Η Hershey Co., μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες προϊόντων σοκολάτας και γλυκισμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, προειδοποίησε για απογοητευτικές πωλήσεις στο Halloween, αλλά παράλληλα αναθεώρησε ανοδικά τις ετήσιες προβλέψεις της, χάρη στις αυξήσεις τιμών που εφάρμοσε μέσα στο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τη διοίκηση, η αδυναμία στις πωλήσεις των εποχικών προϊόντων δεν αφορά συνολικά τη δραστηριότητα της εταιρείας, αλλά σχετίζεται με παροδικούς παράγοντες, όπως οι υψηλότερες θερμοκρασίες και το γεγονός ότι το Halloween φέτος πέφτει Παρασκευή, κάτι που συνήθως καθυστερεί τις αγορές των καταναλωτών. Το 2024, η γιορτή των τρομακτικών κοστουμιών και των γλυκών αντιπροσώπευε το 18% των ετήσιων πωλήσεων γλυκισμάτων στις ΗΠΑ, δεύτερη μόνο μετά τα Χριστούγεννα.
Ο νέος CEO και η πρόκληση του φθινοπώρου
«Η σεζόν ξεκίνησε κάπως αργά», παραδέχθηκε ο νέος διευθύνων σύμβουλος Κερκ Τάνερ, σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές. Ο Τάνερ, πρώην επικεφαλής της Wendy’s, ανέλαβε τα ηνία της Hershey τον Αύγουστο, σε μια περίοδο αυξημένων πιέσεων λόγω εκρηκτικής ανόδου του κόστους κακάο.
Η εταιρεία αναγνώρισε ότι, ακόμη κι αν η τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου καλύψει το ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων — όπως συμβαίνει συνήθως όταν το Halloween πέφτει Παρασκευή — οι φετινές επιδόσεις θα παραμείνουν ασθενέστερες. Παράλληλα, η άνοδος των τιμών του κακάο ωθεί τους καταναλωτές σε φθηνότερα ή πιο «μοντέρνα» γλυκά, όπως τα ξινά gummies, που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στις νεαρές ηλικίες.
Πτώση στη μετοχή – Αύξηση στις προβλέψεις
Μετά τις ανακοινώσεις, η μετοχή της Hershey υποχώρησε έως και 7%, αν και από την αρχή του έτους παραμένει +3,5%, έναντι +17% του δείκτη S&P 500. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία αναθεώρησε ανοδικά τις εκτιμήσεις της για το σύνολο του 2025: προβλέπει πλέον αύξηση των καθαρών πωλήσεων κατά 3%, έναντι 2% προηγουμένως, ενώ αναβάθμισε και την πρόβλεψη για τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή.
Η θετικότερη εικόνα, σύμφωνα με τη Hershey, αντικατοπτρίζει τη στρατηγική αύξησης τιμών κατά διψήφιο ποσοστό τον Ιούλιο, προκειμένου να αντισταθμιστεί το ακριβό κακάο — παρότι οι Αμερικανοί καταναλωτές βρίσκονται υπό οικονομική πίεση. Το προηγούμενο τρίμηνο, οι αυξήσεις τιμών συνέβαλαν κατά επτά ποσοστιαίες μονάδες στην ανάπτυξη των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική.
Οι δασμοί και η διαφοροποίηση
Η Hershey, όπως και άλλες εταιρείες τροφίμων, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον αντίκτυπο των εμπορικών δασμών και να διατηρήσει τους πελάτες που στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε προϊόντα με λιγότερη ζάχαρη και πιο «υγιεινό» προφίλ.
Οι δαπάνες της για δασμούς αναμένεται να διαμορφωθούν φέτος μεταξύ 160 και 170 εκατ. δολαρίων, μειωμένες κατά 10 εκατ. λόγω της χαλάρωσης των αντίμετρων του Καναδά.
Αν και διαθέτει μάρκες όπως το SkinnyPop και πρόσφατα εξαγόρασε την LesserEvil (γνωστή για το βιολογικό της ποπκόρν και τα υγιεινά σνακ), η Hershey θεωρείται λιγότερο διαφοροποιημένη σε σχέση με ανταγωνιστές όπως η Mondelez International. Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις αλμυρών σνακ στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν 10% το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης του ομίλου.
Η τιμή του κακάο σταθεροποιείται, αλλά η πίεση συνεχίζεται
Τα συμβόλαια κακάο στη Νέα Υόρκη έχουν υποχωρήσει περίπου 50% από τα ιστορικά υψηλά του Δεκεμβρίου, αλλά παραμένουν σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα. Η τιμή είχε εκτοξευθεί τα προηγούμενα δύο χρόνια λόγω ασθενειών των καλλιεργειών και ακραίων καιρικών συνθηκών που έπληξαν την παραγωγή σε Ακτή Ελεφαντοστού και Γκάνα.
Η Hershey εκτιμά ότι η αγορά κακάο αρχίζει να σταθεροποιείται, ωστόσο προειδοποιεί ότι η «πληθωριστική» πίεση στο κακάο θα συνεχιστεί και το 2026.
Διαβάστε ακόμη
Φωκίων Καραβίας (Eurobank): Μεταξύ 50% και 60% το μέρισμα (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
