search icon

Επενδύσεις

Τέρνα με Ινδούς η μοναδική προσφορά για το Καστέλι

Η κυβέρνηση θα τρέξει το διαγωνισμό με ένα μόνο υποψήφιο, στα πρότυπα των αντίστοιχων διαγωνισμών στο Ελληνικό, στον ΟΠΑΠ, στον ΟΛΠ αλλά και στο ΔΕΣΦΑ

της Μαριάννας Τζάννε

Μία προσφορά από το σχήμα της Τέρνα με την Ινδική GMR κατατέθηκε τελικά στο διαγωνισμό για το Καστέλι που ολοκληρώθηκε σήμερα μετά από πολλές αναβολές. Παρά την προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών να προχωρήσει η δημοπρασία με πάνω από μία προσφορές, η κυβέρνηση θα τρέξει το διαγωνισμό με ένα μόνο υποψήφιο, στα πρότυπα των αντίστοιχων διαγωνισμών στο Ελληνικό, στον ΟΠΑΠ, στον ΟΛΠ αλλά και στο ΔΕΣΦΑ. Στο υπουργείο υπήρχε μεγάλος προβληματισμός τις τελευταίες μέρες για την τύχη του έργου ύψους περί το 1 δις. ευρω καθώς υπήρχαν αιτήματα για άλλη μία παράταση του διαγωνισμού.

Ωστόσο υπό το βάρος της κριτικής που έχει ασκηθεί τους τελευταίους μήνες από τις συνεχείς αναβολές του διαγωνισμού αλλά και από την στάση των υποψηφίων, γινόταν αντιληπτό ότι η διαδικασία έβαινε σε ένα αδιέξοδο. Έτσι παρά την βεβαιότητα ότι στο διαγωνισμό δεν θα προσέλθει παρά μόνο ένας υποψήφιος, χθες το μεσημέρι το υπουργείο ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής ότι ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί κανονικά σήμερα. Πριν φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα υπήρχε ένα έντονο παρασκήνιο τις προηγούμενες εβδομάδες κυρίως με τους Κινέζους που προβάλλονταν ως το ισχυρό φαβορί του διαγωνισμού. Οι τελευταίοι αποδείχτηκαν για άλλη μια φορά απρόβλεπτοι καθώς φαίνεται να επιδίωκαν κυρίαρχο ρόλο στο έργο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σε σύσκεψη που είχε γίνει προ ημερών με πρωτοβουλία της Κινεζικής πρεσβείας στην Αθήνα παρουσία στελεχών της China Development Bank και εκπροσώπων ελληνικών τεχνικών ομίλων, δηλώθηκε η βούληση της χρηματοδότησης του έργου με την προϋπόθεση ότι στην εταιρεία παραχώρησης θα συμμετείχε η Κινεζική China State Construction Engineering Co. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενημέρωση για την μη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό πραγματοποίησαν χθες σε κυβερνητικό επίπεδο εκπρόσωποι της Γαλλικής πλευράς.

Για το Καστέλι υπήρχαν αρχικά ενδιαφερόμενες δύο γαλλικές εταιρείες. Η Vinci σε συνεργασία με τον Άκτωρα και η Bouygues με την J&P Αβαξ. Όμως και τα δύο σχήματα επέλεξαν να μην συμμετάσχουν στο διαγωνισμό θεωρώντας ότι υπάρχουν ακόμη πολλοί αστερίσκοι για το έργο.

Exit mobile version