Ό,τι μέχρι χθες θεωρούνταν «μικρή αβλεψία», σήμερα μπορεί να μετατραπεί σε σοβαρό πρόβλημα. Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αλλάζει ριζικά το τοπίο των ελέγχων και βάζει στο μικροσκόπιο λεπτομέρειες που παλαιότερα περνούσαν σχεδόν απαρατήρητες. Μία από αυτές είναι η κατάσταση της πινακίδας κυκλοφορίας, τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στις μοτοσυκλέτες.
Η ισχύουσα νομοθεσία είναι σαφής: κάθε όχημα οφείλει να φέρει πινακίδες που έχουν εκδοθεί νόμιμα, είναι αντανακλαστικές, σωστά τοποθετημένες και πλήρως ευδιάκριτες. Οποιαδήποτε αλλοίωση, παραποίηση ή τροποποίηση –ακόμη και αν γίνεται «διακριτικά» ή με στόχο την αποφυγή ελέγχων και καμερών– θεωρείται πλέον σοβαρή παράβαση.
Οι έλεγχοι δεν περιορίζονται μόνο στις εμφανώς κατεστραμμένες πινακίδες. Στο στόχαστρο μπαίνουν και όσες είναι δυσανάγνωστες λόγω φθοράς, αλλά και εκείνες που καλύπτονται με μεμβράνες, βίδες, αντικείμενα ή αυτοσχέδιες παρεμβάσεις που δυσχεραίνουν ή καθιστούν αδύνατη την αναγνώρισή τους από τα τεχνικά συστήματα καταγραφής παραβάσεων.
Οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών. Η παράβαση τιμωρείται με πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση της άδειας οδήγησης και των πινακίδων για έναν μήνα. Σε περίπτωση υποτροπής, οι ποινές γίνονται ακόμη βαρύτερες, με το πλαίσιο να προβλέπει μέχρι και ποινές φυλάκισης.
Το μήνυμα των αρχών είναι ξεκάθαρο: η πινακίδα δεν είναι διακοσμητικό στοιχείο ούτε «γκρίζα ζώνη» του νόμου, αλλά βασικό εργαλείο ταυτοποίησης, με παραβάσεις που πλέον κοστίζουν ακριβά.
Διαβάστε ακόμη
Εργατικό ατύχημα: Πότε και πώς καταβάλλεται επίδομα από τον ΕΦΚΑ
Ωράριο Χριστουγέννων 2025: Πώς θα λειτουργήσουν εμπορικά καταστήματα, σούπερ μάρκετ και λαϊκές
Η Saks στον αστερισμό της πτώχευσης – Σε δεινή θέση παρά την άντληση δισεκατομμυρίων
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
