search icon

Επενδύσεις

Προς αξιοποίηση δύο mega εκτάσεις στο «Ελ. Βενιζέλος» – Σενάρια για εμπορικά και θεματικό πάρκο

Έχουν ήδη «βγει» στην αγορά δύο από τα πιο «ώριμα» ακίνητα του Διεθνούς Αερολιμήν Αθηνών, με επιφάνεια 5 στρεμμάτων και 180 στρεμμάτων αντίστοιχα - Ενδιαφέρον από γνωστές εταιρείες

Δύο ξεχωριστές διαδικασίες για την αξιοποίηση εκτάσεων στα πέριξ του αεροδρομίου «τρέχει» αυτή την περίοδο ο μεγαλύτερος αερολιμένας της χώρας, προς την κατεύθυνση της αύξησης των εσόδων του από μη αεροναυτιλιακές δραστηριότητες.

Στο πλαίσιο αυτό ήδη έχουν «βγει» στην αγορά δύο από τα πιο «ώριμα» ακίνητα, που εντάσσονται στη γενικότερη παραχώρηση των χώρων του «Ελευθέριος Βενιζέλος» έως το 2046, με επιφάνεια 5 στρεμμάτων (σ.σ. που αποτελεί και το πιο εύκολο εγχείρημα) και 180 στρεμμάτων αντίστοιχα. Πρόκειται για δύο γεωτεμάχια δίπλα στο υφιστάμενο εμπορικό πάρκο, εκεί όπου στεγάζονται οι αλυσίδες ΙΚΕΑ, Leroy Merlin, Κωτσόβολος και το Factory Outlet, με μία επισκεψιμότητα το 2022 στα 2,4 εκατομμύρια.

Σημειώνεται ότι η ευρύτερη περιοχή επιρροής, με βάση τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί ο σύμβουλος, η γνωστή εταιρεία από το χώρο των συμβουλευτικών υπηρεσιών ακινήτων Savills, αφορά ένα κοινό 3,8 εκατομμυρίων κατοίκων, ενώ οι επισκέπτες του υφιστάμενου εμπορικού πάρκου, το οποίο έχει δικαίωμα για λειτουργία και τις Κυριακές κατά τη θερινή περίοδο, παραμένουν κατά μέσο όρο κοντά στα 80 λεπτά όταν επισκέπτονται τα υφιστάμενα καταστήματα.

Η πρώτη έκταση των 5 στρεμμάτων είναι όμορο στο υφιστάμενο εμπορικό πάρκο που μπορεί να αξιοποιηθεί άμεσα για εμπορική χρήση με τη μορφή των ‘’big boxes’’, έχοντας ήδη προσελκύσει, κατά τις πληροφορίες, το ενδιαφέρον γνωστών αλυσίδων μεσαίας και μεγαλύτερης κλίμακας. Στην απέναντι πλευρά βρίσκεται η έτερη έκταση των 180 στρεμμάτων, που προορίζεται για αξιοποίηση, παράλληλη και κατά μήκος του εμπορικού πάρκου, η οποία θα μπορούσε να υποστηρίξει ανάπτυξη λιανεμπορίου ή και αναψυχής.

Στο βέλτιστο σενάριο είναι ένα concept οικογενειακής ψυχαγωγίας με θεματικό πάρκο που θα μπορούσε να συνδυαστεί με δραστηριότητες εμπορικών χρήσεων και εστίασης. Σημειωτέον ότι αντίστοιχα μοντέλα επενδύσεων, που λείπουν αυτή την στιγμή από την ελληνική πρωτεύουσα έχουν υπάρξει από το παρελθόν και σε άλλα αεροδρόμια εντός κι εκτός Ευρώπης, π.χ. το θεματικό πάρκο Legoland κοντά στο αεροδρόμιο Billund στη Δανία, αντίστοιχο πάρκο στη Σιγκαπούρη κ.ο.κ.

Εν όψει και της επερχόμενης εισόδου του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο ανάλογα και με τις συνθήκες που θα επικρατούν στην αγορά , επιδίωξη της «Διεθνούς Αερολιμήν Αθηνών» σε αυτή τη φάση, είναι, πέραν των αεροναυτιλιακών επενδύσεων, να αναπτύξει περαιτέρω και το κομμάτι των μη αεροναυτιλιακών δραστηριοτήτων. Σε αυτό περιλαμβάνεται και ένας αριθμός ακινήτων, διάσπαρτα σε διάφορα σημεία του αερολιμένα, με τα συγκεκριμένα δύο ακίνητα να εντάσσονται στα πιο ώριμα προς αξιοποίηση.

Σε σχέση με τους όρους δόμησης και τις πολεοδομικές δεσμεύσεις, η περιοχή του αεροδρομίου έχει διαφορετικό καθεστώς, με μία σχετική ευελιξία και τις τελικές εγκρίσεις να έρχονται από την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ). Θεωρητικά πάντως, π.χ. για το μικρότερο χώρο των 5 στρεμμάτων θα μπορούσε να υπάρχει ένα Συντελεστής 0,5 για τη δημιουργία εμπορικών χώρων 2.500 τ.μ., ενώ εκ των ων ουκ άνευ είναι και το θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της επένδυσης με «πράσινα» χαρακτηριστικά.

Αντίστοιχα και στο έτερο, μεγαλύτερο ακίνητο των 180 στρεμμάτων, για το οποίο το ενδιαφερόμενο επενδυτικό σχήμα μπορεί να υποβάλει διαφορετικές προτάσεις από αμιγώς εμπορικές χρήσεις μέχρι συνδυασμό με οικογενειακή ψυχαγωγία, δεδομένου ότι η δομήσιμη επιφάνεια μπορεί να διαμορφωθεί, ανάλογα με την πρόταση σε κάποιες δεκάδες χιλιάδες τ.μ..

Υπενθυμίζεται εδώ ότι αντίστοιχες προσπάθειες για την αξιοποίηση εκτάσεων στα πέριξ του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας έχουν γίνει και στο πρόσφατο παρελθόν με επίκεντρο την τουριστική- ξενοδοχειακή χρήση στις δύο υψηλότερες κατηγορίες 4 και 5 αστέρων, χωρίς ωστόσο να προχωρήσουν, με δεδομένες και τις δεσμεύσεις έναντι του υφιστάμενου ξενοδοχείου 5 αστέρων του Sofitel Athens των Mitsis Hotels.

Από πλευράς επιβατικής κίνησης, το αεροδρόμιο της Αθήνας οδεύει φέτος προς νέο ρεκόρ για πρώτη φορά με πάνω από 26 εκατ. επιβάτες, ενώ ήδη με βάση τα στοιχεία του δεκαμήνου η κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε σε 24,42 εκατ., αυξημένη κατά 9,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, που ήταν και αυτή των αμέσως υψηλότερων επιδόσεων.

Διαβάστε ακόμη

Επαγγελματίες: Πώς και ποιοι (δεν) γλιτώνουν το τεκμαρτό εισόδημα

ΔΝΤ: «Κανόνες» στα δάνεια για να προληφθεί «μπουμ» των ακινήτων

ΥΠΕΝ: Η ανάπτυξη του υδρογόνου θα ισοδυναμούσε με επιδοτήσεις €700 εκατ. τον χρόνο για τους καταναλωτές

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version