search icon

Bloomberg

Καθηλωμένο ως το τέλος του έτους το Boeing 737 Max

Θα ζητηθεί η επανυποβολή στοιχείων στην FAA για τις αλλαγές στο λογισμικό

Η American Airlines Group Inc. και η United Airlines Holdings Inc. αφαίρεσαν από τον προγραμματισμό των πτήσεών τους το Boeing Co. 737 Max, και για τον μήνα Δεκέμβριο ενώ και άλλοι αερομεταφορείς δεν θα εντάξουν τελικά το συγκεκριμένο αεροσκάφος στα δρομολόγιά τους ούτε και μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και του Νέου έτους.
Για την American, η επέκταση της καθήλωσης του 737 Max σημαίνει την ακύρωση 140 ημερήσιων πτήσεων ως τις 3 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις εκπροσώπων της ετιαιρείας την Κυριακή. Ενώ η United έβγαλε το Max από τα σχέδια πτήσης της ως και τις 19 Δεκεμβρίου. Η Norwegian Air Shuttle ASA συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους πελάτες Max που δεν υπολογίζει στην επιστροφή του σε επιχειρησιακή λειτουργία ως το 2020, δήλωσε ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος Geir Karlsen τη Δευτέρα.

Η American, που είναι και η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία παγκοσμίως, δήλωσε ότι είναι σίγουρη ότι οι ενημερώσεις λογισμικού και ένα νέο εκπαιδευτικό καθεστώς που επινόησε η Boeing θα οδηγήσει στην επαναπιστοποίηση του 737 φέτος.

Η Southwest Airlines Co., που είναι και η μεγαλύτερη εταιρεία που χρησιμοποιεί 737 Max,  έχει εξαιρέσει  το αεροπλάνο από τα δρομολόγια μέχρι τις 5 Ιανουαρίου, ενώ η Air Canada ως τις 8 Ιανουαρίου τουλάχιστον. Η Ryanair Holdings Plc, ο μεγαλύτερος ευρωπαίος πελάτης, δήλωσε τον Ιούλιο ότι αναμένεται να λάβει μόλις τα μισά από τα 58 αεροσκάφη που θα χρειαστεί για το επόμενο καλοκαίρι.

Το 737 Max, το αεροπλάνο με τις καλύτερες πωλήσεις της Boeing, έχει καθηλωθεί  παγκοσμίως από τις 13 Μαρτίου μετά από δύο συντριβές εντός πέντε μηνών που σκότωσαν 346 άτομα.

Η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας των ΗΠΑ είναι πιθανό να διεξάγει την πτήση πιστοποίησης για το Max τον Οκτώβριο. Το ενδεχόμενο αυτό, συμπίπτει σε μεγάλο βαθμό με την εκτίμηση της Boeing ότι το αεροσκάφος θα επιστρέψει στην υπηρεσία στις αρχές του τέταρτου τριμήνου.

Περίοδος χαμηλής ζήτησης

Μεταξύ των άλλων μεγάλων αγοραστών Max, ο ταξιδιωτικός πράκτορας TUI AG δήλωσε ότι δεν βλέπει ιδιαίτερα προβλήματα αν το αεροπλάνο απουσιάσει αυτό το χειμώνα από τα δρομολόγια, καθώς  εποχή αυτή θεωρείται ως περίοδος χαμηλής ζήτησης στην Ευρώπη. Βέβαια, η εταιρεία δεν αναφέρει κάποια εκτίμηση σχετικά με  το πότε αναμένει να επιστρέψει ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους σε επιχειρησιακή λειτουργία.

Η εταιρεία, η οποία διαθέτει 15 από αυτά αεροσκάφη και έχει πάρει άλλα οκτώ, ανησυχεί περισσότερο για τον προγραμματισμό για το επόμενο έτος και αν θα χρειαστεί να μισθώσει περισσότερα αεροσκάφη για κάλυψη των αναγκών της.

Η Νορβηγική αεροπορική εταιρεία ASA  κατηγόρησε τους υπέυθυνους για την καθήλωση του Max, ενώ ακόμη έθεσε και θέματα για τους κινητήρες της Rolls-Royce Holdings Plc στα Boeing 787 Dreamliners, τα οποία της κόστισαν περί τα  1,5 δισ. κορώνες (165 εκατ.δολάρια) από τα  κεφάλαια κίνησης.

Σύμφωνα με μια έκθεση του  Dow Jones, η τριβή μεταξύ της Boeing και των ρυθμιστικών αρχών παγκοσμίως μπορεί να κρατήσει το Max γειωμένο ακόμη και καθ΄όλη τη διάρκεια της περιόδου των εορτών των Χριστουγέννων.

Οι αρχές πολιτικής αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από την Ευρώπη, τη Βραζιλία και τις Η.Π.Α., παραπονέθηκαν ότι η Boeing  δεν κατάφερε να παράσχει τεχνικές λεπτομέρειες σχετικά με τις τροποποιήσεις των υπολογιστών ελέγχου πτήσης του Max, ανέφερε η έκθεση του  Dow Jones η οποία επικαλείται αξιωματούχους της κυβέρνησης και της ένωσης των χειριστών.

Η Boeing θα πρέπει να υποβάλει εκ νέου έγγραφα σχετικά με τις προτεινόμενες αλλαγές λογισμικού, οι οποίες στη συνέχεια θα πρέπει να εξετασθούν από την FAA, ανέφερε η έκθεση.

Exit mobile version