search icon

Bloomberg

Τα διαμάντια λάμπουν για τους χονδρέμπορους – Όχι για τους καταναλωτές

Η De Beers, που έχει μονοπωλιακή δύναμη στην παραγωγή διαμαντιών, ρίχνει τις τιμές για τους χονδρεμπόρους για να ενισχύσει τα ισχνά περιθώρια κέρδους τους, αλλά οι καταναλωτές δε θα το καταλάβουν

Diamonds

Η εταιρεία διαμαντιών De Beers αποφάσισε να λάβει πιο δραστικά μέτρα για την εξάλειψη της κρίσης στη βιομηχανία διαμαντιών, μειώνοντας τις τιμές για πρώτη φορά εδώ και χρόνια.

Η εταιρεία, που είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός διαμαντιών στον κόσμο, μείωσε τις τιμές κατά περίπου 5% για τις πωλήσεις του Νοεμβρίου, σύμφωνα με πηγές που είναι εξοικειωμένες με το θέμα και ζήτησαν να μην προσδιοριστούν, με δεδομένο ότι οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές.

Η κίνηση αποσκοπεί στη βελτίωση των κερδών για τους μεσάζοντες της βιομηχανίας διαμαντιών, μιας ομάδας traders και εταιρειών κατεργασίας διαμαντιών, που αγοράζουν ακατέργαστα πετράδια από την De Beers. Πολλοί από αυτούς τους πελάτες, στους οποίους περιλαμβάνονται εταιρείες- traders οικογενειακού χαρακτήρα στο Βέλγιο, το Ισραήλ και την Ινδία, καθώς και θυγατρικές των Tiffany&Co. και Graff Diamonds, λειτουργούν με εξαιρετικά μικρά περιθώρια κέρδους λόγω των χαμηλών τιμών και της υπερπροσφοράς επεξεργασμένων πολύτιμων λίθων.

«Η De Beers είναι ένας παράγοντας καθορισμού τιμών και δεν έχει πραγματοποιήσει μέχρι στιγμής κάποιες περικοπές τιμών, παρά το γεγονός ότι η τιμή στην ελεύθερη αγορά ακατέργαστων διαμαντιών μειώνεται κατά περίπου 9% σε ετήσια βάση», δήλωσε ο Έντουαρντ Στερκ, αναλυτής της BMO Capital Markets. «Ο σημαντικότερος παράγων στη συγκεκριμένη αγορά, επιτέλους αναλαμβάνει δράση μετά παρατεταμένη αδράνεια του για πολύ καιρό, πράγμα που θεωρείται ως μια αρκετά τυπική ένδειξη για το ότι τα πράγματα μπορεί να βελτιωθούν».

Η μείωση των τιμών είναι απίθανο να μειώσει την αγορά λιανικής πώλησης και οι καταναλωτές δεν πρέπει να περιμένουν να δουν φθηνότερα τις τιμές των διαμαντιών.

Μέρος του προβλήματος στη βιομηχανία διαμαντιών αποτελεί το ότι οι τιμές έχουν παραμείνει στάσιμες την ώρα που άλλα προϊόντα πολυτελείας, όπως παπούτσια, τσάντες και διακοπές σε θέρετρα μεγάλωσαν τα μερίδια αγοράς τους. Είναι επίσης πιο δύσκολο για τις εταιρείες εμπορίας διαμαντιών να βρουν χρηματοδότηση επειδή οι τράπεζες εγκαταλείπουν τον κλάδο, αφού αυτός πλήττεται από απάτες και επισφαλή δάνεια.

Ωστόσο, η De Beers επέμεινε ότι η τρέχουσα αδυναμία δεν σημαίνει ότι η ζήτηση έχει υποχωρήσει. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία κυκλοφόρησε στοιχεία που έδειξαν ότι η ζήτηση για κοσμήματα με διαμάντια αυξήθηκε κατά 2,4% πέρυσι. Στην αγορά των ΗΠΑ, όπου πωλούνται σχεδόν τα μισά διαμάντια, η αύξηση ήταν 4,5%.

Exit mobile version