search icon

Ελλάδα

ΟΑΣΑ: Πάνω από 500.000 οι κάρτες ηλεκτρονικού εισιτηρίου για τις ευπαθείς ομάδες

Πιάνουν το στόχο της καταπολέμησης της εισιτηριοδιαφυγής στο μετρό -Σουρωτήρια τα λεωφορεία

της Μαριάννας Τζάννε

Στο κυνήγι για την υπογραφή των συμβάσεων με τα συναρμόδια υπουργεία βρίσκεται ο ΟΑΣΑ, προκειμένου να κλείσουν οι εκκρεμότητες για την έκδοση των ηλεκτρονικών καρτών των ευπαθών ομάδων και όσων δικαιούνται δωρέαν μετακινήσεις. Στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, εκτιμούν ότι η κατηγορία αυτή αντιπροσωπεύει περίπου το 55% του επιβατικού κοινού δηλαδή πάνω από 500.000 κάρτες, οι οποίες αφού υπογραφούν οι συμβάσεις θα πρέπει να ξεκινήσει η ταχυδρομική αποστολή τους.

Και ενώ οι διαπραγματεύσεις για φοιτητές, ένστολους και ΑΜΕΑ εξελίσσονται ομαλά, μεγάλη εκκρεμότητα παραμένει η περίπτωση των ανέργων, για τους οποίους δεν υπάρχει κανένα προηγούμενο. Σαφή στοιχεία για τον αριθμό τους δεν υπάρχουν, εκτιμάται όμως ότι αγγίζουν το 10% του επιβατικού κοινού κάτι που τους ανεβάζει στις 100.000 έως 150.000. Εάν υπολογίσουμε και τις πάνω από 370.000 προσωποποιημένες κάρτες που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα από το επιβατικό κοινό, τότε πάμε για ρεκόρ πωλήσεων ηλεκτρονικών καρτών που θα πλησιάσει το 1 εκατομμύριο.

Από τον ΟΑΣΑ δηλώνουν ικανοποιημένοι από την αποδοχή που γνωρίζει το ηλεκτρονικό εισιτήριο και από το γεγονός ότι σταδιακά ο κόσμος εξοικειώνεται. Ενθαρρυντικά είναι τα πρώτα μηνύματα και από την καταπόλεμηση της εισιτηριοδιαφυγής και των πλαστών εισιτηρίων. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Οργανισμού  Αναστάσιο Ταστάνη στο σταθμό του μετρό στο Αιγάλεω, την πρώτη μέρα που έκλεισαν οι πύλες, σημειώθηκε αύξηση περίπου κατά 50% των εσόδων από την πώληση εισιτηρίων σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (12.500 ευρώ από 6.500 ευρώ). Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης δήλωσε πρόσφατα ότι στην Δουκίσσης της Πλακεντίας που είναι επίσης από τους σταθμούς που έχουν κλείσει τις πύλες τους, τα έσοδα είναι μεγαλύτερα από εμπορικούς σταθμούς όπως το Σύνταγμα και η Ομόνοια. Ο λόγος είναι ότι οι σταθμοί αυτοί είχαν πολύ μεγάλη διακίνηση πλαστών εισιτηρίων αλλά και καρτών.

Ωστόσο, η εικόνα δεν είναι ίδια στα λεωφορεία που υπολογίζεται ότι ένα μικρό ακόμη ποσοστό επιβατών ακυρώνει εισιτήριο. Η μόνη λύση είναι η ενίσχυση του ελεγκτικού μηχανισμού, η οποία όμως είναι μια πολύ αργή διαδικασία εξαιτίας των εμποδίων που υπάρχουν με τις προσλήψεις.

Μέχρι σήμερα, ο ΟΑΣΑ έχει κλείσει τις πύλες σε 7 από τους 36 συνολικά σταθμούς (σ.σ στους σταθμούς αυτούς παραμένουν κάποιες πύλες ανοιχτές για να περνούν τα ελευθέρας) με το σχεδιασμό να εντάσσει στο πρόγραμμα κάθε εβδομάδα και από ένα. Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών έχει ανακοινώσει ότι οι πύλες θα κλείσουν ολοκληρωτικά μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου. Όμως για να γίνει αυτό, θα πρέπει μέχρι τότε να έχουν μοιραστεί και οι ηλεκτρονικές κάρτες των ευπαθών ομάδων. Κάτι που με τις εκκρεμότητες που υπάρχουν δεν φαίνεται εφικτό.

Exit mobile version