search icon

Ελλάδα

Σιδηρόδρομος: Στα σκαριά νέος νόμος για το restart – Θα ενσωματώνει τις συστάσεις ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν, ΡΑΣ

Το σχέδιο νόμου θα δίνει έμφαση στην αναδιοργάνωση κρίσιμων φορέων, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λογοδοσίας - Επίκεινται διοικητικές αλλαγές στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου

eurokinissi

Νέο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιλύει τα πραγματικά προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα εναρμονίζεται με τις συστάσεις που έχουν γίνει από την Κομισιόν, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA) και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ ετοιμάζει ο Αναπληρωτής Υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης.

Το σχέδιο νόμου θα δίνει έμφαση στην αναδιοργάνωση κρίσιμων φορέων, στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λογοδοσίας όπου χρειάζεται, και κυρίως στην επιχειρησιακή εφαρμογή των εισηγήσεων ΕΟΔΑΣΑΑΜ, Κομισιόν και ERA. Σκοπός είναι να αποτελέσει το πρώτο ορόσημο για τη μετάβαση του ελληνικού σιδηροδρόμου, σε μια νέα εποχή λογοδοσίας και διαφάνειας.

Ο νέος υπουργός ο οποίος ταξίδεψε τις προηγούμενες μέρες με το τρένο στη Θεσσαλονίκη και είχε επαφές με όλους τους φορείς (– ΟΣΕ, ΡΑΣ, Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών (Δ33) και ΕΟΔΑΣΑΑΜ) έχει ζητήσει γραπτή ενημέρωση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αρκετά από τα σχετικά υπομνήματα που έχουν φτάσει στο υπουργείο επιβεβαιώνουν την εικόνα που αποκόμισε ο κ. Κυρανάκης τόσο με τις αυτοψίες όσο και από τις συναντήσεις εργασίας που έχει ήδη πραγματοποιήσει.

Ανάμεσα στα σχετικά υπομνήματα, επιστολή έστειλε και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που όμως δηλώνει αναρμόδια για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ.

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι η ΡΑΣ παρότι έχει την αρμοδιότητα πιστοποίησης της ασφάλειας αλλά και ανάκλησης της άδειας ασφάλειας του σιδηροδρόμου, στην επιστολή της ισχυρίζεται ότι δεν έχει ουσιαστική αρμοδιότητα, κάτι που προκαλεί ερωτήματα. Όπως αναφέρουν τα υπαρκτά ζητήματα που θέτει με γενικό τρόπο περί έλλειψης τηλεδιοίκησης και ETCS σε τμήματα του σιδηροδρόμου είναι ήδη καταγεγραμμένα και δεν εισφέρουν με ουσιαστικό τρόπο στην επίλυση των προβλημάτων, αναδεικνύοντας γνωστά ζητήματα τα οποία και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία είχε επισημάνει.

Για αυτό όπως και σύντομα θα αναμένεται να υπάρξουν πρωτοβουλίες αναφορικά με την λειτουργία και τη στελέχωση της ΡΑΣ, ώστε η διοίκησή της, της οποίας η θητεία έχει λήξει, να έχει το ρόλο που αρμόζει σε μια ανεξάρτητη αρχή.

Το νέο νομοσχέδιο όπως αναφέρουν στο υπουργείο έρχεται να βάλει σε τάξη το «μπαλάκι ευθυνών» με μια σειρά από άμεσες ενέργειες που έχουν ως στόχους τόσο την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων που χρησιμοποιούνται ήδη από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όσο και την δημιουργία ενός σαφούς πλαισίου ευθυνών και αρμοδιοτήτων.

Διαβάστε ακόμη

Η Πελοπόννησος νέο hotspot της κτηματαγοράς – Αύξηση τιμών 31% στην πενταετία

Metlen: «Φυτώριο» κρίσιμων πρώτων υλών για την Ευρώπη οι εγκαταστάσεις στο Αλουμίνιο της Ελλάδας

ΤΙΤΑΝ: Τα 300 εκατ. των επενδύσεων, τα data centers της AWS και οι προσδοκίες για νέο ρεκόρ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version