Σε έναν κόσμο όπου η πολυτέλεια παραμένει σύμβολο ισχύος και γοήτρου, τα κοσμήματα εξακολουθούν να κατέχουν εξέχουσα θέση στις προτιμήσεις των οικονομικά ισχυρών. Είτε πρόκειται για ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι, είτε για ένα σπάνιο κολιέ στολισμένο με πολύτιμους λίθους, οι πιο εύποροι καταναλωτές συνεχίζουν να επενδύουν στα πιο εκλεπτυσμένα και εντυπωσιακά κομμάτια— ακόμη και τώρα που το ευρύτερο αγοραστικό κοινό δείχνει να περιορίζει τις δαπάνες του, σύμφωνα με το CNBC.
Ωστόσο, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα κοσμήματα δεν είναι όλα ισοδύναμα. Καθώς οι υπερπλούσιοι γίνονται ολοένα και πιο επιλεκτικοί, μόνο τα πιο εκλεκτά και υψηλής ποιότητας κομμάτια μπορούν να ανταποκριθούν στις αυστηρές τους απαιτήσεις.
Αυτό συνιστά θετική εξέλιξη για τον ελβετικό όμιλο πολυτελών ειδών Richemont, ο οποίος διαθέτει μερικές από τις πιο περιζήτητες μάρκες της αγοράς πολυτελών κοσμημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Van Cleef & Arpels, Buccellati και Cartier.
«Οι μάρκες κοσμημάτων της Richemont βρίσκονται πραγματικά στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών», δήλωσε ο Λούκα Σόλκα, επικεφαλής του τομέα πολυτελών ειδών στην Bernstein, στην εκπομπή «Squawk Box Europe» του CNBC.
«Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την ηγετική θέση της Richemont στον κλάδο των πολυτελών κοσμημάτων. Παρά τις προσπάθειες της LVMH να την ανταγωνιστεί σε αυτόν τον τομέα, οι υπόλοιπες μάρκες παραμένουν σαφώς πίσω», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η Richemont ανακοίνωσε την Παρασκευή καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις του τέταρτου τριμήνου του οικονομικού έτους, με το τμήμα Jewellery Maisons να ηγείται, καταγράφοντας άνοδο 11%. Για το σύνολο του έτους, τα κοσμήματα αποδείχθηκαν ο πιο ισχυρός τομέας του ομίλου, με αύξηση 8%.
Τα αποτελέσματα αυτά έρχονται μετά από μια περίοδο κατά την οποία μεγάλοι όμιλοι πολυτελείας, όπως η LVMH, η Kering και η Burberry, ανακοίνωσαν επιβράδυνση στις πωλήσεις τους το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, διαψεύδοντας τις ελπίδες για ανάκαμψη του κλάδου, ο οποίος αντιμετωπίζει προκλήσεις.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις στο τμήμα ρολογιών και κοσμημάτων της LVMH παρέμειναν αμετάβλητες σε ετήσια βάση το πρώτο τρίμηνο, με μια μικρή μείωση 2% το 2024, λόγω της πιο ήπιας ζήτησης για γνωστές μάρκες όπως οι Tiffany & Co, Bvlgari, TAG Heuer και Hublot.
«Καταφέρνουμε να κερδίζουμε μερίδιο αγοράς στα κοσμήματα, τόσο από επώνυμες όσο και από μη επώνυμες εταιρείες», δήλωσε ο πρόεδρος της Richemont, Γιόχαν Ρούπερτ, κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης για τα κέρδη την Παρασκευή.
Τα ρολόγια βγαίνουν από τη μόδα
Παρά τη συνεχιζόμενη επιτυχία των κοσμημάτων της, η Richemont δεν είναι εντελώς απαλλαγμένη από τις ευρύτερες προκλήσεις του κλάδου.
Στο τμήμα Specialist Watchmakers, το οποίο ανήκει στον όμιλο Richemont και περιλαμβάνει πολυτελείς μάρκες ρολογιών όπως οι Piaget και Roger Dubuis, οι πωλήσεις ρολογιών μειώθηκαν κατά 13% το 2024. Αυτή η πτώση οφείλεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση στην Κίνα, η οποία επηρεάζει αρνητικά τις πωλήσεις. Ωστόσο, η πτώση αυτή άρχισε να περιορίζεται το δεύτερο εξάμηνο του έτους, καθώς η αγορά της Αμερικής παρουσίασε σημαντική ανάκαμψη.
«Η παγκόσμια αγορά ρολογιών παρουσίασε μια σημαντική επιβράδυνση στην ανάπτυξή της, η οποία επηρέασε αρνητικά τις συνολικές πωλήσεις. Αυτό οφείλεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση πολυτελών προϊόντων στην Κίνα. Παρόλα αυτά όμως, τα πολυτελή ρολόγια έδειξαν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα», αναφέρεται στην έκθεση της εταιρείας.
Αυτό, ωστόσο, καθιστά ακόμα πιο δύσκολη την εκτίμηση των γενικότερων τάσεων, καθώς πολλές κορυφαίες ελβετικές μάρκες ρολογιών, όπως οι Rolex, Patek Philippe και Audemars Piguet, είναι ιδιόκτητες και δεν δημοσιεύουν τα οικονομικά τους αποτελέσματα, κάτι που περιορίζει τη δυνατότητα ακριβούς εκτίμησης της απόδοσής τους.
Πέρα από τα μακροοικονομικά δεδομένα, ο Λούκα Σόλκα της Bernstein ανέφερε ότι η αγορά πολυτελών ρολογιών ανακάμπτει αργά, καθώς τα ρολόγια θεωρούνται συνήθως μακροπρόθεσμες επενδύσεις.
«Πολλοί αγόρασαν ρολόγια κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Θα χρειαστεί χρόνος για να αφομοιωθεί αυτή η υπερπροσφορά. Ως εκ τούτου, αναμένω ότι η αγορά ρολογιών θα παραμείνει σε ύφεση για κάποιο διάστημα ακόμη», δήλωσε.
«Οι άνθρωποι αγοράζουν κοσμήματα πιο συχνά, καθώς έχουν γίνει πιο οικονομικά σε σχέση με τις τσάντες πέρυσι. Γι’ αυτό παρατηρείται η καλύτερη δυναμική στην κατηγορία αυτή», πρόσθεσε ο ίδιος.
Πιθανές προκλήσεις
Η ανάπτυξη της αγοράς κοσμημάτων υψηλής ποιότητας, σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες πολυτελών προϊόντων, όπως η μόδα και τα δερμάτινα είδη, θα μπορούσε να ωφελήσει τη Richemont, παρά τις αυξανόμενες εμπορικές προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο.
«Η εταιρεία δεν θα αποδεχτεί αυξήσεις τιμών που είναι υπερβολικές και δεν μπορούν να στηριχθούν από την αγορά», δήλωσε ο Ρούπερτ της Richemont την Παρασκευή, επισημαίνοντας ότι διαφοροποιείται από άλλες πολυτελείς μάρκες του κλάδου, οι οποίοι έχουν προειδοποιήσει για ενδεχόμενες αυξήσεις τιμών.
«Η επιχείρηση εξαρτάται όλο και περισσότερο από τον τομέα των κοσμημάτων και ελπίζει ότι η ισχύς των εμπορικών σημάτων της στον συγκεκριμένο τομέα θα τη στηρίξει», ανέφερε ο Ρους Μουλντ, διευθυντής επενδύσεων στην AJ Bell, σε σημείωμά του την Παρασκευή.
Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν ότι η εταιρεία ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ηγετική της θέση στην αγορά.
«Η Richemont εξακολουθεί να βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικά εμπόδια, όπως η ισχύς του ελβετικού φράγκου έναντι του δολαρίου, οι αυξημένες τιμές του χρυσού και οι επιπτώσεις των δασμών», πρόσθεσε ο Μουλντ.
Διαβάστε ακόμη
Καπνός από πυρκαγιές: Πώς να προστατευθείτε από την κακή ποιότητα αέρα
Σιτάρι: Το ισχυρό δολάριο και η εξασθένηση της ζήτησης «ρίχνουν» τις τιμές (γράφημα)
Θανάσης Μαρτίνος: Νέα αγορά φορτηγού πλοίου από την EastMed
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
