search icon

business stories

Τζονγκ Ιλ Λη: «Γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές επιλέγουν τα ναυπηγεία της Ν. Κορέας» (pics)

Ο πρέσβης της Νότιας Κορέας εξηγεί γιατί τα ναυπηγεία της χώρας του κερδίζουν τη μερίδα του λέοντος από τις παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών- Πόσες και ποιες ελληνικές εταιρείες έχουν παρουσία στη Ν. Κορέα και πώς μπορούν να ενισχυθούν

Περίπου 70% των αναθέσεων κατασκευής νέων πλοίων από Έλληνες εφοπλιστές κατευθύνονται, κάθε χρόνο, στα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Φέτος, 22 από τα περίπου νέα 30 ελληνικά πλοία θα κατασκευαστούν στη Νότια Κορέα. Η χώρα έχει αναπτύξει μία πολύ ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία, που προσφέρει, σύμφωνα με τους Έλληνες πλοιοκτήτες, “value for money” υπηρεσίες.

Το newmoney συνάντησε τον πρέσβη της Νότιας Κορέας, Τζονγκ Ιλ Λη στα φετινά Ποσειδώνια και συζήτησε μαζί του για τους λόγους που η χώρα του βρίσκεται τόσο ψηλά στις προτιμήσεις.

«Κορέα και Ελλάδα είναι πολύ στενοί φίλοι, από την έναρξη των διμερών διπλωματικών σχέσεων το 1961» μας είπε. «Έχουμε διατηρήσει πολύ στενές σχέσεις στην ναυτιλία και την ναυπηγική βιοµηχανία. Η Ν. Κορέα έχει στηρίξει την Ελλάδα στη θέση της ως κορυφαία ναυτική δύναμη στον κόσμο. Οι Έλληνες έχουν τον τίτλο των καλύτερων εφοπλιστών στον κόσμο χάρη στα καλύτερα πλοία, που τους παρέχει η Ν. Κορέα, όλα αυτά τα χρόνια. Ελπίζουμε ότι μπορούμε να επεκτείνουμε περαιτέρω αυτή τη συνεργασία τα επόμενα χρόνια.».

Ποιες πολιτικές ακολούθησε το κράτος της Νότιας Κορέας ώστε να αποκτήσει τόσο ισχυρή ναυτπηγική βιομηχανία; Πολιτικές, που ίσως θα μπορούσε να υιοθετήσει και η Ελλάδα;

Ο πρέσβης της Ν. Κορέας Τζονγκ Ιλ Λη με τη δημοσιογράφο Σ. Τουχτίδου μετά την εκδήλωση του ΙΟΒΕ “2022 Korean- Hellenic Maritime Cooperation Forum”

«Η Ελλάδα ως ναυτική χώρα έχει μεγάλο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη ναυπηγικής βιομηχανίας. Στην περίπτωση της Ν. Κορέας, στα πρώτα στάδια της οικονομικής μας ανάπτυξης, η κυβέρνηση έδωσε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη της βαριάς βιομηχανίας, μέρος της οποίας ήταν και τα ναυπηγεία. Είναι ένας από τους κλάδους που προσπαθήσαμε περισσότερο να στηρίξουμε, ήδη από τη δεκαετία του 1970. Εκείνη την εποχή η γειτονική Ιαπωνία ήταν πολύ προχωρημένη σε αυτό τον τομέα, ήταν κυρίαρχη στην παγκόμσια ναυπηγική βιομηχανία. Αναπτύξαμε ισχυρή διασυνοριακή συνεργασία με τα ιαπωνικά ναυπηγεία, μέσω της οποίας, στη συνέχεια, αναπτύξαμε τη δική μας τεχνογνωσία. Επενδύσαμε πολύ σε προγράμματα έρευνας για την ανάπτυξη εξειδικευμένης τεχνολογίας και επενδύσαμε πολύ σε προγράμματα κατάρτισης του προσωπικού μας. Επίσης, η κυβέρνηση έδωσε φορολογικά κίνητρα στις εταιρείες για τις απαραίτητες επενδύσεις σε υποδομές και τεχνολογία.»

Μερίδιο από την πίτα αναζητούν οι ελληνικές εταιρείες

Στη Νότια Κορέα έχουν εγκατασταθεί τρεις ελληνικές εταιρείες: οι δύο προσφέρουν υπηρεσίες περιβαλλοντικής προστασίας και η μία κατασκευάζει εναλλάκτες θερμότητας. Όμως, τα περιθώρια για περισσότερες συνέργειες είναι μεγάλα και αυτά επιδιώκει να αξιοποιήσει η Ένωση των Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, που έχει εγκαταστήσει και επανδρώσει ειδικό γραφείο στη Νότια Κορέα.

H πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Κατασκευαστών Ναυτιλιακού Εξοπλισμού, Ε. Πολυχρονοπούλου

Η πρόεδρος της Ένωσης, Ελένη Πολυχρονοπούλου, τονίζει στο newmoney ότι οι ελληνικές εταιρείες έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης:

«Οι Έλληνες εφοπλιστές προτείνουν ελληνικές εταιρείες για μέρος του εξοπλισμού των πλοίων τους. Όμως, το σημαντικό είναι οι ελληνικές εταιρείες να αναδειχθούν σε vendor για το σύνολο της ναυπηγικής βιομηχανίας, όχι μόνο για τα ελληνικά πλοία, να υπάρχει παρουσία στις οικονομίες κλίμακας. Οι ελληνικές εταιρείες προσφέρουν value for money προϊόντα και υπηρεσίες, οπότε είμαι αισιόδοξη ότι μπορούμε να αναπτύξουμε τη συνεργασία μας στο μέλλον, καθώς αναμένεται κύμα νέων παραγγελιών το επόμενο διάστημα.»

Πρέπει, όμως, να ξεπεράσουν πολύ συγκεκριμένα και πρακτικά εμπόδια:

«Στην Ελλάδα έχουμε πλοιοκτήτες, αλλά δεν έχουμε ναυπηγεία» θυμίζει η Ε. Πολυχρονοπούλου. «Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε τα προϊόντα μας σε πραγματικές συνθήκες. Για να μπορέσουν οι εταιρείες μας να εξελιχθούν πρέπει να έχουν τα test bed κοντά τους. Πρέπει να υπάρχουν οι υποδομές που θα επιτρέπουν στις εταιρείες να τοποθετούν τα προϊόντα τους, να τα τεστάρουν και να βελτιστοποιούν την τεχνολογία τους. Στην Κορέα υπάρχουν εξελιγμένες εγκαταστάσεις για να γίνονται δοκιμές. Δυστυχώς, στην Ελλάδα δεν υπάρχουν ούτε εγκαταστάσεις, ούτε ναυπηγεία. Μόνο οι Έλληνες πλοιοκτήτες μας δίνουν -κατά καιρούς- τα πλοία τους, για να τα χρησιμοποιοήσουμε ως test bed. Η τεχνολογία, όμως, πρέπει να δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες και όχι σε συνθήκες εργαστηρίου» σημειώνει.

To ναυπηγείο της Hyundai στη Νότια Κορέα

Η Νότια Κορέα απευθύνει κάλεσμα στις ελληνικές εταιρείες να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στα τοπικά ναυπηγεία.

«Αυτή την περίοδο, το ύψος των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ των δύο χωρών μας αυξάνεται σταθερά» αναφέρει ο πρέσβης της Ν. Κορέας, Τζονγκ Ιλ Λη «όχι μόνο στον κλάδο της κατασκευής πλοίων, αλλά και στον τομέα της κατασκευής εξοπλισμού και εξαρτημάτων για τα πλοία. Δικός μας στόχος είναι να παρέχουμε τα καλύτερης ποιότητας πλοία για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Ζητούμενό μας είναι να διαθέτουμε τον καλύτερο δυνατό εξοπλισμό για αυτά. Προσκαλούμε τις ελληνικές εταιρείες να παρουσιάσουν σε εμάς και στους Έλληνες πλοιοκτητες τα προϊόντα τους. Υπάρχει μεγάλο περιθώριο συνεργειών» τονίζει.

7 Τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας (πηγή: https://pulsenews.co.kr/)

Συνεργειών, που όπως αναφέρει ο νοτιοκορεάτης πρέσβης ενισχύονται από τις κοινές αξίες που μοιράζονται οι δύο χώρες:

«Ελλάδα και Κορέα μοιράζονται τις ίδιες διεθνείς αξίες: δημοκρατία, κράτος δικαίου, ανθρώπινα δικαιώματα, οικονομία αγοράς και επίσης έχουμε πολλά κοινά στην ιστορία μας» είπε. «Είναι ένας ακόμα λόγος για τη στενή συνεργασία των δύο χωρών. Εμείς εκτιμούμε πάντα την Ελλάδα, τη χώρα που γέννησε τη δημοκρατία. Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης των διμερών συνεργασιών.»

Βασική φωτο κειμένου: Ο πρέσβης της Ν. Κορέας στην Ελλάδα, Τζονγκ Ιλ Λη

Διαβάστε ακόμα

Exit mobile version