Το καλοκαίρι στη Wall Street σημαίνει ένα πράγμα: τα μπλουζάκια πόλο του γκολφ επιστρέφουν. Όχι όμως οποιοδήποτε μπλουζάκι, αυτό που απορροφά την υγρασία, διαθέτει τεχνική ύφανση και φέρει το λογότυπο ενός ιδιωτικού γηπέδου γκολφ, στο οποίο έχετε πράγματι παίξει. Εκεί βρίσκεται το πραγματικό κύρος.
Στον κόσμο των ελιτιστικών αθλημάτων, το γκολφ παραμένει αδιαμφισβήτητα στην κορυφή. Παρότι είναι προσβάσιμο σε δημόσια γήπεδα, η καρδιά του αθλήματος χτυπά σε ιδιωτικά country clubs. Ο χαρακτήρας αυτός αποτυπώνεται και στην ενδυματολογική κουλτούρα: καπέλα, μπλουζάκια και εξοπλισμός με λογότυπα που μαρτυρούν πού έχεις παίξει – ή με ποιους κύκλους συναναστρέφεσαι.
Άνδρες της αγοράς περιγράφουν τα λογότυπα αυτά ως σήματα τιμής, διακριτικές ενδείξεις ταυτότητας, ακόμη και πορνογραφία για παίκτες του γκολφ. Η αξία τους βρίσκεται στο ότι αναγνωρίζονται μόνο από «μυημένους» – μια κωδικοποιημένη γλώσσα ανάμεσα σε insiders.
Συχνά, τα λογότυπα ξεκινούν μια κουβέντα: κάποιος αναγνωρίζει το club που απεικονίζεται, ρωτά αν έχεις παίξει εκεί και η συζήτηση ανοίγει. Όμως υπάρχουν και κανόνες. Φοράς μόνο λογότυπα από γήπεδα στα οποία έχεις παίξει. Δεν υπερβάλλεις – το να φορέσεις πολλά λογότυπα ταυτόχρονα σε κάνει «Bag Tag Barry». Και σίγουρα, όχι Masters merch αν δεν το έχεις κερδίσει με κάποιον τρόπο.
Η γοητεία του λογότυπου δεν είναι για όλους. Αν δεν γνωρίζεις το γήπεδο που απεικονίζεται, δεν σημαίνει τίποτα. Αν όμως είσαι στο know, μπορεί να μεταφράζεται ως επιρροή, πρόσβαση ή πλούτος. Ο Alec Emerson, trader από το Σικάγο, δηλώνει πως τα λογότυπα «μετρούν» στη χρηματοοικονομική, γιατί σηματοδοτούν πρόσβαση στα 150 κορυφαία γήπεδα – άρα και στους κύκλους που έχουν τη δύναμη.
Μόδα, μάρκετινγκ και εκατομμύρια
Τα λογότυπα δεν είναι μόνο κοινωνικά σύμβολα, αλλά και πολύτιμο προϊόν. Σύμφωνα με την Association of Golf Merchandisers, οι πωλήσεις προϊόντων γκολφ ξεπερνούν το 1 δισ. δολάρια ετησίως. Το Augusta National Golf Club μόνο, συγκέντρωσε 69 εκατ. δολάρια από το επίσημο merchandise του Masters το 2022.
Η Ben Palet, διευθυντής λειτουργιών και παίκτης γκολφ, παρομοιάζει το λογότυπο με inside joke: όσοι ξέρουν, ξέρουν. Και γι’ αυτό τα κλαμπ επιμελούνται πια τα λογότυπά τους με branding στρατηγικές.
Οι πιο παλιοί είναι αυστηροί. Μπλουζάκια γκολφ φοριούνται στο γήπεδο, όχι στο γραφείο. Καπέλα με ακρωνύμια θεωρούνται «κακόγουστα» από παραδοσιακούς, όπως ο Todd Schuster, οικοδεσπότης του podcast No Laying Up.
Ο Nick Ribeiro του Preserved Links λέει πως η ζήλια είναι που προκαλεί τις ειρωνείες – όσοι δεν έχουν πρόσβαση, χλευάζουν τους κανόνες. Η λύση για αυτόν είναι απλή: προσπάθησε να γνωρίσεις ένα μέλος και κέρδισε την είσοδό σου. Οι νεότεροι, λέει, τα θέλουν όλα χωρίς τη «δουλειά».
Οι παίκτες μιλούν για αξιολόγηση λογότυπων:
– Το Sebonack σημαίνει νέο χρήμα.
– Το National Golf Links είναι ο ορισμός της παράδοσης.
– Το Shinnecock είναι το «ιερό δισκοπότηρο» της υψηλής κοινωνίας.
Ακόμη και εσωτερικά στα γήπεδα, υπάρχουν λογότυπα για μέλη, για τουρνουά και για επισκέπτες, που καθιερώνουν άτυπες ιεραρχίες. Όσο πιο σπάνιο το μπλουζάκι, τόσο μεγαλύτερο το κύρος.
Ο Tony P, influencer στην Ουάσινγκτον, δεν ανησυχεί. Θα φορέσει μπλουζάκι από γήπεδο που δεν έχει επισκεφθεί, αν του αρέσει. Οι παλιοί φρίττουν. «Είναι σχεδόν ντροπή», λέει ο Sam Jones του Golf Fashion Guy. «Ρισκάρεις να φανείς ψεύτικος», προσθέτει ο Don Bostic, διευθυντής στο Friars Golf Club.
Ο Polcari όμως βλέπει χαλάρωση στην κουλτούρα του γκολφ. Το παιχνίδι γίνεται πιο προσιτό και λιγότερο συντηρητικό, κάτι που ο ίδιος καλωσορίζει.
Ο Josh Brown, ιδρυτής της Ritholtz Wealth Management, απορρίπτει το λογότυπο ως σύμβολο status. «Το μόνο που μετράει είναι το W-2 ή το K-1», λέει. «Όλα τα άλλα είναι Mickey Mouse».
Στον κόσμο του γκολφ, όμως, αυτό το φανερά διακριτικό έμβλημα στο στήθος δεν είναι ποτέ απλή λεπτομέρεια – είναι κοινωνικός καθρέφτης.
Διαβάστε ακόμη
Ναυτιλία: Η χρηματιστηριακή ρότα των Greeks από τη Wall Street μέχρι το Όσλο (pics)
Τοκενοποιημένα ομόλογα: Ποιοι τα πουλάνε και γιατί αναμένεται να κυριαρχήσουν (πίνακες + tweet)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
