search icon

Ελλάδα

Πανελλαδικές: Γκρέμισμα βάσεων στο 1ο και το 4ο Πεδίο – Κάτω από 10 στα 500 γραπτά πήραν άριστα σε Αρχαία και Λατινικά

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία των βαθμολογικών κέντρων, από δείγμα περίπου 500 γραπτών, το 78% των υποψηφίων των Οικονομικών Σχολών έγραψε κάτω από τη βάση, το ίδιο και το 40% των εξεταζόμενων στα Μαθηματικά, αλλά και τα περισσότερα γραπτά σε Αρχαία και Βιολογία

Τα πρώτα στοιχεία με τις βαθμολογίες των υποψηφίων στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις παρουσιάζει σήμερα το «ΘΕΜΑ». Σύμφωνα με πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, ο αριθμός των αριστούχων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με πέρυσι, ενώ περισσότεροι είναι οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν κάτω από τη βάση. Το γεγονός αυτό, που βασίζεται σε ένα ικανό και αντιπροσωπευτικό δείγμα, αφορά και τα 4 Επιστημονικά Πεδία, τουλάχιστον στις περιζήτητες σχολές, με υποχώρηση των βάσεων στο 1ο (Θεωρητικές Σχολές) και στο 4ο Πεδίο (Οικονομικά). Στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές Επιστήμες) διαγράφεται πτωτική τάση, ενώ μεγαλύτερη είναι στο 3ο (Σπουδές Υγείας).

Την ακτινογραφία των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων παρουσιάζει το «ΘΕΜΑ» μαζί με έναν αναλυτικό χρηστικό οδηγό για τη σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου και συμβουλές προς τους μαθητές προκειμένου να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές με βάση τις επιδόσεις τους, τις επιθυμίες τους αλλά και τις ανάγκες των πανεπιστημίων και της αγοράς εργασίας. Τα επαγγέλματα του μέλλοντος, δηλαδή αυτά που έχουν σχέση με τις τηλεπικοινωνίες, την ενέργεια και τον τουρισμό, είναι αυτά που προσελκύουν το ενδιαφέρον των υποψηφίων μαζί με τις σταθερές παραδοσιακά σχολές, όπως η Ιατρική, η Νομική, οι Πολυτεχνικές και οι Οικονομικές Σχολές.

Οι βαθμολογίες

Πτώση στις βαθμολογίες των Πανελλαδικών Εξετάσεων δείχνουν τα γραπτά των υποψηφίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, από δείγμα περίπου 500 γραπτών από τα βαθμολογικά κέντρα προκύπτει:

■ Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές Επιστήμες)

Μόνο 6 γραπτά στα Αρχαία Ελληνικά βαθμολογήθηκαν με άριστα στην κλίμακα 86-95. Επίσης, λείπουν οι μεσαίες βαθμολογίες, αφού οι περισσότεροι υποψήφιοι έχουν βαθμούς κάτω από τη βάση.

Στα Λατινικά 5 γραπτά βαθμολογήθηκαν με άριστα, ενώ η πλειονότητα των γραπτών έλαβε χαμηλότερες βαθμολογίες από τις αντίστοιχες περσινές. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα γραπτά των Λατινικών έχουν περισσότερες βαθμολογίες κάτω από τη βάση από την Κοινωνιολογία, μάθημα στο οποίο εξετάστηκαν πέρυσι οι υποψήφιοι. Η Ιστορία, σύμφωνα με τα πρώτα δείγματα, συγκεντρώνει την ίδια βαθμολογία με πέρυσι.

Στο μάθημα της Εκθεσης οι βαθμολογίες κυμαίνονται μεταξύ 8-12, ενώ πέρυσι οι αντίστοιχες ήταν 10-14, δηλαδή παρά τις αρχικές εκτιμήσεις των μαθητών ότι ήταν εύκολο το θέμα, οι βαθμολογίες, τουλάχιστον έως τώρα, είναι χειρότερες από πέρυσι.

■ Για το 2ο Επιστημονικό Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες)

Στα Μαθηματικά το 40% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από βαθμολογικά τμήματα, έπεσε κάτω από τη βάση, ενώ οι άριστες βαθμολογίες μεταξύ 17-20 είναι λιγότερες από πέρυσι. Στη Φυσική οι βαθμολογίες φαίνεται ότι διαμορφώνονται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Καλύτερες επιδόσεις από τις αντίστοιχες περσινές είναι μέχρι στιγμής οι βαθμολογίες στη Χημεία.

■ Για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Υγείας)

Στη Βιολογία οι αριστούχοι είναι λιγότεροι από πέρυσι. Στα υπόλοιπα μαθήματα, όπως φαίνεται, δεν τους έφτασε ο χρόνος να απαντήσουν ολοκληρωμένα. Η γενική εικόνα, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, είναι ότι τα περισσότερα γραπτά βαθμολογήθηκαν με βαθμούς κάτω από τη βάση.

■ Για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής)

Το 78% των γραπτών, σύμφωνα με τις πληροφορίες από τα βαθμολογικά κέντρα, είναι κάτω από τη βάση, την ώρα που το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν στο 75%. Η Οικονομία ίδια με πέρυσι, η δε Πληροφορική χειρότερη.

Γκρέμισμα βάσεων στο 1ο και το 4ο Πεδίο από τα ρετιρέ έως και τις πιο χαμηλόβαθμες σχολές διαβλέπει ο πρόεδρος της ΟΕΦΕ, καθηγητής Γιάννης Βαφειαδάκης. Εκτιμά μάλιστα ότι στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο θα υπάρχει πτώση, ενώ στο 3ο Πεδίο μια ελαφρώς πτωτική τάση, ο αντίκτυπος της οποίας θα επηρεάσει ακόμα και την Ιατρική. Οπως σημειώνει ο κ. Βαφειαδάκης, «αποδεικνύεται ότι οι Πανελλαδικές δεν είναι διάβασμα μιας χρονιάς, αλλά συστηματικής μελέτης σε όλο το λύκειο».

Διαβάστε περισσότερα στο protothema.gr

Exit mobile version