search icon

Επιχειρήσεις

Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου: Νέες επεκτάσεις και εξαγορές πριν το IPO για την Blueground

Σε ποιες πόλεις θα επεκταθεί άμεσα σε Ευρώπη και Ασία – Ανοικτό το ενδεχόμενο νέων εξαγορών αλλά και ενός νέου γύρου χρηματοδότησης πριν το ΙΡΟ – Στα $150 εκατ. τα έσοδα του 2021, πάνω από $400 εκατ. περιμένει φέτος

Έτοιμη να επεκταθεί σε νέες πόλεις και παράλληλα να προχωρήσει σε εξαγορές βρίσκεται η Blueground, πριν τελικά πάρει τον δρόμο της δημόσιας εγγραφής.

Αυτό εξηγούσε χθες ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος κ. Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου, στο περιθώριο της συνέντευξης Τύπου μετά τη βράβευσή του ως «Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» από την ΕΥ, εκτιμώντας παράλληλα πως τα έσοδα της εταιρείας φέτος θα αυξηθούν 2,7 φορές σε σχέση με τα 150 εκατ. δολ. που επέτυχε το 2021, ξεπερνώντας τα 400 εκατ. δολάρια!

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηελευθερίου, η Blueground, που είναι μεταξύ των εταιρειών που «φλερτάρουν» με τον χαρακτηρισμό «unicorn» ξεπερνώντας σε αποτίμηση το 1 δισ. δολ., ετοιμάζει την επέκτασή της σε νέες ευρωπαϊκές πόλεις, αλλά και σε δύο ασιατικές.

Συγκεκριμένα, αναμένεται να επεκταθεί στο Λουξεμβούργο, τις Βρυξέλλες, τη Λισαβόνα, τη Μαδρίτη και τη Βαρκελώνη στην Ευρώπη. Στην Ασία, που αποτελεί μία μεγάλη πρόκληση, αφού, όπως τόνισε ο ίδιος, είναι δυναμική αγορά που όμως λειτουργεί με δικούς της όρους, η Blueground θα αποκτήσει παρουσία στη Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ.

Επίσης, εμφανίστηκε ανοικτός στο να προχωρήσει και σε νέες εξαγορές, όπως έκανε στην περίπτωση της Tabas στη Βραζιλία, μίας εταιρείας που ιδρύθηκε το 2020 και δουλεύει με τρόπο παρόμοιο με αυτόν της Blueground, δηλαδή μισθώνει διαμερίσματα, τα ανακαινίζει και τα επιπλώνει και στη συνέχεια τα εκμισθώνει σε επαγγελματίες.

Μάλιστα, ο ίδιος εξηγούσε πως πιθανές εξαγορές μπορούν να αποτελέσουν «εργαλείο» όχι μόνο για την επέκταση σε νέες αγορές, αλλά και για την περαιτέρω ανάπτυξη του ίδιου του «προϊόντος» της Blueground, μέσω της αναβάθμισης των προσφερομένων υπηρεσιών στους ενοίκους.

Σε κάθε περίπτωση, στόχος της εταιρείας είναι ως το 2025 να λειτουργεί σε πάνω από 50 πόλεις σε όλο τον κόσμο, διαχειριζόμενη περίπου 30.000 διαμερίσματα.

Η δημόσια εγγραφή

Ο ίδιος δεν έκρυψε ότι στόχος είναι η εταιρεία να προβεί σε δημόσια εγγραφή μέσα στην επόμενη διετία, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει σε ποιο χρηματιστήριο. «Σίγουρα η Αμερική έχει προτεραιότητα. Σε δεύτερη φάση θα δούμε», τόνισε ερωτηθείς εάν υπάρχει πιθανότητα να δρομολογηθεί εισαγωγή και στο ΧΑ. Βέβαια, έσπευσε να διευκρινίσει πως μια δημόσια εγγραφή θα γίνει όταν οι αγορές θα έχουν επανέλθει σε κάποια ομαλότητα, κάτι που ο ίδιος δεν βλέπει να γίνεται πριν το τέλος της χρονιάς.

Ως προς το IPO, ωστόσο, δεν απέκλεισε το να προχωρήσει η Blueground και σε έναν νέο γύρο χρηματοδότησης, που πιθανόν να σηματοδοτήσει και το σπάσιμο του φράγματος της αποτίμησης του 1 δισ. δολ. Υπενθυμίζεται ότι στον τελευταίο γύρο χρηματοδότησης, που έκλεισε τον περασμένο Σεπτέμβριο, η νεοφυής εταιρεία είχε αντλήσει 180 εκατ. δολ., με την αποτίμηση της να προσεγγίζει τα 750 εκατ. δολάρια. Τα 140 εκατ. δολ. μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και προήλθαν από τις επενδυτικές εταιρείες WestCap (που ηγήθηκε του γύρου), Geolo Capital, Prime Ventures, και  το ελληνικό fund VentureFriends. Τα υπόλοιπα 40 εκατ. δολ. ήταν δανειακή χρηματοδότηση από τη Silicon Valley Bank.

Με αυτόν τον τρόπο η συνολική χρηματοδότηση που έχει αντλήσει απ’ την αγορά η Blueground απ’ το 2013, όταν και ιδρύθηκε, έχει φθάσει τα 258 εκατ. δολ. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσό χρηματοδότησης που έχει συγκεντρώσει μέχρι σήμερα ελληνική start-up.

Η εταιρεία πάντως, εξακολουθεί και γράφει ζημιές, έστω «μικρές», όπως είπε ο κ. Χατζηελευθερίου. Κάτι που απέδωσε στο γεγονός ότι οι επενδύσεις είναι διαρκείς.

Διαβάστε ακόμη

Τα δύο σούπερ – γιοτ του Αμπράμοβιτς που γλίτωσαν από τις κυρώσεις

Νέο τοπίο στην ασφαλιστική αγορά: Oι 5+1 κυρίαρχοι (pics + πίνακας)

 

Exit mobile version