Ραγδαίες αναμένονται οι εξελίξεις σε επίπεδο δικαστικής έρευνας για την σύγκρουση τρένων στα Τέμπη καθώς μετά τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, Βασίλη Σαμαρά, στο «μικροσκόπιο» φέρονται να έχουν μπει και άλλοι εμπλεκόμενοι στην τραγωδία οι οποίοι δεν αποκλείεται να κληθούν να καταθέσουν ανωμοτί ακόμα και σήμερα.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ στο κάδρο της έρευνας μετά τις αποκαλύψεις των τελευταίων 24ωρων για όσα συνέβησαν στα Τέμπη, φέρεται να έχουν μπει αφενός ο προϊστάμενος κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Λάρισας του ΟΣΕ, Δημήτρης Νικολάου, ο άνθρωπος, δηλαδή, που έβαλε βάρδια το μοιραίο βράδυ τον σταθμάρχη που έκανε τα απανωτά λάθη, και αφετέρου ο σταθμάρχης που έφυγε πριν από τις 23:00 της 28ης Φεβρουαρίου – οπότε και έληγε η βάρδιά του – από το σταθμαρχείο Λάρισας.
Άλλες πληροφορίες θέλουν οι δικαστικές αρχές να βάζουν στο κάδρο των ευθυνών και τον κεντρικό υπεύθυνο για τις βάρδιες στα κρίσιμα σιδηροδρομικά πόστα.
Η διεύρυνση των προσώπων που εξετάζονται για τις ευθύνες που έχουν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς είχε προαναγγελθεί με την κίνηση να συζητηθεί από την Ολομέλεια των Εφετών το αν η υπόθεση θα ανατεθεί σε εφέτη καθώς αυτό σημαίνει, όπως έγραφε το protothema.gr, ότι η έρευνα θα κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση για την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, εκτός από εκείνες του σταθμάρχη, σε υπηρεσιακούς παράγοντες του ΟΣΕ, επιθεωρητή κυκλοφορίας και άλλους, οι οποίοι θα ελεγχθούν για το πώς ένας άπειρος σταθμάρχης με μηδενική σχεδόν εμπειρία βρέθηκε στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας και μάλιστα το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας, όταν η κίνηση των τρένων ήταν αυξημένη.
Υπενθυμίζεται ότι την πλήρη αναβάθμιση των ερευνών για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη δρομολόγησε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, o oποίος ζήτησε την άμεση σύγκληση της Ολομέλεια των Εφετών Λάρισας (21 δικαστές) προκειμένου να αποφασίσει εάν θα ανατεθεί ή όχι σε εφέτη ανακριτή η ανάκριση για την υπόθεση του πολύνεκρου σιδηροδρομικό δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ο κ. Δασκαλόπουλος στο έγγραφο του σημείωνε: «Ενόψει των τεράστιων και πολυσύνθετων ευθυνών που ανακύπτουν από τα μέχρι αποδεικτικά στοιχεία επιβάλλεται να εξεταστούν σύντομα και ενδελεχώς τα πάντα είτε στο πλαίσιο της συμμετοχής άλλων προσώπων στο έγκλημα του άρθρου 291του Ποινικού Κώδικα (διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, είτε στο πλαίσιο διάπραξης άλλων συναφών εγκλημάτων)».
Χωριστή έρευνα για τα έργα
Την ίδια στιγμή, με αφορμή την επιστολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προς τον κ. Ντογιάκο, διατάχθηκε ξεχωριστή έρευνα για την καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, με έλεγχο των συμβάσεων, γιατί δεν προχώρησαν, πόσα χρήματα δαπανήθηκαν, γιατί δεν τηρήθηκαν χρονοδιαγράμματα και ποιου ευθύνονται για όλα αυτά. Η έρευνα ανατέθηκε στον Οικονομικό Εισαγγελέα Χρήστο Μπαρδάκο.
Διαβάστε ακόμη
Μεταβιβάσεις ακινήτων: Δύο ρυθμίσεις «ανάσα» που ξεμπλοκάρουν χιλιάδες υποθέσεις