Το σκηνικό στους δρόμους της Αθήνας αλλάζει. Μετά από χρόνια άναρχης κυκλοφορίας και στάθμευσης, ο Δήμος Αθηναίων θέτει σε ισχύ ένα νέο κανονισμό για τα ηλεκτρικά πατίνια, με στόχο να βάλει τέλος στο χάος που επικρατεί στα πεζοδρόμια και στις πλατείες της πόλης.
Ο κανονισμός προβλέπει προκαθορισμένα σημεία στάθμευσης, ζώνες πλήρους απαγόρευσης αλλά και περιοχές χαμηλής ταχύτητας, με την εφαρμογή του να συνοδεύεται από πρόστιμα και κυρώσεις τόσο για τους χρήστες όσο και για τις εταιρείες ενοικίασης.
Απαγορεύσεις σε ιστορικά σημεία και αρχαιολογικούς χώρους
Οι νέοι κανόνες απαγορεύουν την κυκλοφορία και στάθμευση πατινιών σε περιοχές πολιτιστικού ενδιαφέροντος, όπως γύρω από την Ακρόπολη, στο ιστορικό κέντρο, καθώς και σε όλους τους πεζόδρομους της Ερμού και της Αιόλου.
Παράλληλα, όλα τα άλση και οι χώροι πρασίνου μπαίνουν σε καθεστώς πλήρους απαγόρευσης.
Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, απαγορεύεται ήδη η χρήση πατινιών σε δρόμους όπου η επιτρεπόμενη ταχύτητα υπερβαίνει τα 50 χλμ./ώρα, ρύθμιση που επεκτείνεται τώρα και σε επιπλέον οδικά τμήματα τα οποία θα ορίζει ο δήμος.
Ζώνες χαμηλής ταχύτητας και αυστηρά όρια
Σε συγκεκριμένες γειτονιές, όπως ο Ψυρρής και ο Κεραμεικός, ορίζονται ζώνες μειωμένης ταχύτητας στα 6 χλμ./ώρα, όπου τα πατίνια θα κινούνται «ως πεζοί».
Η ρύθμιση αποσκοπεί στη μείωση ατυχημάτων και στην προστασία πεζών, ηλικιωμένων και ατόμων με κινητικές δυσκολίες, καθώς και στη συμβίωση διαφορετικών μορφών μετακίνησης στους στενούς δρόμους του κέντρου.
Προκαθορισμένα “παρκινγκ” σε όλη την Αθήνα
Η στάθμευση πατινιών επιτρέπεται πλέον μόνο σε ειδικά οριοθετημένα σημεία, μακριά από ράμπες, διαβάσεις, εισόδους κτιρίων και αρχαιολογικούς χώρους — με απόσταση τουλάχιστον 20 μέτρων.
Ο Δήμος έχει χωροθετήσει 124 οργανωμένες ζώνες στάθμευσης σε όλες τις δημοτικές κοινότητες, με 1.574 διαθέσιμες θέσεις συνολικά. Κάθε ζώνη θα μπορεί να εξυπηρετεί έως 10 πατίνια και να χρησιμοποιείται από τέσσερις διαφορετικές εταιρείες.
Η νέα πολιτική του Δήμου Αθηναίων έρχεται να ρυθμίσει μια καθημερινότητα που, τα τελευταία χρόνια, έμοιαζε ανεξέλεγκτη. Τα ηλεκτρικά πατίνια θεωρούνται πια αναπόσπαστο κομμάτι της αστικής μετακίνησης, όμως η χρήση τους προϋποθέτει πειθαρχία και σεβασμό στον δημόσιο χώρο.
Με τον κανονισμό αυτό, η Αθήνα επιχειρεί να κάνει ένα βήμα προς την ευρωπαϊκή νοοτροπία μικροκινητικότητας, όπου η τεχνολογία υπηρετεί την ασφάλεια και την οργάνωση — όχι την αταξία.
Διαβάστε ακόμη
Γερμανικά ΜΜΕ: Η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος
Η νέα αγορά της πρόληψης – Γιατί ξεφυτρώνουν παντού διαγνωστικά κέντρα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
