Με ένα νέο επενδυτικό πρόγραμμα που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ για την επόμενη διετία, η Lidl Ελλάς θα επιχειρήσει να ανοίξει τον επόμενο κύκλο ανάπτυξης της εταιρείας στη χώρα, όπως διαμήνυσε ο Πρόεδρος Διοίκησης κ. Μάρτιν Μπραντενμπούργκερ (κεντρ. φωτ.) κατά τη χθεσινή πανηγυρική εκδήλωση της εταιρείας στο μουσείο της Ακρόπολης.
Στο επίκεντρο του σχεδίου βρίσκονται τα πέντε νέα καταστήματα που σχεδιάζονται για το 2025, το νέο κατάστημα στο Μαρούσι που ανοίγει μέχρι το τέλος του έτους, οι εκτεταμένες ανακαινίσεις σε σημεία όπως το Αιγάλεω, ο Ρέντης και η Χερσόνησος, καθώς και ο συνολικός εκσυγχρονισμός του υφιστάμενου logistic center στα Τρίκαλα, ο οποίος θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στο 2026. Το μεγαλύτερο όμως έργο είναι το νέο logistics hub στην Ελευσίνα, μια επένδυση που θα ξεπεράσει τα 120 εκατ. ευρώ. Το κέντρο, συνολικής έκτασης 62.000 τ.μ., προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και προβλέπεται να λειτουργήσει το 2029, δημιουργώντας 150 έως 200 νέες θέσεις εργασίας.
Παράλληλα ο κ. Μπραντενμπούργκερ ανακοίνωσε το σχέδιο δημιουργίας του “Lidl House”. Πρόκειται για έναν πολυχώρο που θα ανοίξει το Μάρτιο του 2026 στο κέντρο της Αθήνας και που θα φιλοξενεί δράσεις γύρω από τη γαστρονομία, τη βιωσιμότητα και την ποιότητα ζωής, υπό την καθοδήγηση του resident chef Δήμου Μπαλόπουλου.
Την ίδια ώρα όμως επίκεινται τροποποιήσεις και στα καταστήματα ώστε να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση και στα προϊόντα εκτός των τροφίμων. Συγκεκριμένα, όπως είπε ο κ. Μπραντενμπούργκερ, θα αναδιαταχθεί πλήρως ο χώρος Non-Food στο σύνολο των καταστημάτων από τον Μάρτιο του 2026. Η νέα διάταξη θα προβλέπει ξεκάθαρους θεματικούς τομείς –εργαλεία, αθλητικά είδη, ρούχα, κουζινικά και άλλες κατηγορίες– ώστε η πλοήγηση του πελάτη να γίνεται πιο εύκολα και πιο ευχάριστα, ενισχύοντας τον ρόλο του Non-Food ως σταθερού σημείου διαφοροποίησης της αλυσίδας.
Στον τομέα του ψηφιακού μετασχηματισμού, η Lidl επιταχύνει τον ρυθμό εγκατάστασης self-checkout ταμείων. Μέχρι το τέλος του 2026 αναμένεται να βρίσκονται σε περισσότερα από τα μισά καταστήματα και έως το 2027 σε όλο το δίκτυο των 231 σημείων. Παράλληλα, το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus συνεχίζει να αναπτύσσεται δυναμικά, έχοντας ξεπεράσει τα δύο εκατομμύρια εγγεγραμμένων χρηστών και με περίπου 1.100 νέα downloads καθημερινά.
Το αποτύπωμα στην οικονομία
Η φετινή Μελέτη Κοινωνικοοικονομικών Επιδράσεων που παρουσιάστηκε στην εκδήλωση αποτυπώνει μια ιδιαίτερα ενισχυμένη επίδραση της Lidl στην ελληνική οικονομία. Η συνολική συνεισφορά στο ΑΕΠ ανήλθε στα 1,07 δισ. ευρώ για το 2024, ποσοστό 0,52% του εθνικού ΑΕΠ, έναντι μόλις 0,04% το 1999, ενώ κάθε 1 ευρώ άμεσης συνεισφοράς της εταιρείας δημιουργεί 4,10 ευρώ προστιθέμενης αξίας για την οικονομία. Στο μέτωπο της απασχόλησης, το αποτύπωμα της Lidl μεταφράζεται σε 38.100 θέσεις εργασίας ή 0,73% της συνολικής απασχόλησης της χώρας. Για κάθε άμεση θέση εργασίας της εταιρείας υποστηρίζονται άλλες 4,6 στην ευρύτερη οικονομία, με το συνολικό εισόδημα των θέσεων αυτών να αντιστοιχεί στη στήριξη άνω των 91.000 ανθρώπων.
Η συνεισφορά στα δημόσια έσοδα ήταν αντίστοιχα υψηλή: 438 εκατ. ευρώ σε φόρους και εισφορές, δηλαδή το 0,44% των συνολικών φορολογικών εσόδων της χώρας.
Η συμβολή στις εξαγωγές
Το μοντέλο της Lidl όμως υπερβαίνει τα οικονομικά μεγέθη και επεκτείνεται σε έναν ιδιαίτερα ισχυρό εξαγωγικό βραχίονα. Η συνολική αξία των απευθείας εξαγωγών ελληνικών προϊόντων έφτασε τα 527,6 εκατ. ευρώ το 2024, μέσα από συνεργασίες με 268 Έλληνες προμηθευτές και 1.647 διαφορετικούς κωδικούς προϊόντων, όπως καταγράφεται στη μελέτη. Από αυτά, 93,8 εκατ. ευρώ αφορούσαν τα προϊόντα «Eridanous» των θεματικών εβδομάδων και 433,8 εκατ. ευρώ τα προϊόντα μόνιμης γκάμας. Εξ αυτών τα 186 εκατ. ευρώ είναι φρούτα και λαχανικά που εξάγονται όλο τον χρόνο, σε 19 χώρες, σε συνολικό όγκο 230.000 παλετών, σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε ο κ. Μπραντενμπουργκερ.
Τιμές και πωλήσεις
Πέρα από το επενδυτικό και εξαγωγικό αποτύπωμα, η αλυσίδα έδωσε έμφαση και στην πολιτική τιμών. Ο πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς ανέφερε ότι η εταιρεία παραμένει σταθερά πάνω από 10% φθηνότερη από τον ανταγωνισμό, με συνεχείς μειώσεις και σταθερές χαμηλές τιμές σε βασικά προϊόντα. Παρ’ όλα αυτά η αλυσίδα έχει καταφέρει να ενισχύσει τη θέση της στο οργανωμένο λιανεμπόριο σε επίπεδο πωλήσεων κατέχοντας τη δεύτερη θέση «με διαφορά», όπως είπε ο κ. Μπραντενμπούργκερ. Κάτι που σημαίνει ότι οι πωλήσεις της αλυσίδας, για τις οποίες τηρείται “σιγήν ιχθύος” (όπως και για τα κέρδη) έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα 2 δισ ευρώ. Επίσης, η δυνατότητα της εταιρείας να «πριμοδοτεί» τον ΦΠΑ όπως κάνει αυτό το μήνα σε όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρέατα ή να διατηρεί χαμηλά τιμές σε βασικά προϊόντα όπως το γάλα και οι μπανάνες, υποδηλώνει ότι το περιθώριό της είναι επαρκές ώστε να χρηματοδοτεί τέτοιες εμπορικές και επικοινωνιακές κινήσεις.
Κλείνοντας, ο Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ, του οποίου η τετραετής θητεία του στην Ελλάδα αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της τρέχουσας χρήσης, στις 28 Φεβρουαρίου 2026, έκανε ειδική αναφορά στη συμβολή των εργαζομένων και των συνεργατών στην πορεία της εταιρείας, υπογραμμίζοντας ότι «η Lidl έχει πετύχει σπουδαία αποτελέσματα για τους Έλληνες καταναλωτές και για τη χώρα» και αφήνοντας το στίγμα ενός ομίλου που –όπως έδειξαν τα στοιχεία– αυξάνει σταθερά το αποτύπωμά του στην εγχώρια οικονομία.
Σημειωτέον πως νέος Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς απ’ την 1η Μαρτίου 2026 θα αναλάβει ο νυν εμπορικός διευθυντής κ. Μίλτος Φοροζίδης.
Κοινωνική Ευθύνη
Ιδιαίτερη θέση στη χθεσινή εκδήλωση είχαν οι παρεμβάσεις κοινωνικής ευθύνης, τις οποίες παρουσίασε αναλυτικά η Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, σημειώνοντας πως «στη Lidl η υπόσχεση ευθύνης γίνεται πράξη ευθύνης»
Ανάμεσα στις δράσεις ξεχωρίζει η δημιουργία του Κόμβου Υποστήριξης Κρίσεων στο Χαλάνδρι, που χρηματοδοτήθηκε από τη Lidl με 400.000 ευρώ, με δέσμευση για ετήσιο ανεφοδιασμό έως 200.000 ευρώ. Στόχος του είναι να υποστηρίζει την Πολιτική Προστασία σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
Σημαντική είναι και η ενίσχυση του Δημοτικού Κτηνιατρείου Θεσσαλονίκης, με παροχή εξοπλισμού για τη λειτουργία ενός σύγχρονου κέντρου φροντίδας αδέσποτων ζώων. Παράλληλα, η εταιρεία συνεχίζει τη δωδεκαετή συνεργασία της με το CTY Greece, έχοντας προσφέρει πάνω από 550 υποτροφίες σε χαρισματικούς μαθητές.
Στον τομέα της παιδικής προστασίας, η Lidl στηρίζει το πρόγραμμα της UNICEF «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών», που περιλαμβάνει ενημερωτικές παρεμβάσεις, εκπαιδευτικό υλικό και ανάπτυξη εργαλείων όπως το PlaySafe App. Συνεχίζεται και η μακρόχρονη συνεργασία με το “Χαμόγελο του Παιδιού”, με παραχώρηση δύο ακινήτων και κάλυψη λειτουργικών δαπανών στο κέντρο της Νέας Μάκρης, καθώς και με τη δράση διάθεσης τροφίμων που υλοποιείται πλέον σε 144 καταστήματα.
Στο περιβάλλον, η Lidl συμμετέχει στο πρόγραμμα Plastic Free Greece του Ιδρύματος Λασκαρίδη, έχοντας συμβάλει στην απομάκρυνση άνω των 20 τόνων απορριμμάτων από ακτές και βυθούς από το 2020. Μέσω της συνεργασίας με τη We4All, έχουν φυτευτεί 16.700 δέντρα σε όλη τη χώρα. Επιπλέον, η εταιρεία χρησιμοποιεί αποκλειστικά πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, έχει εγκαταστήσει φωτοβολταϊκά σε 28 καταστήματα και δύο αποθήκες και διαθέτει 53 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
Διαβάστε ακόμη
«Καρούζος Gate»: Στο σφυρί και… μελλοντικές ιδιοκτησίες στο κέντρο της Γλυφάδας (pics)
Λειψυδρία: Πώς φτάσαμε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για Λέρο, Πάτμο και Αττική – Το πλάνο δράσης
Ρουμπινί: Γιατί ο «Dr. Doom» αισιοδοξεί
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
