search icon

Επιχειρήσεις

Apple: Το σχέδιο ανάπτυξης νέων καταστημάτων στην Ελλάδα (pics)

Σε εξέλιξη η αναζήτηση 3 ή 4 επιπλέον σημείων λιανικής της iStorm - Οι υψηλές επιδόσεις της iSquare στη χονδρική και το νέο Apple Shop του Κωτσόβολου στο The Mall Athens

«Δύναμη πυρός» θεωρούνται τα προϊόντα του οικοσυστήματος της Apple για τις επιδόσεις του τομέα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις (του εμπορικού) για τον όμιλο Quest, τα συνολικά έσοδα του οποίου ξεπέρασαν το «φράγμα» του 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση πέρσι και συνεχίζουν να αυξάνονται με διψήφιους ρυθμούς και το 2023.

Στην κορυφή του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα δημοφιλή κινητά τηλέφωνα iPhone. Στην δυναμική αυτή εξακολουθεί να ποντάρει η Quest Group με επικεφαλής της τον Θεόδωρο Φέσσα και κατευθύνει σημαντικό μέρος των νέων επενδύσεών του για την διεύρυνση του δικτύου των αποκλειστικών καταστημάτων λιανικής της iStorm (Apple Premium Reseller Store).

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, ο σχεδιασμός προβλέπει σε αυτή την φάση τη δημιουργία τουλάχιστον 3 ή 4 νέων τέτοιων καταστημάτων στην Ελλάδα σε βάθος χρόνου έως το τέλος του 2025.

Πράγμα που σημαίνει βέβαια ότι, αν εντοπισθούν οι κατάλληλες περιπτώσεις, μπορεί να ανοίξουν και νωρίτερα, ακόμα και φέτος το ένα ή τα δυο από αυτά.

 

Σήμερα η iStorm μετρά 10 καταστήματα στην ελληνική επικράτεια και άλλα 4 στην Κύπρο, όπου πιστεύεται ότι καλύπτονται οι ανάγκες των τοπικών καταναλωτών, σύνολο 14.

Εν ολίγοις, η διοίκηση προσβλέπει στην περαιτέρω επέκτασή τους σε έναν αριθμό 17-18 καταστημάτων ή και περισσότερων, εντός διετίας. Αυτή την εποχή υπάρχει σε πλήρη εξέλιξη μια αναζήτηση εμπορικών σημείων και χώρων με τις κατάλληλες προδιαγραφές, τα οποία θα ανταποκρίνονται σε μια σειρά κριτηρίων που θέτει και η ίδια η Apple (π.χ. τοποθεσία, ενοίκια, τετραγωνικά μέτρα, μέγεθος βιτρίνας).

Αυτός είναι ο πρώτος άξονας της δραστηριότητας του ομίλου Quest ως προς τις πωλήσεις των ειδών της Apple σε επίπεδο retail.

Ο δεύτερος, αφορά την χονδρική μέσω της iSquare, διανομέα των κινητών iPhone και των άλλων τεχνολογικών προϊόντων που παράγει ο αμερικανικός «κολοσσός» σε Ελλάδα και Κύπρο.

Η συγκεκριμένη εταιρεία διατηρεί συνεργασία με όλες τις μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου ηλεκτρονικών ειδών της ελληνικής αγοράς, με πιο πρόσφατο παράδειγμα την δημιουργία νέου Apple Shop πριν από λίγες ημέρες (24/6/2023) στο κατάστημα του Κωτσόβολου στο The Mall Athens.

Στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, η Εμπορική Δραστηριότητα κατέγραψε αύξηση ρεκόρ ύψους 22,5% σε σχέση με τους άλλους τομείς για τον όμιλο Quest, με κέρδη προ φόρων ενισχυμένα κατά 3,8% από το αντίστοιχο περσινό διάστημα και «αιχμή του δόρατος» το brand της Apple.

Οι δυο θυγατρικές εταιρείες πώλησης των προϊόντων της Apple σε χονδρική και λιανική, σημειώνουν ισχυρότατους ρυθμούς ανάπτυξης (+31,6% για την iSquare και +39,4% για την iStorm από το 2022), που εκτιμάται ότι δεν θα ανακοπούν.

Μόνο η iSquare «έγραψε» έναν τζίρο 107,6 εκατ. στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Όταν ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου Quest άγγιξε τα 286 εκατ. ευρώ για την περίοδο που έληξε την 31η Μαρτίου του 2023, γίνεται εύκολα αντιληπτό το πόσο συνεισέφεραν σε αυτόν οι πωλήσεις του οικοσυστήματος της Apple.

Στην κατηγορία των smartphones το μερίδιο αγοράς της Samsung στην Ελλάδα φέρεται να έφτασε το 2022 σε τεμάχια στο 40%, με την Xiaomi στο 30% και την Apple στο 15%-16%, αλλά με την ταχύτερη άνοδο (+5%) από την πλευρά των κατασκευαστών.

Σε αξία πωλήσεων, το μερίδιο της Apple ανεβαίνει στο 35%, της Xiaomi διαμορφώνεται στο 18% και της Samsung στο 39% (Δεκέμβριος ’22).

Η θυγατρική της Apple

Πριν από δυο χρόνια περίπου, η αμερικανική πολυεθνική ίδρυσε θυγατρική στην Ελλάδα, την Apple LTD, με σκοπό την ενίσχυση του brand, στα πλαίσια πάντα της εμπορικής συνεργασίας με την iSquare.

Μια συνεργασία η οποία διέπεται από κοινή φιλοσοφία, κρίνεται ιδιαίτερα αποδοτική και αντιμετωπίζεται με ικανοποίηση και από τις δυο πλευρές.

Σε αγορές με το μέγεθος της Ελλάδας άλλωστε η Apple επιλέγει αυτόν τον τρόπο δραστηριοποίησης, με τιμολόγηση και logistics μέσα από την διανομή.

Ο στόχος της δημιουργίας του ελληνικού της γραφείου είναι, σύμφωνα με ενημερωμένες πηγές, να μπορεί η Apple να διατηρεί πιο καλή εικόνα για την αγορά και πιο στενή επαφή με τους πελάτες της.

Διαβάστε ακόμη

Ο Μητσοτάκης στο ΥΠΕΘΟ για οικονομία, ακρίβεια, ελαφρύνσεις και επενδύσεις

Οι Σπαρτιάτες και το Εκλογοδικείο, το ματς Ηλιόπουλου – Τράπεζας Πειραιώς, το μεγάλο πάρτι της Hard Rock Hotel και του Casino Athens και το Fund Helenos

Apple: Το σχέδιο ανάπτυξης νέων καταστημάτων στην Ελλάδα (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version