Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση της γραμμής του Μετρό προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, ενώ παράλληλα συνεχίζονται τα έργα κατασκευής της Γραμμής 4. Οι δύο μετροπόντικες που εργάζονται στους δύο τομείς, από το Γαλάτσι και το Γουδή, έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στη διάνοιξη των σηράγγων που θα συναντηθούν στον σταθμό του Ευαγγελισμού.
Χρονοδιάγραμμα διάνοιξης σηράγγων
Πιο γρήγορα εξελίσσεται ο μετροπόντικας που κινείται από το Γουδή προς τον Ευαγγελισμό, όπου η άφιξή του προβλέπεται προς τα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026. Αντίθετα, ο μετροπόντικας που προχωρά από το Γαλάτσι αναμένεται να φτάσει στον Ευαγγελισμό προς το τέλος του 2026 ή αρχές του 2027.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας, ανακοίνωσε ότι μετά σειρά έχει η επέκταση της Γραμμής 2 από τον σταθμό Ανθούπολη στην οδό Θηβών (Περιστέρι) έως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον. Η νέα διαδρομή θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Σε μελλοντικό στάδιο, η γραμμή αυτή αναμένεται να φτάσει ως τις Αχαρνές, με σύνδεση στο δίκτυο του προαστιακού, που αποτελεί αίτημα της τοπικής κοινωνίας και αυτοδιοίκησης.
Ταυτόχρονα, προχωρά ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα.
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς το Ίλιον, προτεραιότητα αποτελεί η επέκταση προς τη Γλυφάδα και το Ελληνικό, όπου σχεδιάζεται η δημιουργία μιας νέας αστικής περιοχής. Οι σχετικές μελέτες για αυτό το μεγάλο έργο έχουν ήδη ξεκινήσει.
Παράλληλα, μελετάται η επέκταση της Γραμμής 4 προς δύο κατευθύνσεις: Η πρώτη ξεκινά από το Γουδή, διασχίζει τη Λεωφόρο Κηφισίας και φτάνει στη Λυκόβρυση και τα Μελίσσια. Η δεύτερη κατεύθυνση ξεκινά από το Γαλάτσι και φτάνει κοντά στην Εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας.
Επιπλέον, μελετάται η σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού – Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του μετρό.
Ο κ. Κουρέτας επισημαίνει ότι η ολοκλήρωση αυτών των έργων μπορεί να διαρκέσει από 5 έως 10 χρόνια ή και περισσότερο, λόγω της πολυπλοκότητας και των απαιτήσεων που έχουν οι μελέτες και οι διαδικασίες ανάθεσης. Όπως εξήγησε, για την επιτυχή υλοποίηση απαιτούνται ακριβείς μελέτες, στενή επίβλεψη και άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν κατά τη διάρκεια των εργασιών.
Τόσο ο κ. Κουρέτας όσο και οι συγκοινωνιολόγοι τονίζουν τη μεγάλη ανάγκη ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς στα μεγάλα αστικά κέντρα, με πρώτο και κύριο το παράδειγμα της Αθήνας, η οποία αντιμετωπίζει σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα. Το Μετρό και οι επεκτάσεις του αναμένεται να βελτιώσουν σημαντικά την κινητικότητα και την ποιότητα ζωής στην πρωτεύουσα.
Διαβάστε ακόμη
Κτηματαγορά: Ήπια η αύξηση των τιμών των ακινήτων φέτος – Τα δύο μεγάλα «αγκάθια»
Anaconda Lobe-Tendon: Ένα…φίδι που παράγει ενέργεια από τα κύματα
Η Formula 1 αλλάζει πίστα: Οι αγώνες του μέλλοντος θα γίνονται στον αέρα (vid)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
