Η Elliott Investment Management έχει αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στην Toyota Industries και έχει ενημερώσει την εταιρεία του ομίλου Toyota ότι η προτεινόμενη τιμή ιδιωτικοποίησης είναι πολύ χαμηλή, σύμφωνα με άτομα που είναι εξοικειωμένα με το θέμα.
Η Toyota Industries αποκάλυψε σε σημερινή της ανακοίνωση ότι η Elliott κατείχε μερίδιο 3,26% στις 30 Σεπτεμβρίου, καθιστώντας την έναν από τους μεγαλύτερους μετόχους του κατασκευαστή. Από τότε, το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί σε σχεδόν 5%, σύμφωνα με πηγές που ζήτησαν να μην κατονομασθούν λόγω του εμπιστευτικού χαρακτήρα των πληροφοριών.
Η Elliott έχει κοινοποιήσει στη διοίκηση της Toyota Industries την άποψή της ότι η προσφορά εξαγοράς των 16.300 γιεν ανά μετοχή είναι πολύ χαμηλή και έχει προτείνει άλλες επιλογές για τη συμφωνία, σύμφωνα με τις πηγές.
Η Elliott εντάσσεται στον κατάλογο των επενδυτών της Toyota Industries που έχουν επικρίνει την πρόταση για την μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση στην Ιαπωνία. Τον Ιούνιο, μια ομάδα με επικεφαλής τον Ακιο Τογιόντα, ανακοίνωσε την προσφορά εξαγοράς της εταιρείας με αποτίμηση 4,7 τρισεκατομμυρίων γιεν (30,5 δισεκατομμύρια δολάρια). Αυτό αντιπροσώπευε έκπτωση 11% σε σχέση με την τιμή κλεισίματος της Toyota Industries εκείνη την περίοδο και έχει γίνει σημαντικό σημείο διαφωνίας για τους επενδυτές, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι υποτιμά τον κατασκευαστή.
Ο κατασκευαστής περονοφόρων ανυψωτικών μηχανημάτων και υφαντικών αργαλειών είναι ο πρόγονος της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο, της Toyota Motor Corp., της οποίας πρόεδρος είναι ο Τογιόντα. Στο πλαίσιο της προτεινόμενης συμφωνίας, μια νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου υπό την Toyota Fudosan Co. — μια μη εισηγμένη εταιρεία ακινήτων που ελέγχεται από την οικογένεια Toyoda — θα εξαγοράσει την Toyota Industries.
Εκπρόσωπος της Toyota Industries δήλωσε ότι η εταιρεία συνεχίζει να συνεργάζεται με τους μετόχους της, συμπεριλαμβανομένης της Elliott, και αρνήθηκε να κάνει περαιτέρω σχόλια. Εκπρόσωποι της Elliott αρνήθηκαν να σχολιάσουν. Η Toyota Fudosan δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχόλιο.
Η δημόσια προσφορά, που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο έτος, θα καταταχθεί μεταξύ των μεγαλύτερων εξαγορών που έχουν καταγραφεί ποτέ και θα ενισχύσει την επιρροή της οικογένειας Τογιόντα στον μεγαλύτερο επιχειρηματικό όμιλο της Ιαπωνίας.
Οι μετοχές της Toyota Industries αυξήθηκαν κατά 1,8% στα 17.260 γιεν στο Τόκιο το απόγευμα της Τρίτης. Η μετοχή διαπραγματεύεται πάνω από την τιμή της δημόσιας προσφοράς από τα τέλη Αυγούστου.
Η Elliott επικεντρώνεται στις συμμετοχές της Toyota Industries σε άλλες εταιρείες, η αξία των οποίων αυξάνεται. Στην Ιαπωνία είναι συνηθισμένο οι εισηγμένες εταιρείες να κατέχουν μετοχές η μία στην άλλη, εν μέρει για να εδραιώσουν τις επιχειρηματικές τους σχέσεις. Η αγοραία αξία των 10 μεγαλύτερων αμοιβαίων συμμετοχών της Toyota Industries έχει αυξηθεί κατά περισσότερο από 20% από την ανακοίνωση της προσφοράς εξαγοράς.
Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η Toyota Industries αξίζει περισσότερο από την προσφερόμενη τιμή. Η United First Partners εκτίμησε την καθαρή αξία των περιουσιακών στοιχείων σε 22.782 γιεν ανά μετοχή τον Σεπτέμβριο. Ο αναλυτής της Global Equity Research Ltd. Arun George εκτίμησε την αξία της εταιρείας σε 19.607 γιεν ανά μετοχή σε έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 6 Νοεμβρίου στο Smartkarma.
Δεν είναι σαφές πότε η Elliott απέκτησε το μερίδιο στην Toyota Industries, αλλά δεν περιλαμβανόταν μεταξύ των μεγαλύτερων μετόχων του κατασκευαστή στην προηγούμενη έκθεσή της στις 31 Μαρτίου.
Οι ακτιβιστικές επενδύσεις αυξάνονται στην Ιαπωνία, καθώς οι μεταρρυθμίσεις στην εταιρική διακυβέρνηση κερδίζουν δυναμική. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg, πέρυσι ξεκίνησαν 146 εκστρατείες στη χώρα, αριθμός ρεκόρ, υπερδιπλάσιος από τον αριθμό πριν από τέσσερα χρόνια και δεύτερος μετά τις ΗΠΑ.
Τον Αύγουστο, περισσότεροι από δύο δωδεκάδες επενδυτές έστειλαν επιστολή στα διοικητικά συμβούλια της Toyota Industries και της Toyota Motor ζητώντας μεγαλύτερη διαφάνεια στη συμφωνία, καθώς και μεγαλύτερη προσοχή στους μειοψηφικούς μετόχους.
Μέχρι στιγμής, ο όμιλος Toyota έχει παραμείνει στην αρχική τιμή. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της αυτοκινητοβιομηχανίας, Κόχι Σάτο, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η Toyota Fudosan δεν είχε σχέδια να αυξήσει την προσφορά.
Διαβάστε ακόμη
Γαλότσες Wellington: Πώς μια στρατιωτική μπότα έγινε το απόλυτο αξεσουάρ της βροχής
Πλειστηριασμοί: Νέα σφυριά με… ιστορία για «Μύλοι Βλαχογιάννη» και «Ελφίκο» (pics)
Επίδομα Θέρμανσης: Οι κρίσιμες ημερομηνίες για δηλώσεις και διορθώσεις – Τα λάθη που κοστίζουν
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
