search icon

Επιχειρήσεις

Eli Lilly: Με τα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας γίνεται η πρώτη φαρμακοβιομηχανία που μπαίνει στο κλαμπ του $1 τρισ.

Η μετοχή της εταιρείας που ιδρύθηκε το 1876 σημειώνει κέρδη πάνω από 36% από την αρχή του έτους, εξαιτίας του Zepbound

Instagram

Σε ένα «κλειστό κλαμπ» που έως τώρα ανήκε σχεδόν αποκλειστικά σε τεχνολογικούς κολοσσούς εισήλθε σήμερα Παρασκευή 21/11 η Eli Lilly, η πρώτη εταιρεία του κλάδου Υγείας στην ιστορία που άγγιξε κεφαλαιοποίηση 1 τρισ. δολαρίων.

Όπως μεταδίδει το CNBC η μετοχή της εταιρείας ξεπέρασε για λίγες ώρες το ορόσημο του 1 τρισ. δολαρίων κατά τις πρωινές συναλλαγές, προτού υποχωρήσει ελαφρώς. Η τιμή της βρισκόταν κοντά στα 1.048 δολάρια ανά μετοχή. Πρόκειται για τη δεύτερη μη τεχνολογική εταιρεία στις ΗΠΑ -μετά την Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ- που καταφέρνει να φτάσει αυτό το επίπεδο αποτίμησης.

Η πορεία της μετοχής είναι εντυπωσιακή: έχει ενισχυθεί πάνω από 36% από την αρχή του έτους, καθώς οι επενδυτές επιβραβεύουν το προβάδισμά της έναντι της Novo Nordisk στην αγορά των φαρμάκων τύπου GLP-1. Η εκρηκτική ζήτηση για την ενέσιμη θεραπεία απώλειας βάρους Zepbound και το φάρμακο για διαβήτη Mounjaro οδήγησε σε εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα:

Mounjaro: έσοδα 6,52 δισ. δολάρια στο γ’ τρίμηνο (+109% σε σχέση με πέρυσι)

Zepbound: πωλήσεις 3,59 δισ. δολάρια (+184% σε ετήσια βάση)

Η ζήτηση αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς επεκτείνονται οι ενδείξεις χρήσης των φαρμάκων και η ασφαλιστική κάλυψη. Η εταιρεία προετοιμάζει επίσης την από του στόματος εκδοχή των θεραπειών, που θα είναι πιο εύκολη στην παραγωγή και τη χορήγηση — στοιχείο που θα μπορούσε να διευρύνει σημαντικά την αγορά.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αγορά φαρμάκων απώλειας βάρους θα ξεπεράσει τα 150 δισ. δολάρια έως τις αρχές της δεκαετίας του 2030, με την Eli Lilly να παραμένει κεντρικός παίκτης. Ωστόσο, η Novo Nordisk -παρά τις πρόσφατες δυσκολίες και τις αλλαγές διοίκησης- παραμένει ισχυρός αντίπαλος. Την ίδια στιγμή, η Pfizer επιχειρεί δυναμική είσοδο στον χώρο: κέρδισε φέτος τη μάχη εξαγοράς της Metsera έναντι της Novo Nordisk, καταβάλλοντας 10 δισ. δολάρια για να αποκτήσει πρόσβαση σε νέα θεραπεία κατά της παχυσαρκίας.

Ένα brand με βαθιές ρίζες στην ιατρική ιστορία

Η Eli Lilly ιδρύθηκε το 1876 από τον φαρμακοχημικό και βετεράνο του Αμερικανικού Εμφυλίου Πολέμου, Έλι Λίλι. Ηγήθηκε επί δεκαετίες στον χώρο του διαβήτη, λανσάροντας το πρώτο εμπορικό ινσουλινικό σκεύασμα στον κόσμο το 1923. Εισήχθη στο NYSE το 1952 και έκτοτε βασίστηκε σε μια σειρά επιτυχημένων φαρμάκων:

Η μεγάλη ανατροπή ήρθε τον Μάιο του 2022, με την έγκριση της τιρζεπατίδης για το διαβήτη (Mounjaro), που αργότερα πήρε έγκριση και για την παχυσαρκία με την εμπορική ονομασία Zepbound. Σε αντίθεση με το Ozempic της Novo Nordisk, η τιρζεπατίδη στοχεύει δύο εντερικές ορμόνες (GLP-1 και GIP), προσφέροντας πιο εξελιγμένο μηχανισμό για τον έλεγχο της όρεξης και του μεταβολισμού.
Το Mounjaro έγινε “blockbuster” από τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, ξεπερνώντας το 1 δισ. δολάρια σε πωλήσεις. Συγκεκριμένα μέχρι το 2024 το Mounjaro είχε παραγματοποιήσει πωλήσεις ύψους 11,54 δισ. δολάρια και Zepbound έσοδα ύψους 4,93 δισ. δολάρια

Διαβάστε ακόμη 

RND: Μπορεί η Γερμανία να μάθει από την Ελλάδα στο μέτωπο της οικονομίας;

Τραμπ: Τελεσίγραφο στην Ουκρανία έως την Πέμπτη 27/11 για συμφωνία στο ειρηνευτικό σχέδιο

Νησιά Σβάλμπαρντ: Το απόλυτο ταξίδι περιπέτειας στον απώτατο Βορρά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version