search icon

business stories

Ο Αη Βασίλης του Βακάκη δεν φαίνεται ότι προλαβαίνει να έρθει!

Άνοιξε εκ νέου το e-shop - Οι παραδόσεις εντός Αττικής όμως θέλουν δύο εβδομάδες - Οποιος δίνει σήμερα παραγγελία, το e-shop τον ενημερώνει ότι η παράδοση θα γίνει στις 21 Δεκεμβρίου!

Οι διαφημίσεις των Jumbo με την αντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα κάθε χρόνο καταφέρνουν να αφήσουν το στίγμα τους. Όπως και η φετινή που ήδη τρέχει με τον άτυχο τάρανδο που χάνει το μαγικό κουδουνάκι του για να το ανακαλύψει ένας μπόμπιρας που τελικά θα ανέβει στο έλκηθρο με τον Άη Βασίλη για να βοηθήσει γρήγορα να μοιραστούν τα δώρα…

Λίγο μετά το λανσάρισμα της διαφήμισης, το περασμένο Σαββατοκύριακο, άνοιξε και πάλι τις διαδικτυακές του «πόρτες» το κατάστημα της γνωστής αλυσίδας, προκειμένου να υποδεχθεί νέες παραγγελίες. Μόνο που απ’ ότι φαίνεται μάλλον είναι θέμα χρόνου να ξανακλείσει! Και αυτό καθώς με με το ρυθμό που εκτελεί τις παραγγελίες η επιχείρηση και τις καθυστερήσεις στο last mile… είναι πιθανό ο Άη Βασίλης των Jumbo, εμπνευστής του οποίου φέρεται να είναι ο μεγαλομέτοχος και διοικητικός άρχων κ. Απ. Βακάκης, τελικά να μην προλάβει να έρθει πριν τα Χριστούγεννα!

Η ίδια η εταιρεία με χθεσινή ανάρτηση της στο e-shop προειδοποιεί ευθέως για καθυστερήσεις. Το μήνυμα αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Αγαπητοί μας πελάτες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι όλα τα ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ JUMBO θα είναι κλειστά μέχρι νεοτέρας. Το ηλεκτρονικό κατάστημα e- Jumbo λειτουργεί κανονικά στην Ελλάδα. Λόγω μεγάλου όγκου παραγγελιών υπάρχουν καθυστερήσεις. Μπορείτε να δείτε την εκτιμωμένη ημερομηνία παράδοσης της παραγγελίας σας , με την εισαγωγή του ΤΚ της περιοχής σας κατά την ολοκλήρωση στο καλάθι σας.»

Το παραπάνω μήνυμα βέβαια δίνει ελπίδα στους πιστούς πελάτες ότι μόνο κάποιες περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα… Και όμως. Οποιος επιχειρεί να υποβάλει σήμερα 3  Δεκέμβρη, παραγγελία που πρέπει να παραδοθεί εντός του ευρύτερου αστικού ιστού των Αθηνών, το e-shop τον ενημερώνει ότι η παράδοση θα γινόταν τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά

H  εκτέλεση της παραγγελίας απ’ την ίδια την εταιρεία θα γινόταν στις 16 του μήνα και για την παράδοση η εταιρεία ταχυμεταφορών ICC, με την οποία συνεργάζεται η Jumbo θα χρειαζόταν άλλες πέντε ημέρες!

 

Επομένως με βάση τα συγκεκριμένα δεδομένα και υπό την προϋπόθεση θα υπάρχει μία σχετικά ομαλή εκτέλεση των παραγγελιών, κάποιος που θέλει να αγοράσει δώρα απ’ τα jumbo θα πρέπει να το έχει κάνει ως το τέλος αυτής της εβδομάδας εάν θέλει να τα παραλάβει παραμονές Χριστουγέννων!
Εξάλλου ακόμα και σήμερα εκτελούνται οι παραγγελίες που είχαν υποβληθεί πριν τις 17 Νοεμβρίου, όταν και αποφασίστηκε η αδρανοποίηση του e-shop λόγω συσσώρευσης άνω των 70.000 ανεκτέλεστων παραγγελιών!

Ζημιές

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την Jumbo; Το προφανές είναι ότι ο κ. Απόστολος Βακάκης ήδη μετρά σημαντικές ζημιές στο ταμείο. Με δεδομένο ότι κύριος άξονας λειτουργίας της αλυσίδας παραμένουν τα καταστήματα, μέσω των οποίων γίνεται το 95% των πωλήσεων, το ψηφιακό κανάλι δεν μπορούσε εκ των πραγμάτων να ανταποκριθεί και επομένως η οικονομική αιμορραγία είναι ακόμα μεγαλύτερη. Και αυτό παρά το γεγονός ότι ο ίδιος έλεγε  τον περασμένο Μάιο στους αναλυτές, μετά την επαναλειτουργία της αγοράς, ότι είχε θέσει την Jumbo σε «πολεμική προετοιμασία» γιατί «τα χειρότερα έπονται».

Προφανώς έξι μήνες δεν ήταν αρκετοί για να σχεδιαστούν επαρκείς λύσεις έκτακτης ανάγκης που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων μέσω του e-shop! Από τροποποιήσεις πχ στον τρόπο εκτέλεσης των παραγγελιών με προσωρινή ενίσχυση των logistics ως περισσότερες συνεργασίες με εταιρείες ταχυμεταφορών, και δη μεγαλύτερες απ’ την ICC… Κάτι όμως που επιφέρει τελικώς πλήγμα αξιοπιστίας, αφού οι δυσαρεστημένοι πελάτες που ταλαιπωρήθηκαν και ταλαιπωρούνται όλο αυτό το διάστημα ήταν χιλιάδες.

Το κατά Βακάκη μοντέλο

Με «αιχμή» βέβαια ότι προσφέρει φθηνά προϊόντα για τον προϋπολογισμό ενός νοικοκυριού, προφανώς ο ίδιος να μην ενδιαφέρεται για κάτι παραπάνω, θεωρώντας ότι έχει τεράστια ρευστότητα και ότι όλο αυτό που ζούμε σήμερα αποτελεί μία παρένθεση η οποία κάποτε θα κλείσει μη εξαναγκάζοντας τον σε μία ευρεία προσαρμογή του μοντέλου λειτουργίας της αλυσίδας. Ένα μοντέλο που πάντα βασιζόταν στο ότι ο πελάτης της αλυσίδας «αγοράζει τιμές και όχι προϊόντα» και προτιμά το κατάστημα «για διασκέδαση», όπως έχει πολλές φορές στις ΓΣ των μετόχων…

Η εκτίμηση του ότι δεν χρειάζεται προσαρμογή του μοντέλου σήμερα πιθανόν ενισχύεται και απ’ το γεγονός ότι τα καταστήματα σε Ρουμανία και Βουλγαρία που παρέμεναν όλο αυτό το διάστημα ανοικτά κατάφεραν να στηρίξουν τις πωλήσεις του ομίλου με αποτέλεσμα, όπως ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, οι απώλειες το Νοέμβριο να είναι μόλις 35%…

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι ο ίδιος δεν αναγνωρίζει πως το κομμάτι των online αγορών θα βαίνει διαρκώς αυξανόμενο. Αυτή την εποχή η εταιρεία επενδύει σε ένα νέο logistic center στο 85ο χιλιόμετρο παράπλευρης οδού της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας με στόχο την καλύτερη υποστήριξη του e-shop.

Σε κάθε περίπτωση εάν δεν ανοίξουν τα καταστήματα πριν τα Χριστούγεννα, που πλέον είναι πολύ πιθανόν, η εταιρεία θα έχει μεγάλο πρόβλημα αφού δεν προλαβαίνει να ικανοποιήσει ούτε ένα μικρό κομμάτι των πελατών της που τέτοιες ημέρες κανονικά θα κατέκλυζαν τα καταστήματα…

Τελικά μήπως αυτή η διαφήμιση του Άη Βασίλη μετρούσε καλύτερα αντίστροφα για την Πρωτοχρονιά για να καταφέρουν να εξυπηρετηθούν περισσότεροι; Σίγουρα πάντως θα αναδείκνυε και την ελληνική παράδοση που ήθελε τον Αγιο Βασίλη να έρχεται ανήμερα της γιορτής του!

Διαβάστε περισσότερα

Τα διλήμματα για το απαγορευτικό «επιστρέφουν» στο Μαξίμου

Jumbo: Κορωνοϊός και κατάρρευση του e-shop έφεραν απώλειες 35% τον Νοέμβριο

Τι θα γίνει με το ημιτελές mall του Βωβού στον Βοτανικό

Exit mobile version