$. Τα 12 εκατ.$ δε, προήλθαν μόνο από εμπορικά του deals…

Η μυστικότητα και τα σενάρια

Αρχές Φεβρουαρίου το «αστέρι» της Mercedes AMG F1 Team (από το 2013) υπέγραψε, τελικά, ένα νέο μονοετές συμβόλαιο λίγο πριν την έναρξη της σεζόν για το 2021, τον Μάρτιο, κίνηση η οποία σχολιάσθηκε με ποικίλους τρόπους από την αγορά και άφησε ένα μυστήριο να πλανάται.

Όσοι έσπευσαν να κατηγορήσουν τον Χάμιλτον για πλεονεξία σε δύσκολους καιρούς για το αθλητικό μάρκετινγκ και απέδωσαν την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων του με την γερμανική ομάδα στην δική του άρνηση να χαμηλώσει τις οικονομικές απαιτήσεις του από το «όριο» των 40 εκατ., έμειναν σε αμηχανία.

Η αμοιβή του πολυπρωταθλητή για την τρέχουσα σεζόν δεν αποκαλύφθηκε, πλην όμως έγινε γνωστό ότι στο συμβόλαιο του μπήκε ως όρος η από κοινού θέσπιση με την Mercedes ενός ιδρύματος προώθησης της πολυπολιτισμικότητας, ενάντια στα φυλετικές διακρίσεις, στο motorsport. Ενέργεια η οποία ενίσχυσε το προφίλ του…

Στα… μυστικά του νέου συμβολαίου του γεννημένου την 7η Ιανουαρίου του 1985 Sir Lewis Carl Davidson Hamilton, πολλοί συμπεριλαμβάνουν αυτό που μπορεί να «κρύβει» η μικρή χρονική διάρκεια του: τη δυνατότητα, δηλαδή, του διάσημου πιλότου να «παζαρέψει» έναν μισθό περισσότερων εκατομμυρίων το 2022, επί νέα οικονομικής βάσης και με την προσδοκία να έχει προλάβει να συνέλθει η αγορά από τις βαρύτατες, πέρσι, επιπτώσεις της έξαρσης του φονικού ιού.

Το κακό είναι ότι οι… μισοί αγώνες διεξάγονται πάλι χωρίς θεατές, άρα και χωρίς όλα τα έσοδα από την πώληση εισιτηρίων. Στην Ιμολα το Grand Prix πραγματοποιήθηκε κεκλεισμένων των θυρών. Στο Μπαχρέιν –όπου εκείνος νίκησε- όχι

Η άλλη εκδοχή που υποστηρίζουν κάποιοι είναι ότι η Mercedes δεν αποκλείεται να προετοιμάζει τη «μετά Χάμιλτον» εποχή της με τις φήμες να πληθαίνουν για τον Τζορτζ Ράσελ, όσο και για τον Μαξ Φερστάπεν. Αν ισχύει αυτό, βέβαια, η επόμενη ερώτηση δεν αργεί: και ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τον «Βασιλιά Λιούις»;

Θα αρκεσθεί ο… τροπαιοθήρας Λιούις Χάμιλτον π.χ. στους 8 τίτλους, πριν αποφασίσει να ρίξει την αυλαία της καριέρας του;

Η Mercedes του έχει κάνει «άνοιγμα» και για το 2022 και περιμένει την απάντησή του…

Φιλάνθρωπος, φιλόζωος και… sir

Ο κρυφός όρος στο νέο συμβόλαιό του με την Mercedes AMG F1 Team για τις δράσεις κατά των φυλετικών διακρίσεων ανέδειξε μια άλλη πτυχή της προσωπικότητας του απόλυτου πρωταγωνιστή της Formula 1.

Ο Βρετανός πιστώνεται ένα πλούσιο φιλανθρωπικό έργο συμμετέχοντας σε δράσεις των UNICEF, Education Africa, Save the Children, ενώ, πρόσφερε ποσό 500.000$ ως οικονομική βοήθεια για την διάσωση των ζώων μετά τις καταστροφές που προκάλεσαν οι πυρκαγιές στην Αυστραλία.

Αλλά και… sir! Για την ιστορία: Τον χειμώνα η Βασίλισσα Ελισάβετ έχρισε ιππότη τον Λιούις Χάμιλτον, λόγω των εξαιρετικών του επιδόσεων στη Formula 1.