search icon

Ελλάδα

ΚΤΕΛ: Έρχεται ανώτατη επιτρεπόμενη χρέωση για επιβάτες ανά χιλιόμετρο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως οι παρεχόμενες υπηρεσίες θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας

Τους βασικούς άξονες του υπό κατάθεση νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με το οποίο η χώρα μας εναρμονίζεται με την Κοινοτική Οδηγία για τις επιβατικές μεταφορές, κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1370/2007, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τον Κανονισμό που εκδόθηκε το 2007 και περιλάμβανε μια μεταβατική περίοδο (μέχρι το 2019), προκειμένου οι εθνικές νομοθεσίες να εναρμονιστούν με τις προβλέψεις του.

Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, το εν λόγω Νομοσχέδιο είναι σύντομο μεν, περιλαμβάνοντας 36 άρθρα, αλλά εξόχως περιεκτικό δε, καλύπτοντας όλες τις πτυχές που θέτει ο 1370.

Στη συνέχεια, ο υπουργός διευκρίνισε ότι για μεν τις ευρύτερες μητροπολιτικές περιοχές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, η παροχή των αστικών οδικών μεταφορών έχει δοθεί σε νομικά ανεξάρτητες οντότητες, δηλαδή, για την Αθήνα σε ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και για τη Θεσσαλονίκη σε ΟΣΕΘ κι ΟΑΣΘ.

Μάλιστα τόνισε ότι και οι δύο παραπάνω περιοχές «τελούν υπό τον έλεγχο και την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», σημειώνοντας ότι «το θεσμικό πλαίσιο που ισχύει και εφαρμόζεται σε αυτές τις περιοχές, είναι απολύτως συμβατό με τον Κανονισμό 1370/2007, και θα συνεχίσει να ισχύει ως έχει».

Όσον αφορά τις υπόλοιπες περιοχές, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι οι αστικές και υπεραστικές οδικές μεταφορές με λεωφορεία, παρέχονται είτε από Ανώνυμες Εταιρείες, όπως τα ΚΤΕΛ, είτε από μεμονωμένους μεταφορείς, όπως συμβαίνει συνήθως στα νησιά.

«Εδώ η αρμοδιότητα “σπάει” στα δύο», είπε ο υπουργός επεξηγώντας ότι «για μεν τις δημόσιες μεταφορές στο σύνολο της χώρας, αρμόδιο είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για δε τις γεωγραφικές περιοχές ευθύνης τους, αρμόδιες ως προς την εποπτεία και τον έλεγχο, είναι οι Περιφέρειες, ως τοπικές αρχές».

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω έχουν ήδη διαμορφωθεί ως θεσμικό πλαίσιο, από τους Νόμους 4199/2013 για τις υπεραστικές μεταφορές, και τον 4568/2018 για τις αστικές μεταφορές, αλλά αυτό που δεν είχε θεσπιστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται η διαγωνιστική διαδικασία για τις αστικές και υπεραστικές μεταφορές, δεδομένης της απελευθέρωσης αυτών, βάσει του 1370.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή με το ν/σ:

«Ειδικά για τη διαγωνιστική διαδικασία, υιοθετούμε συγκεκριμένη μεθοδολογία κι ανοικτές σε όλους τους φορείς διαδικασίες προκήρυξης, με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της αμεροληψίας», τόνισε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε συγκεκριμένα:

Επίσης, προκειμένου να συμμετάσχει κάποιος στον διαγωνισμό θα πρέπει να διαθέτει:

Παράλληλα, με το ν/σ επιλύεται και το θέμα της Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), μιας ανεξάρτητης αρχής που ναι μεν ιδρύθηκε με τον 4199 του 2013, αλλά ουδέποτε συγκροτήθηκε και λειτούργησε.

«Οι αρμοδιότητές της, πλέον, μεταφέρονται πρωτίστως στις Περιφέρειες και δευτερεύοντος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι για όλα τα παραπάνω υπήρξε στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και συγκεκριμένα με τη DGMOVE.

Σημειώνεται ότι το ν/σ θα αναρτηθεί για Δημόσια Διαβούλευση, κι ακολούθως, θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή, εντός του Ιουλίου.

Διαβάστε ακόμη:

e-ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ, ΟΠΕΚΑ: Όλες οι πληρωμές την εβδομάδα 27 Ιουνίου – 1 Ιουλίου

Πλατφόρμες και επιδόματα: 5+2 λύσεις σε «παγίδες» και προβλήματα (pic)

Γνωρίστε τον άνθρωπο που έχασε τα περισσότερα λεφτά στην Ιστορία από κρυπτονομίσματα (pics)

Exit mobile version