search icon

business stories

Βασίλης Φουρλής: Τα 75 χρόνια του Ομίλου Fourlis και το στοίχημα της νέας εποχής

Από ένα ημιυπόγειο στη Σανταρόζα με τα ραδιόφωνα, τις κουζίνες και τα ψυγεία σε έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής στη χώρα, με μεγάλη βεντάλια δραστηριοτήτων και παρουσία στα Βαλκάνια

Στη μεταπολεμική Αθήνα, τα όνειρα της οικογένειας Φουρλή ξεδιπλώνονταν σε ένα ημιυπόγειο επί της οδού Σανταρόζα. Είναι η εποχή όπου τα πρώτα ηλεκτρικά είδη αρχίζουν να μπαίνουν στα ελληνικά νοικοκυριά και η κατανάλωση αποκτά για πρώτη φορά τη δική της δυναμική. Ενα επιχειρηματικό σχέδιο που πατά ξεκάθαρα στις μεγάλες ανάγκες μιας νέας εποχής που ανατέλλει για τη χώρα.

Εβδομήντα πέντε χρόνια μετά, εκείνο το μικρό μαγαζάκι των «αδελφών Φουρλή», με τα ραδιόφωνα, τις κουζίνες και τα ψυγεία που υπόσχονταν να αλλάξουν τη ζωή, έχει εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους λιανικής στη χώρα, με μεγάλη βεντάλια δραστηριοτήτων και παρουσία στις βασικές αγορές των Βαλκανίων. Μια πορεία που πέρασε και μέσα από την παραγωγή προϊόντων, αλλά ακολούθησε διαχρονικά τις ανάγκες των καταναλωτών και τις συνθήκες κάθε εποχής – μιας εποχής που και σήμερα ετοιμάζεται να αλλάξει εκ νέου.

«Αυτή η φωτογραφία είναι από το 1952 με 1953», λέει ο πρόεδρος του Ομίλου Fourlis και εκπρόσωπος της δεύτερης γενιάς της οικογένειας Βασίλης Φουρλής, δείχνοντας το παλιό κάδρο από το κτίριο όπου βρισκόταν το πρώτο μαγαζί της οικογένειας, το οποίο κοσμεί την αίθουσα συσκέψεων στα κεντρικά γραφεία του Ομίλου. «Το κατάστημα ήταν ένα ημιυπόγειο στη Σανταρόζα. Εκεί ξεκίνησε την επιχείρηση λίγα χρόνια πριν ο θείος μου Αναστάσιος, τον οποίο πλαισίωσαν λίγο αργότερα ο πατέρας μου Στέλιος και τα υπόλοιπα αδέλφια, Γιάννης και Ηλίας».

Στη φωτογραφία η επιχείρηση, πέρα από μία διαφημιστική ταμπέλα για τις ηλεκτρικές κουζίνες που αντιπροσώπευαν τα αδέρφια Φουρλή, τη Junker + Ruh, δεν μπορεί να διακριθεί καν! Μόνο το κατάστημα νεωτερισμών του θείου των ιδρυτών που τους νοίκιασε τον χώρο… Κι όμως, αυτός ο μικρός χώρος ήταν αρκετός για να ξεκινήσει μια επιχειρηματική ιστορία επιτυχίας σε πολλαπλά επίπεδα, χάρη στο τρίπτυχο της διαρκούς ανανεούμενης στρατηγικής, των ανθρώπων και των επιχειρηματικών αρχών που τη βοήθησαν τουλάχιστον δύο φορές να αλλάξει focus και μοντέλο πιάνοντας εγκαίρως τάσεις και δυναμικές…

Γραμμή εκκίνησης το 1950. Τα πρώτα χρόνια της διαδρομής της είναι άρρηκτα δεμένα με την είσοδο των ηλεκτρικών συσκευών στο ελληνικό σπίτι. Οι πρώτες αντιπροσωπείες ευρωπαϊκών οίκων -Junker + Ruh, Erres, Linde, Telefunken- δίνουν γρήγορα κλίμακα στην επιχείρηση. Ραδιόφωνα, απορροφητήρες, κουζίνες και -λίγο αργότερα- οι πρώτες τηλεοράσεις βάζουν τη Fourlis στην καρδιά της μεταπολεμικής καταναλωτικής έκρηξης.

Η ζήτηση μεγάλωνε, η αγορά άνοιγε και λίγο πριν από το τέλος της δεκαετίας του ’60 η οικογένεια πήρε ένα ρίσκο που τότε έμοιαζε φυσικό: να περάσει και στην παραγωγή. Στην Πειραιώς και αργότερα στην Κηφισιά, στήθηκαν μονάδες συναρμολόγησης τηλεοράσεων και ηλεκτρικών ειδών. «Τα ξύλινα περιβλήματα τα φτιάχναμε εδώ, φέρναμε από το εξωτερικό τις λυχνίες, τις οθόνες και κάναμε συναρμολόγηση. Κάναμε και φασόν για άλλες μάρκες, SABA, Grundig… Μετά πήραμε την Telefunken και φτιάχναμε τηλεοράσεις με το όνομα Fourlis – ελληνική συναρμολόγηση», αφηγείται ο κ. Φουρλής.

Για σχεδόν δύο δεκαετίες η ελληνική συναρμολόγηση αποτέλεσε δεύτερο βασικό πυλώνα. Ωστόσο, η είσοδος της Ελλάδας στην ΕΟΚ, η κατάργηση των δασμών και -κυρίως- η εκρηκτική άνοδος της ασιατικής παραγωγής ανέτρεψαν οριστικά το τοπίο. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, το μοντέλο της προστατευμένης εγχώριας παραγωγής κατέρρευσε. Η Fourlis, όπως και ολόκληρη σχεδόν η ελληνική ηλεκτροβιομηχανία, έπρεπε να αλλάξει. Εν μέσω των μεγάλων αλλαγών θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών ανοίγοντας τις πόρτες της σε επενδυτές.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ο Ομιλος φέρνει τη Samsung στην Ελλάδα, σηματοδοτώντας τη στροφή από τις παλιές ευρωπαϊκές φίρμες στα ασιατικά brands. «Το 1993-94 πήγα ο ίδιος στη Νότια Κορέα και κάναμε την επαφή με τη Samsung. Οι παλιές μάρκες “πέθαιναν” και έρχονταν οι καινούριες από την Ανατολή», λέει ο κ. Φουρλής. Οι πιέσεις στο εισαγωγικό εμπόριο, τα όλο και χαμηλότερα περιθώρια και η παγκοσμιοποίηση κάνουν ξεκάθαρο ότι το παλιό μοντέλο δεν έχει μέλλον. Η επόμενη στροφή θα είναι πολύ πιο βαθιά.

Η στροφή στη βαριά λιανική

Στα μέσα της δεκαετίας του ’90, έρχεται η απόφαση που αλλάζει οριστικά την ταυτότητα της εταιρείας: η είσοδος στη λιανική με την εξαγορά της Κωτσόβολος. Ενας εντελώς διαφορετικός κόσμος απ’ αυτόν που ήξερε η οικογένεια. Δίκτυα καταστημάτων, αποθέματα, εφοδιαστική αλυσίδα, εμπειρία πελάτη…

Παράλληλα, δημιουργείται οργανωμένο τμήμα business development, που εξετάζει νέους κλάδους. «Το τμήμα το φτιάξαμε με συνομήλικούς μου, τότε, τριαντάρηδες. Ουσιαστικά από εκεί δρομολογήθηκαν οι εξελίξεις για να επενδύσουμε στον οικιακό εξοπλισμό και τα αθλητικά είδη», λέει ο κ. Φουρλής. Μάλιστα στο τραπέζι μπαίνουν και ελληνικά concepts, όμως τελικά επικρατεί μια πιο «ψυχρή» αλλά στρατηγικά ασφαλέστερη επιλογή: τα franchises διεθνών brands.

Ετσι μπαίνουν στη ζωή του Ομίλου τα δύο brands που θα τον «σφραγίσουν»: η ΙΚΕΑ στον οικιακό εξοπλισμό και η Intersport στα αθλητικά είδη. Η Fourlis παύει οριστικά να είναι «έμπορος προϊόντων» και μετασχηματίζεται σε operator μεγάλων οργανωμένων δικτύων λιανικής. Μεγάλα καταστήματα, υψηλές επενδύσεις σε logistics, πληροφοριακά συστήματα, αποθήκες και υποδομές δημιουργούν έναν εντελώς νέο επιχειρηματικό κορμό.

Στο μεταξύ, το 2000, και αφού η εταιρεία έναν χρόνο πριν έχει συγκλονιστεί από τα ερείπια που άφησε στο κτίριο του εργοστασίου ο εγκέλαδος και την απώλεια έξι εργαζομένων, γίνονται πλέον θεσμικές αλλαγές. Από Αφοί Φουρλή ΑΕΒΕ η εταιρεία μετατρέπεται πλέον σε Φουρλής Συμμετοχών. Η οικογενειακή επιχείρηση μετεξελίσσεται σε εισηγμένο Ομιλο συμμετοχών, με επαγγελματική διοίκηση, δομές και διαρκή έκθεση στη λογική της κεφαλαιαγοράς.

Η πώληση της Κωτσόβολος στα μέσα της δεκαετίας του 2000 απελευθερώνει σημαντικά κεφάλαια και ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία ενός τρίτου επιχειρηματικού πυλώνα. Ομως λίγο αργότερα ξεσπά η μεγάλη οικονομική κρίση και οι σχεδιασμοί ανατρέπονται. Η αγορά επίπλου καταρρέει, η κατανάλωση βυθίζεται και ο Ομιλος περνά σε καθεστώς άμυνας.

Ακίνητα και logistics

Το 2021 είναι το έτος των επόμενων στρατηγικών κινήσεων. «Μετά την κρίση κάναμε, από στρατηγικής πλευράς, “δυόμισι” κινήσεις σε νέες κατηγορίες. Η μία ήταν ο κλάδος του real estate με την Trade Estates. Η δεύτερη ήταν ο τρίτος κλάδος λιανικής, ο χώρος του well-being, με τη Holland & Barrett. Και το “μισό”, που δεν είναι καθόλου μισό σε μέγεθος, είναι η Foot Locker», εξηγεί ο Βασίλης Φουρλής.

Η Trade Estates ξεκινά το 2021 αρχικά ως όχημα αξιοποίησης των ιδιόκτητων ακινήτων του oμίλου. Σταδιακά εξελίσσεται σε ανεξάρτητο παίκτη εμπορικών ακινήτων, με retail parks, εξαγορές και τελικά με δική της πορεία στο Χρηματιστήριο. «Ξεκινήσαμε με 100% ακίνητα της Fourlis. Σήμερα, τα έσοδα που έρχονται από τη Fourlis δεν ξεπερνούν το 30%. Κάναμε εξαγορές, μπήκαμε σε καινούρια projects και αυτό ακριβώς ήταν το πλάνο», σημειώνει ο κ. Φουρλής.

Παράλληλα, η Trade Logistics μετατρέπεται από εσωτερική υποδομή υποστήριξης των ΙΚΕΑ και Intersport σε αυτόνομη πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών εφοδιαστικής αλυσίδας και σε τρίτους, ακόμη και σε διεθνείς πελάτες όπως η ίδια η ΙΚΕΑ. Για τη διοίκηση, ακίνητα και logistics δεν είναι επενδυτικό χαρτοφυλάκιο, αλλά κομμάτι της ίδιας αλυσίδας αξίας της λιανικής.

Εκτοτε η Trade Estates αναπτύσσει οργανωμένα retail parks σε κομβικά σημεία της χώρας, σήμερα επεκτείνει το project των Ιωαννίνων, προχωρά σε νέες επενδύσεις και προετοιμάζεται για το μεγαλύτερο στοίχημά της: «Το Ελληνικό θα είναι η μεγαλύτερη επένδυση της Trade Estates μετά το Smart Park. Εκεί θα υπάρχουν ΙΚΕΑ, Intersport, Foot Locker και πιθανόν καινούρια retail concepts», σημειώνει ο πρόεδρος του Ομίλου.

Από τον retailer στην πλατφόρμα

Σήμερα ο Ομιλος Fourlis περνά στο πιο φιλόδοξο ίσως στάδιο της ιστορίας του: τη μετεξέλιξη από έναν πολυ-brand retailer σε μια ενιαία πλατφόρμα λειτουργίας λιανικής, τεχνολογίας και εφοδιαστικής αλυσίδας. Θα αποτελέσει, με άλλα λόγια, το κοινό τεχνολογικό και λειτουργικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα «κουμπώνουν» όλα τα σημερινά και αυριανά brands του Ομίλου, όπως λέει ο κ. Φουρλής. Ενα υπόβαθρο που θα επιτρέπει ταχύτητα, έλεγχο, κλίμακα και ευελιξία σε ένα περιβάλλον όπου οι αλλαγές στη λιανική είναι πλέον καταιγιστικές.

«Αυτό που έχουμε στόχο για την επόμενη τριετία είναι να δημιουργήσουμε μια ενιαία δομή, με ένα κομμάτι κεντροποιημένο, που είναι τα HR, Technology και Supply Chain που είναι στην Trade Logistics. Και τα συστήματα αντίστοιχα, ώστε να δίνουν τη δυνατότητα να ελέγχεις όλο το κομμάτι της λιανικής: από το consolidation σε όλες τις χώρες και τα concepts, μέχρι τα οικονομικά, τα αποθέματα, τις διακινήσεις, την παραγγελιοληψία και το κοινό commerce εργαλείο για όλους», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Fourlis κ. Γιάννης  Βασιλάκος.

Στόχος αυτής της αρχιτεκτονικής δεν είναι μόνο η εξοικονόμηση κόστους, αλλά κυρίως η δημιουργία συνεργειών, ταχύτητας και κλίμακας: «Αυτό το πράγμα στόχο έχει να δώσει synergies και efficiencies, να μη γίνονται τα πράγματα δύο και τρεις φορές – σε συστήματα, επενδύσεις, λειτουργίες, ανθρώπους.

Κεντρικός άξονας είναι ο διαχωρισμός ρόλων: τα brands κάνουν καθαρά εμπορική δουλειά, ενώ η βάση της λειτουργίας -τεχνολογία, supply chain, δεδομένα, έλεγχος- είναι ενιαία.

Η λογική αυτή μετατρέπει τον Ομιλο  Fourlis σε “concept agnostic” οργανισμό», όπως ο ίδιος εξηγεί χωρίς περιστροφές. «Εμείς δεν είμαστε το ίδιο το concept. Δεν είμαστε ούτε η ΙΚΕΑ, ούτε η Intersport. Είμαστε η Fourlis που κάνει operate αυτά τα concept στις χώρες. Θέλουμε να μπορούμε να λειτουργούμε retail concepts άσχετα με το ποια είναι αυτά και να βγάζουμε λεφτά μέσα από τη λειτουργία τους», σημειώνει.

Αυτή ακριβώς η φιλοσοφία δίνει στον Ομιλο και την ευελιξία να προσθέτει ή ακόμη και να αποεπενδύει από brands, όταν το επιβάλλουν οι συνθήκες ή οι αποτιμήσεις. «Δεν είμαστε αρνητικοί στο να δώσουμε και ένα κομμάτι αν έρθει κάποιος και μας το αγοράσει πάρα πολύ ακριβά στο μέλλον. Με αυτό θα χρηματοδοτήσουμε και τα επόμενα», λέει χαρακτηριστικά.

Η μετάβαση στην πλατφόρμα, ωστόσο, δεν παγώνει την ανάπτυξη. «Δεν μπορούμε να λέμε όχι στις ευκαιρίες», διευκρινίζει ο κ. Βασιλάκος.

Τα brands της επόμενης μέρας

Σε επίπεδο brands, ο Ομιλος έχει θέσει σε προτεραιότητά του την ανάπτυξη της Foot Locker θεωρώντας ότι αποτελεί επιταχυντή ανάπτυξης και κερδοφορίας. «Η Foot Locker είναι το καινούριο μας “παιδί”. Είναι ένα πάρα πολύ καλό και δυνατό concept. Ο πονοκέφαλός μας είναι πώς θα το αναπτύξουμε το ταχύτερο δυνατό για να πάρουμε τα benefits στις χώρες όπου έχουμε τα δικαιώματα», λέει ο κ. Βασιλάκος. «Το πλάνο είναι κατ’ ελάχιστον 10-15 μαγαζιά τον χρόνο, με βάση και τη διαθεσιμότητα των κατάλληλων χώρων με πυρήνα την Ελλάδα και τη Βουλγαρία. Και όσο πιο γρήγορα, τόσο καλύτερα. Είναι κερδοφόρα μαγαζιά από την αρχή και μας δίνουν άμεσο growth», τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος.

Παρά τη δυναμική του Foot Locker, η Intersport παραμένει ο σταθερός πυλώνας του χαρτοφυλακίου αθλητικών ειδών, σε μια φάση ωρίμασης και επιστροφής στον βασικό της ρόλο. «Η Intersport έχει επιστρέψει στο DNA της. Πήγαμε να την κάνουμε πιο sportstyle, αλλά το DNA είναι το sport. Πηγαίνει πολύ καλά και το online της βελτιώνεται συνεχώς», σημειώνει ο Βασίλης Φουρλής.

Στον χώρο του οικιακού εξοπλισμού, η IKEA παραμένει το βαρύ πυροβολικό του Ομίλου, αλλά πλέον σε καθεστώς μετάβασης σε νέα μοντέλα καταστημάτων και μικρότερων formats. «Δεν θα υπάρχουν μόνο τα μεγάλα ΙΚΕΑ. Θα υπάρξουν και μικρότερα ΙΚΕΑ, σε νέες μορφές που ακόμη δεν τις έχουμε δει στην τελική τους εικόνα», μας λέει ο ίδιος.

Το παράδειγμα των Ιωαννίνων είναι ενδεικτικό αυτής της νέας φιλοσοφίας. «Στα Ιωάννινα μειώσαμε το κατάστημα ΙΚΕΑ, βάλαμε μέσα πολλά retail concepts και τώρα στη γη δίπλα φτιάχνουμε καινούρια πράγματα», εξηγεί.

Το τέταρτο μεγάλο στοίχημα του χαρτοφυλακίου, η Holland & Barrett, κινείται σήμερα σε δύο παράλληλες τροχιές: ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων, αλλά ακόμη ζητούμενη κερδοφορία. «Η Holland αυξάνεται με μεγάλη ταχύτητα, με 25% like for like, αλλά δεν έχει κάνει ακόμη break even. Εχουμε παγώσει λίγο τις επενδύσεις και κοιτάμε εναλλακτικά δίκτυα: φαρμακεία, marketplaces. Στόχος είναι να καταστεί κερδοφόρος», αναφέρει ο κ. Βασιλάκος.

Χρηματιστήριο, μεγέθη και διαδοχή

Για τη Fourlis, η παρουσία στο Χρηματιστήριο έχει λειτουργήσει ως μηχανισμός πειθαρχίας και θεσμικής ωρίμασης. Σήμερα ο Ομιλος εισέρχεται σε νέο κύκλο ανάπτυξης, με στόχο την οργανική αύξηση των πωλήσεων, τη βελτίωση της κερδοφορίας και την ολοκλήρωση του ψηφιακού και λειτουργικού μετασχηματισμού. Ο στόχος κύκλου εργασιών των 750 εκατ. ευρώ λειτουργεί περισσότερο ως δείκτης κατεύθυνσης παρά ως αυτοσκοπός. «Σημασία έχει η παραγωγικότητα. Και αυτή έρχεται μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Αυτό είναι το μεγάλο project που υλοποιούμε τώρα», υπογραμμίζει ο κ. Φουρλής.

Την ίδια στιγμή, αλλάζει και το μοντέλο διοίκησης. Η ανάδειξη του Γιάννη Βασιλάκου σε CEO σηματοδοτεί τη μετάβαση σε καθαρά θεσμικό management, ενώ ο Βασίλης Φουρλής δεν διστάζει να μιλήσει για μια σταδιακή μετακίνησή του μελλοντικά σε μη εκτελεστικό ρόλο. Εξάλλου, ήδη έχει συμπληρώσει 40 χρόνια μέσα στην εταιρεία, που «έφυγαν σαν το νερό», όπως μας λέει. Βέβαια η παρουσία της οικογένειας είναι αισθητή και στην τρίτη γενιά.

«Τα τρία πράγματα που κράτησαν την εταιρεία 75 χρόνια είναι η συνεχώς ανανεούμενη στρατηγική, ο ανθρώπινος παράγοντας και οι επιχειρηματικές αρχές. Αυτά αποτελούν τη βασική προϋπόθεση και για το μέλλον», τονίζει ο κ. Φουρλής.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Fourlis Γιάννης Βασιλάκος

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ

Δεκαετία ’50

Η ιστορία του ομίλου ξεκινά το 1950 με την ίδρυση της Α. Φουρλής & Σία Ο.Ε. από τον Αναστάσιο Φουρλή, ενώ αργότερα προσχώρησαν τα αδέρφια του Στέλιος, Ιωάννης και Ηλίας. Η εταιρεία εισάγει και εμπορεύεται αρχικά ηλεκτρικές συσκευές από τη Γερμανία, έχοντας την αποκλειστική αντιπροσώπευση των κορυφαίων brand names της εποχής, τις κουζίνες, τα αερόθερμα και τους απορροφητήρες Junker + Ruh, τα ηλεκτρικά ψυγεία Linde και τα ραδιόφωνα Erres.

Δεκαετία ’60  

Το 1965 η εταιρεία αναλαμβάνει την αποκλειστική αντιπροσώπευση όλων των απορροφητήρων αμερικανικής προέλευσης και το 1967 αρχίζει να εισάγει και να συναρμολογεί τηλεοράσεις RCA και Westinghouse. Παράλληλα, αναλαμβάνει τη διανομή πλυντηρίων ρούχων Philco. Το 1968 μετονομάζεται σε Αφοί Φουρλή Α.Ε. και ξεκινά την κατασκευή απορροφητήρων.

Δεκαετία ’70

Το 1973 η εταιρεία μετακομίζει σε νέες εγκαταστάσεις. Το 1975 εξασφαλίζει συμφωνία αποκλειστικής αντιπροσώπευσης με την General Electric για οικιακές συσκευές. Το 1978 ξεκινά τη συναρμολόγηση και τη διανομή τηλεοράσεων Telefunken.

Δεκαετία ’80

Το 1982 ξεκινά να εισάγει οικιακές συσκευές Neff. Το 1988 εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Δεκαετία ’90

Το 1993 η εταιρεία εξαγοράζει το 51% της Π. Κωτσόβολος Α.Ε. Το 1996 ιδρύει την Genco Romania SRL και την Genco Bulgaria. Το 1998 ιδρύεται στην Κύπρο η TLF Electroline LTD. Την ίδια χρονιά, εξαγοράζει τη Ράδιο Αθήναι ΑΕΒΕΤΕ και ιδρύει την Intarget S.A. για επιχειρηματικές λύσεις μέσω Διαδικτύου. Το 1999 εξασφαλίζει το franchise της IKEA και γίνεται ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Intersport στην Ελλάδα. To 1999 η εταιρεία συγκλονίζεται, καθώς τμήμα του εργοστασίου της θα καταρρεύσει μετά τον φονικό σεισμό στην Πάρνηθα, προκαλώντας τον θάνατο 6 εργαζομένων.

Δεκαετία ’00

Το 2000 ο όμιλος μετατρέπεται σε εταιρεία συμμετοχών και μετονομάζεται σε Fourlis Α.Ε. Συμμετοχών. Το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ ανοίγει στη Θεσσαλονίκη το 2001 και ακολουθεί το πρώτο κατάστημα της Αθήνας το 2004. Το 2007 ανοίγει κατάστημα ΙΚΕΑ στη Λευκωσία και το 2008 δεύτερο κατάστημα στην Αθήνα. Το 2010 ανοίγουν νέα καταστήματα ΙΚΕΑ σε Λάρισα και Ιωάννινα, ενώ το δίκτυο καταστημάτων Intersport επεκτείνεται σε 55 σημεία. Τον Ιούλιο του 2004 ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις με το Dixons Group για την πώληση της εταιρείας Π. Κωτσόβολος ΑΕΒΕ (Κωτσόβολος).

Δεκαετία ’10

Το 2011 ανοίγει το μεγαλύτερο κατάστημα ΙΚΕΑ στη Σόφια και ακολουθεί το πρώτο Pick-up Point στη Ρόδο το 2012. Μεταξύ 2013 και 2014 προστίθενται τέσσερα νέα σημεία παραγγελιών ΙΚΕΑ και 19 καταστήματα Intersport. Ο όμιλος εξασφαλίζει επίσης τα δικαιώματα franchise για τα καταστήματα The Athlete’s Foot σε Ελλάδα και Τουρκία.

Δεκαετία ’20

 

Το 2021 ιδρύεται η Trade Estates ΑΕΕΑΠ. Το 2022 ο όμιλος συνάπτει συμφωνία για το franchise της Holland & Barrett σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία, και προχωρά στην ίδρυση νέου κέντρου διαλογής, διανομής και αποθήκευσης Intersport στα Οινόφυτα Βοιωτίας. Το 2023 η Trade Estates εισάγεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Η Trade Estates αποκτά το εμπορικό πάρκο Smart Park στα Σπάτα και ανακοινώνεται η συμφωνία για την ανάπτυξη του Retail Park στο The Ellinikon. Ο όμιλος Inter IKEA αποφασίζει να επενδύσει στην Ελλάδα σε συνεργασία με τον Ομιλο Fourlis για τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου διεθνούς διανομής προϊόντων 50.000 τ.μ.

Σήμερα

Το δίκτυο λιανικής του ομίλου περιλαμβάνει καταστήματα IKEA διαφόρων μεγεθών. Το ηλεκτρονικό κατάστημα IKEA λειτουργεί σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία. Το δίκτυο καταστημάτων της Intersport αναπτύσσεται ταχέως σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, με πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ η Holland & Barrett επεκτείνεται συνεχώς. Τον Αύγουστο του 2024, ο Ομιλος Fourlis ανακοίνωσε ότι απέκτησε δικαιώματα αδειοδότησης για την έναρξη και την επέκταση της επωνυμίας Foot Locker σε Ελλάδα, Ρουμανία, Κύπρο, Βουλγαρία, Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο.

Διαβάστε ακόμη

Αυξάνεται η αποθήκευση πετρελαίου σε δεξαμενόπλοια

Prodea: Πώς έκλεισαν τα δύο mega deals συνολικού ύψους 1,3 δισ. με Εθνική Τράπεζα και Όμιλο Παπαλέκα

Η Jumbo «πετάει», αλλά ο Βακάκης φοβάται τους αγρότες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version