Tο δρόμο της κύρωσης από τη Βουλή παίρνει το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που αφορά τη μαρίνα megayacht στην Κέρκυρα.
Πρόκειται για την κύρωση της «από 30 Οκτωβρίου 2024 σύμβασης υποπαραχώρησης μεταξύ αφενός του Ελληνικού Δημοσίου, του «Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» που έχει ενταχθεί πλέον στην ομπρέλα του Υπερταμείου και του «Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε.», και αφετέρου της εταιρείας «Lamda Corfu Marina ΜΑΕ» και της «Lamda Marinas ΜΑΕ» αναφορικά με το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας (Megayacht Marina)».
Με βάση τα όσα έχει αναφέρει η διοίκηση της LAMDA, μέχρι το 2028 θα είναι έτοιμες οι νέες υποδομές ώστε να υποδεχθούν νέα σκάφη σε μία επένδυση συνολικού ύψους 140 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, η LAMDA MARINAS θα επενδύσει περισσότερα από €50 εκατομμύρια για την κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας, ενώ η συνολική αξία του τιμήματος, που θα καταβληθεί, θα ξεπερνά τα €89 εκατομμύρια.
Με τη ρύθμιση επιδιώκεται η εκκίνηση των διαδικασιών για την κατασκευή του τουριστικού λιμένα και η θέσπιση προτύπων και ενός υποχρεωτικού ρυθμιστικού πλαισίου για την εκτέλεση της υπό σύμβασης υπο-παραχώρησης, με πρόβλεψη υποχρεώσεων για την παροχή λιμενικών υπηρεσιών και συναφών δραστηριοτήτων μέσα στον τουριστικό λιμένα, μαζί με την «εισαγωγή μηχανισμών εποπτείας, επιθεώρησης, ελέγχου και υποβολής αναφορών, καθώς και ένδικων βοηθημάτων και κυρώσεων, που αξιολογούνται ως απαραίτητα για την βέλτιστη λειτουργία της υποπαραχώρησης». Στους μακροπρόθεσμους στόχους είναι η «ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της Νήσου Κέρκυρας μέσω της λειτουργίας ενός νέου τουριστικού λιμένα, υψηλών προδιαγραφών καθώς και η συνολική αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα Κέρκυρας αλλά και η ποσοτική και ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών».
Στις ρυθμίσεις προσδιορίζονται η έναρξη και η διάρκεια της υποπαραχώρησης σε 40 χρόνια, εκτός αν η σύμβαση καταγγελθεί πριν από το τέλος της περιόδου υποπαραχώρησης, ενώ ρητά ορίζεται ότι απαγορεύονται η σιωπηρή παράταση και η σιωπηρή ανανέωση της διάρκειας της υπό κύρωση σύμβασης. Προβλέπονται οι αναβλητικές αιρέσεις, από την πλήρωση των οποίων τίθεται σε ισχύ η υπό κύρωση σύμβαση, καθώς και οι απαιτούμενες ενέργειες για την έναρξη της υποπαραχώρησης: «Με τις αξιολογούμενες ρυθμίσεις τίθενται ορόσημα της υποπαραχώρησης, όπως η προηγούμενη κύρωση αυτής, η ανεπιφύλακτη έγκριση του ελέγχου της συγκέντρωσης (υποπαραχωρησιούχος και αρχικός μέτοχος) από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η αποβολή από την περιοχή της υποπαραχώρησης των κατόχων χώρων της Μαρίνας. Αντιστοίχως, ως αναβλητικές αιρέσεις τίθενται και ουσιώδεις ενέργειες, τις οποίες πρέπει να έχει ολοκληρώσει η υποπαραχωρησιούχος, ενόψει της ολοκλήρωσης της συναλλαγής, όπως η επιθεώρηση του χρηματοοικονομικού μοντέλου, η σύναψη των καθορισμένων δανειακών και ασφαλιστικών συμβάσεων και η σύναψη των συμφωνιών για την κάλυψη του μετοχικού κεφαλαίου ως μέρος της δεσμευτικής επένδυσης.
Επιπλέον, αποτυπώνονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μερών κατά τη θέση της σύμβασης υποπαραχώρησης σε ισχύ: Ειδικότερα, περιγράφονται η διαδικασία υπογραφής του πρωτοκόλλου παράδοσης – παραλαβής και η καταβολή εκ μέρους του υποπαραχωρησιούχου της εφάπαξ αμοιβής υποπαραχώρησης, ποσού 9,7 εκατ. ευρώ, όπως ορίζεται στο σχετικό όρο της σύμβασης. Στις οικονομικές υποχρεώσεις του υποπαραχωρησιούχου μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η καταβολή της εφάπαξ αμοιβής, της σταθερής ετήσιας αμοιβής, της μεταβλητής ετήσιας αμοιβής, της εγγυημένης μεταβλητής ετήσιας αμοιβής και του ανταποδοτικού τέλους υπέρ του Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.
Αντίστοιχα, αποτυπώνονται υποχρεώσεις του υποπαραχωρησιούχου, όπως ενδεικτικά η εκπλήρωση των οικονομικών υποχρεώσεών του από τη σύμβαση υποπαραχώρησης, η εκτέλεση των προβλεπόμενων έργων για την κατασκευή του τουριστικού λιμένα, η λειτουργία του τουριστικού λιμένα βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών, η λειτουργία, διαχείριση, συντήρηση και εκμετάλλευση της Μαρίνας σύμφωνα με την απόφαση χωροθέτησης, τον Γενικό και τον Ειδικό Κανονισμό Λειτουργίας Λιμένα και την περιβαλλοντική αδειοδότηση, και η συνεργασία με το Δημόσιο και τον Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε. για τη διευθέτηση των επιχειρησιακών και λειτουργικών θεμάτων του τουριστικού λιμένα. Στα δικαιώματα του υποπαραχωρησιούχου συγκαταλέγεται και η δυνατότητα διαμόρφωσης εμπορικής και τιμολογιακής πολιτικής, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος επιβολής και είσπραξης πάσης φύσεως τελών σχετικών με τις παρεχόμενες υπηρεσίες, με την επιφύλαξη των εξαιρέσεων από λιμενικές χρεώσεις του σχετικού όρου της σύμβασης.
Διαβάστε ακόμη
Κρεμλίνο: Κοντά σε διπλωματική λύση ΗΠΑ και Ρωσία για τον πόλεμο στην Ουκρανία
Σαντίκ Γουάχμπα – I Squared Capital: «Η Ελλάδα έχει όλα τα φόντα να γίνει η Σιγκαπούρη της Ευρώπης»
Στεγαστική κρίση: Νέα προγράμματα για φθηνότερα σπίτια
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
