search icon

Επιχειρήσεις

Δανία: Σούπερ μάρκετ βάζουν αστέρι στα ευρωπαϊκά προϊόντα για να ξεχωρίζουν (pics)

Απάντηση στο αίτημα των καταναλωτών που θέλουν να αγοράζουν ευρωπαϊκά προϊόντα - Φουντώνουν τα κινήματα κατά των αμερικανικών προϊόντων στην Ευρώπη - Διάθεση μποϊκοτάζ του made in the USA από χιλιάδες Ευρωπαίους καταναλωτές - Οι Ευρωπαίοι καταναλωτές γυρίζουν την πλάτη στα αμερικανικά προϊόντα

“Boykot varer fra USA” Facebook team

Για τους πελάτες των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Føtex, Netto και Bilka στη Δανία είναι πλέον εύκολο να ξεχωρίσουν και να επιλέξουν προϊόντα που παράγονται στην Ευρώπη. Η διοίκηση του μητρικού ομίλου Salling Group αποφάσισε να προσθέσει στις ετικέτες των ευρωπαϊκών προϊόντων ένα αστέρι. Η κίνηση ήρθε μετά από μαζικά αιτήματα που δέχθηκε η διοίκηση από πελάτες που έλεγαν ότι θέλουν να μπορούν να διακρίνουν εύκολα ποια προϊόντα είναι ευρωπαϊκά.

Στη Δανία, η οργή για τις πολιτικές Τραμπ- τόσο με τους δασμούς όσο και με τις απειλές για προσάρτηση της Γροιλανδίας- έχει φουντώσει ένα κίνημα για μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων.

πηγή: “Boykot varer fra USA” Facebook team

Ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Salling, Anders Hagh, σε ανάρτηση στο Linkedin έγραψε:

«Διευκολύνουμε τις αγορές ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων. Πρόσφατα λάβαμε αρκετές ερωτήσεις από πελάτες που θέλουν να αγοράσουν είδη διατροφής από ευρωπαϊκές μάρκες… Τα καταστήματά μας θα συνεχίσουν να έχουν στα ράφια τους μάρκες από όλο τον κόσμο, και θα είναι πάντα στο χέρι των πελατών να επιλέξουν. Η νέα ετικέτα είναι μόνο μια πρόσθετη υπηρεσία για τους πελάτες που θέλουν να αγοράζουν προϊόντα με ευρωπαϊκές ετικέτες».

Ο όμιλος Salling, που κατέχει περίπου το 36% της δανικής αγοράς και τα ετήσια έσοδα του ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ, διαθέτει πάνω από 1.700 καταστήματα σε χώρες όπως η Δανία, η Πολωνία και η Γερμανία. Μεταξύ αυτών είναι η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Netto, τα πολυκαταστήματα Føtex και τα υπερμάρκετ Bilka.

Tο αστέρι που προστίθεται στις ετικέτες των ευρωπαϊκών προϊόντων από τον όμιλο λιανικής Salling

Το κίνημα εξαπλώνεται στην Ευρώπη

Στη Δανία, η ομάδα στο Facebook με την ονομασία Boykot varer fra USA («Μποϊκοτάζ αγαθών από τις ΗΠΑ») μετρά πάνω από 90.000 μέλη, με τον αριθμό αυτό να έχει τριπλασιαστεί τον τελευταίο μήνα. Παράλληλα, εμφανίζονται δεκάδες αναρτήσεις με προτάσεις για αντικατάσταση αμερικανικών προϊόντων με ευρωπαϊκά.

Η ψηφιακή εφημερίδα NordiskPost έγραψε ότι αρκετά καταστήματα λιανικής στη Δανία έχουν μειώσει την ποσότητα των αμερικανικών προϊόντων στα ράφια τους, ενώ οι Δανοί καταναλωτές αποφεύγουν όλο και περισσότερο οτιδήποτε φέρει την ετικέτα «Made in the United States».

Όμως, δεν είναι μόνο η Δανία. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως του βορρά, αναπτύσσονται ομάδες και κινήματα που καλούν σε μποϊκοτάζ των αμερικανικών προϊόντων. Οι τάσεις της Google έδειξαν σημαντική άνοδο στις αναζητήσεις για τον όρο «Boycott USA» και «Boycott America». Το hashtag #BoycottUSA έχει εξαπλωθεί σε όλα τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.

Εικόνα από κατάστημα του ομίλου Salling, με το αστέρι στα προϊόντα που έχουν παραχθεί στην Ευρώπη, πηγή: “Boykot varer fra USA” Facebook team

Στη Γερμανία, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας YouGov για το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων, πάνω από το 70% των πολιτών θα ήθελε να δει ένα αστέρι στα ευρωπαϊκά προϊόντα, ανάλογο με αυτό που υπάρχει στη Δανία.

Πολλοί Γερμανοί καταναλωτές δήλωσαν επίσης ανοιχτοί σε μποϊκοτάζ, όχι μόνο των τροφίμων αλλά και των αμερικανικών προϊόντων γενικότερα. Όταν ρωτήθηκαν αν θα μπορούσαν να φανταστούν ότι θα συνέχιζαν να αγοράζουν προϊόντα από τις ΗΠΑ μετά την επιβολή δασμών, το 53% απάντησε «Όχι, σίγουρα όχι» ή «Όχι, μάλλον όχι».

Στο ίδιο άρθρο εκπρόσωπος της γερμανικής αλυσίδας λιανικής Edeka δήλωσε ότι η εταιρεία έχει λάβει αιτήματα για να διακρίνονται πιο εύκολα τα ευρωπαϊκά προϊόντα και προσέθεσε: « Εάν τα αιτήματα αυξηθούν στο μέλλον, θα εξετάσουμε σε ποιο βαθμό η εν λόγω σήμανση των ευρωπαϊκών προϊόντων είναι λογική και εφικτή».

Στη Γαλλία, δημοσκόπηση της Libération έδειξε ότι περισσότεροι από 6 στους 10 Γάλλους υποστηρίζουν την αποφυγή των αμερικανικών προϊόντων και σχεδόν 1 στους 3 τα αποφεύγει ήδη. Η ομάδα του Facebook “Boycott the USA: Buy French and European” που έφτιαξε ένας νεαρός Γάλλος αγρότης, ο Εdouard Roussez, απέκτησε πάνω από 25 χιλιάδες μέλη μέσα σε έναν μήνα.

Διαβάστε ακόμη

Ενέργεια: Με υπερατλαντική ομπρέλα η ανάπτυξη των data centers της ΔΕΗ

Αύξηση έως και 74% στις τιμές ενοικίων σε γραφεία στην Αθήνα σε βάθος 10ετίας – Οι νέες τάσεις (γραφήματα)

Τα POS «εξαφάνισαν» μετρητά 5,3 δισ. και έφεραν 2,66 δισ. στα κρατικά ταμεία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version