Η Airbus ανακοίνωσε σήμερα (1/12) ότι η συντριπτική πλειονότητα από τα περίπου 6.000 αεροσκάφη τύπου A320 που επηρεάστηκαν από ένα πρόβλημα λογισμικού έλαβε την απαιτούμενη τροποποίηση μέσα στο Σαββατοκύριακο, επιτρέποντας στην ευρωπαϊκή εταιρεία να αποφύγει μια ευρύτερη αναστάτωση στην έως τώρα μεγαλύτερη ανάκληση αεροσκαφών στην ιστορία της εταιρείας.
Λιγότερα από 100 αεροσκάφη χρειάζεται ακόμη να υποβληθούν σε αλλαγές του λογισμικού προτού μπορέσουν να επιστρέψουν σε υπηρεσία, ανέφερε η Airbus σε ανακοίνωση τη Δευτέρα. Η εταιρεία είχε γνωστοποιήσει αργά το βράδυ της Παρασκευής ότι ένα περιστατικό πριν από περίπου έναν μήνα έδειξε την ανάγκη για άμεση ενημέρωση συστήματος στο πιο διαδεδομένο τζετ της, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής χρήση των χειρισμών πτήσης.
Η αιφνιδιαστική ανακοίνωση της Παρασκευής, που ακολούθησε από επείγον υπόμνημα των ρυθμιστικών αρχών ζητώντας ενέργειες πριν από την επόμενη προγραμματισμένη πτήση των αεροσκαφών, αιφνιδίασε τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και το επιβατικό κοινό. Η πραγματική διόρθωση — μια αναθεωρημένη έκδοση του προηγούμενου λογισμικού που διασφαλίζει τη λειτουργία των ελέγχων πτήσης — αποδείχθηκε σχετικά ταχεία διαδικασία για τους περισσότερους αερομεταφορείς, με μόνο έναν μικρό αριθμό να απαιτεί πιο σύνθετη παρέμβαση.
«Η Airbus ζητά συγγνώμη για τυχόν προκλήσεις και καθυστερήσεις που υπέστησαν οι επιβάτες και οι αεροπορικές εταιρείες λόγω αυτού του περιστατικού», ανέφερε η εταιρεία.
Το λογισμικό αφορά τους υπολογιστές ελέγχου του συστήματος elevator-aileron — γνωστό ως ELAC 2 — οι οποίοι διαπιστώθηκε ότι παρουσίασαν προβλήματα σε πτήση της JetBlue Airways Corp. στις 30 Οκτωβρίου. Ο κατασκευαστής ανέφερε ότι η αιτία ήταν «έντονη ηλιακή ακτινοβολία», ένα φαινόμενο που μπορεί να κάνει ένα ηλεκτρονικό σύστημα να συμπεριφέρεται με απρόβλεπτο τρόπο.
Η ανάκληση υπογραμμίζει την έντονη προσήλωση του κλάδου στην ασφάλεια και την πρόληψη, και υπενθυμίζει πόσο κρίσιμη είναι η ορθή λειτουργία του λογισμικού σήμερα για την πτήση σύνθετων αεροσκαφών όπως το A320, το πλέον δημοφιλές μοντέλο της Airbus, επισημαίνει τo Bloomberg.
Η Boeing έμαθε με τον δύσκολο τρόπο πριν από μερικά χρόνια πόσο καταστροφική μπορεί να είναι μια δυσλειτουργία συστημάτων επί του αεροσκάφους. Δύο αεροσκάφη 737 Max — το ανταγωνιστικό μοντέλο του A320 — συνετρίβησαν με διαφορά λίγων μηνών στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019.
Ένα σύστημα σταθεροποίησης γνωστό ως MCAS αποδείχθηκε αργότερα ότι έστελνε λάθος δεδομένα κατά την πτήση, προκαλώντας σύγχυση στους πιλότους και οδηγώντας τελικά σε δυστυχήματα που σκότωσαν όλους τους επιβαίνοντες στα δύο αεροσκάφη.
Διαβάστε ακόμη
Τουρκία: Ανάπτυξη μόλις 3,7% στο τρίτο τρίμηνο – Ανοίγει ο δρόμος για νέες μειώσεις επιτοκίων
H Kίνα προειδοποιεί για φούσκα στον τομέα της ρομποτικής (γράφημα)
Συντριπτικό “όχι” των Ελβετών στη φορολόγηση των super rich
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
