(Last update 22:57)
Τον κύκλο των ανατιμήσεων στο νερό ανοίγει η ΕΥΔΑΠ, με βασική αλλαγή τον διπλασιασμό του μηνιαίου παγίου από 1 σε 2 ευρώ, καθώς και 1 ευρώ για την αποχέτευση, προβλέπει η επίσημη πρόταση στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΑΕΥ) για την αναθεώρηση των τιμολογίων ύδρευσης και αποχέτευσης στην Αττική. Αμέσως μετά τις γιορτές αναμένονται οι αντίστοιχες εγκρίσεις και για τα τιμολόγια της ΕΥΑΘ στη Θεσσαλονίκη για την οποία η πρόταση είναι αύξηση στα επίπεδα του 3%.
Πηγές με γνώση της διαδικασίας αναφέρουν ότι ο διπλασιασμός του παγίου αποτελεί τον βασικό μοχλό της προτεινόμενης αναπροσαρμογής, καθώς εξετάστηκε ένα σενάριο ήπιας αύξησης που για τη μέση οικιακή κατανάλωση μεταφράζεται σε περιορισμένη επιβάρυνση με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής από το 2026. Η αναπροσαρμογή του μηνιαίου παγίου διαμορφώνει την ετήσια επιβάρυνση για τους καταναλωτές από 12 € σε 36 €. Οι αυξήσεις θα περιοριστούν στο πάγιο καθώς δεν θα υπάρξουν ανατιμήσεις στις κλίμακες κατανάλωσης.
Μεγαλύτερες αναπροσαρμογές προβλέπονται στην κατανάλωση νερού στον τομέα της βιομηχανίας αλλά κι από το Δημόσιο δηλαδή νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, κατηγορία στην οποία οι αυξήσεις θα κυμανθούν από πάνω 32% έως 34%.
Οι χρεώσεις κατανάλωσης του νερού αλλά και της αποχέτευσης παραμένουν αμετάβλητες.
Μειώνονται επίσης τα τιμολόγια που απευθύνονται σε οικονομικά ευάλωτες και ασθενείς ομάδες (δικαιούχοι κοινωνικού τιμολογίου, πολύτεκνοι, υπερήλικες) καθώς μηδενίζεται οποιαδήποτε πάγια χρέωση και δεν αλλάζουν οι τιμές σε όλες τις κλίμακες κατανάλωσης.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές της εταιρείας, η μερική αναπροσαρμογή στοχεύει ώστε οι πάγιες χρεώσεις να ανταποκρίνονται στα σημαντικά έργα υποδομής που επιβάλλεται να γίνουν, κυρίως λόγω της παρατεταμένης ξηρασίας και των έντονων πλημμυρικών φαινομένων εξαιτίας της κλιματικής κρίσης.
Στόχος, όπως επισημαίνεται, είναι να περιοριστεί το κοινωνικό αποτύπωμα των ανατιμήσεων διατηρώντας παράλληλα την οικονομική βιωσιμότητα της επιχείρησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία επικαλείται τη σημαντική αύξηση του λειτουργικού και ενεργειακού κόστους, αλλά και την ανάγκη χρηματοδότησης ενός εκτεταμένου επενδυτικού προγράμματος υποδομών, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη παροχή νερού, η μείωση των διαρροών και η θωράκιση του συστήματος απέναντι στα φαινόμενα λειψυδρίας.
Η πρόταση της ΕΥΔΑΠ, η οποία θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, βασίζεται σε πλήρη τεχνικοοικονομική τεκμηρίωση και έχει υποβληθεί στο πλαίσιο του νέου ρυθμιστικού μοντέλου που εποπτεύεται από τη ΡΑΑΕΥ.
Η Αρχή καλείται να αξιολογήσει τα στοιχεία και να καθορίσει το επιτρεπόμενα έσοδο της εταιρείας, προκειμένου να εφαρμοστεί η νέα τιμολογιακή πολιτική για το νερό.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Υποβολή πρότασης στη ΡΑΑΕΥ, έκδοση φορολογικού πιστοποιητικού για το 2024 και υπολογισμός πρόσθετων φορολογικών επιβαρύνσεων
χρήσεων 2020-2023
Η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. σε εφαρμογή των διατάξεων της ενότητας 4.1.1 του Κανονισμού του Χρηματιστηρίου Αθηνών, όπως ισχύει μετά από την με αριθμό 212/19.05.2025 απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του Χ.Α. που εγκρίθηκε με την υπ’ αριθ. 1054/05.06.2025 απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ως εξής:
1. Υποβολή πρότασης στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. για τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. για την 1η Ρυθμιστική Περίοδο (2025-2029) σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 5037/2023 και της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓρΓΓΦΠΥ/103755/2994/2024
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. στο πλαίσιο της από 18.12.2025 συνεδρίασής του, αποφάσισε την υποβολή πρότασης προς τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.) για τον καθορισμό των τιμολογίων των υπηρεσιών ύδατος, τα οποία θα εγκριθούν με απόφαση πενταετούς ισχύος κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 12Α του Ν. 4001/2011 (ΦΕΚ Α’ 179), το οποίο εισήχθη
με το άρθρο 11 του Ν. 5037/2023. Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε την υποβολή πρότασης σχετικά με τον προσδιορισμό του Χρηματοοικονομικού Κόστους των υπηρεσιών ύδατος για τα έτη της 1ης Ρυθμιστικής Περιόδου, βάσει των ετήσιων συνιστωσών υπολογισμού που ορίζονται στο άρθρο 4 και το Παράρτημα Ι της ΚΥΑ ΥΠΕΝ/ΓρΓΓΦΠΥ/103755/2994/2024.
Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω πρόταση πρόκειται να τεθεί άμεσα σε δημόσια διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων Ενέργειας και Υδάτων. Διευκρινίζεται ότι η Ρ.Α.Α.Ε.Υ. είναι αρμόδια για τον τελικό προσδιορισμό του Χρηματοοικονομικού Κόστους της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και κατά συνέπεια για τον καθορισμό των νέων τιμολογίων της.
2. Έκδοση φορολογικού πιστοποιητικού για το 2024
Κατόπιν ολοκλήρωσης του φορολογικού ελέγχου της χρήσης 2024, που διενεργήθηκε από τον Τακτικό Ορκωτό Ελεγκτή – Λογιστή σύμφωνα με το άρθρο 78 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Ν. 5104/2024), εκδόθηκε φορολογικό πιστοποιητικό, στις 28.11.2025, χωρίς επιφύλαξη, με θέμα έμφασης που αναφέρεται σε ερώτημα προς την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ως προς την υποχρέωση καταχώρισης ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων στη Δήλωση Περιουσιολογίου Ε9 της Εταιρείας.
3. Υπολογισμός πρόσθετων φορολογικών επιβαρύνσεων χρήσεων 2020-2023
Σε συνέχεια της από 27 Νοεμβρίου 2025 ανακοίνωσης της Εταιρείας σχετικά με τον φορολογικό έλεγχο του Κέντρου Ελέγχου Μεγάλων Φορολογουμένων (Κ.Ε.ΜΕ.Φ.) για το 2019, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. υπέβαλε για το 2024 τροποποιητικές δηλώσεις από τις οποίες προέκυψε συνολική επιβάρυνση ύψους 1,90 εκατ. ευρώ περίπου. Αναφορικά με τις ανέλεγκτες από το Κ.Ε.ΜΕ.Φ. χρήσεις, 2020, 2021, 2022 και 2023, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. προχώρησε σε σχηματισμό πρόσθετης εκτιμώμενης επιβάρυνσης για φόρους, πρόστιμα και προσαυξήσεις, ύψους 3,72 εκατ., €, 2,38 εκατ. €, 2,61 εκατ. € και 1,39 εκατ.€ αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι η Εταιρεία είχε σχηματίσει σωρευτική πρόβλεψη για ανέλεγκτες φορολογικά χρήσεις € 2,4 εκατ. περίπου η οποία περιλαμβάνεται στις οικονομικές καταστάσεις.
Διαβάστε ακόμη
Μια Αμερικανίδα στο τιμόνι της BP: Ποια είναι η πρώτη γυναίκα CEO σε πετρελαϊκό κολοσσό
Επέκταση με διεθνές αποτύπωμα από την Alpha Bank – Πιθανό το υψηλότερο μέρισμα για το 2025
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
