search icon

Επιχειρήσεις

Ιωάννα Δρέττα (Marketing Greece): Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει κάνει άλματα σε ανταγωνιστικότητα και ποιότητα

Χρειαζόμαστε συνέργειες και τεχνογνωσία, ώστε να μπορέσουμε να συνθέσουμε ένα ανταγωνιστικό και σύγχρονο προϊόν, προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας, σημειώνει η κα. Δρέττα

Εφέτος συμπληρώθηκαν δέκα χρόνια από τότε που ένα όραμα πήρε σάρκα και οστά και δημιουργήθηκε μια σύμπραξη με σκοπό να προβάλει και να αναδείξει το τουριστικό προϊόν της Ελλάδας, μια πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ).

Όταν ιδρύθηκε η Marketing Greece ήταν σχεδόν ακατανόητο πώς γίνεται μία εταιρεία με χρήματα του ιδιωτικού τομέα να φροντίζει για το brand της Ελλάδας και των προορισμών, όπως αναφέρει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

«Οι προβλέψεις για τη διάρκεια ζωής της ήταν απαισιόδοξες. Σήμερα η Marketing Greece έχει ξεπεράσει κάθε αρχική προσδοκία, ακόμη και εκείνων που πίστεψαν στο όραμα του ιδρυτή Ανδρέα Ανδρεάδη. Σήμερα έχουμε μεγάλα όνειρα για το μέλλον, για το πως μπορούμε να γίνουμε ακόμη πιο επιδραστικοί και χρήσιμοι για την κοινωνία και την οικονομία. Όλα δείχνουν ότι θα τα καταφέρουμε», σημειώνει.

Η Marketing Greece εργάζεται σε δύο διακριτά μέτωπα. Πρώτον, απευθυνόμενοι στο διεθνές κοινό, τους δυνητικούς τουρίστες, δημιουργούν εικόνα και φήμη για την Ελλάδα. Υλικό σύγχρονο και “μηνυματική” ταιριαστή στο 5ο μεγαλύτερο brand του κόσμου και στην επικοινωνία που επιτάσσει η εποχή μας. To υλικό που δημιουργεί η Marketing Greece ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μέσω του discovergreece.com. Ταυτόχρονα, λειτουργούν ως κόμβος επικοινωνίας με τα διεθνή μέσα, αναπαράγοντας το μήνυμα της χώρας μας και των προορισμών μας.

Δεύτερον, εξίσου σημαντικό, είναι το εσωτερικό κοινό των τουριστικών επιχειρηματιών, εργαζομένων, κατοίκων, φορέων που εμπλέκονται στην αλυσίδα του τουρισμού. Χτίζουν συμπράξεις σε προορισμούς και διαχέουν μηνύματα για την δραστηριότητα του τουρισμού, συμβάλλοντας στη δημόσια συζήτηση και διαμορφώνοντας τις αναγκαίες συναινέσεις για αλλαγή που έχει ανάγκη ο τουρισμός.

«Για εμάς στη Marketing Greece κάθε νέα συνέργεια με προορισμό ή εταιρεία, μεγάλη ή μικρή, εντός ή εκτός τουριστικού τομέα είναι και ένας νέος σταθμός. Έτσι χτίζουμε την αλλαγή για τον ελληνικό τουρισμό, δημιουργώντας κοινότητες τουρισμού που μοιράζονται τις ίδιες αξίες. Αξίες που αφορούν στην τεχνογνωσία, τις συνεργασίες, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την κοινωνία, την ταυτότητα των προορισμών. Συνεπώς, αυτή η πορεία χαράχθηκε από τις πολλές μικρότερες ή μεγαλύτερες επιτυχίες συνεργειών όλων αυτών των χρόνων», σημειώνει η κ.Δρεττα.

Στη διάρκεια αυτής της πορείας εμφανίστηκε και η πανδημία που άλλαξε τις προτεραιότητές μας και κατά συνέπεια άλλαξε τον τρόπο που ταξιδεύουμε, όπως εξηγεί η κ.Δρέττα. «Οι αξίες της βιωσιμότητας στον τουρισμό, προϋπήρχαν της πανδημίας, όμως μετά από αυτή, ενισχύονται σημαντικά. Αποτελούν σήμερα μία ευκαιρία και μία πρόκληση. Ευκαιρία γιατί οι σύγχρονες παγκόσμιες τάσεις ταυτίζονται με έννοιες στις οποίες η χώρα μας έχει προβάδισμα. Έννοιες όπως το wellbeing, η αυθεντικότητα, ο άνθρωπος. Ταυτόχρονα, η μετάβαση αυτή σε μοντέλα βιώσιμης ανάπτυξης, απαιτεί κόπο και πόρους από την πλευρά του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα» υπογραμμίζει η CEO της Marketing Greece και προσθέτει: «Σε αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε φέτος, να συμβάλουμε ώστε να εξοπλιστεί ο τουριστικός τομέας με εργαλεία για να πετύχει στόχους που συνδέονται με τη βιωσιμότητα. Για το σκοπό αυτό θα μπούμε στη διαδικασία ενός fundraising. Ώστε να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε ό,τι σχεδιάζουμε, δράσεις προβολής και δράσεις εκπαίδευσης. Επιπλέον, το διοικητικό μας συμβούλιο έχει αποφασίσει την υιοθέτηση δύο προορισμών, της Κέρκυρας και των Δελφών προκειμένου να υλοποιήσουμε δράσεις «πιλότους» στην ίδια κατεύθυνση της διαχείρισης των προορισμών και της δημιουργίας βιώσιμου τουριστικού προϊόντος».

Στα δέκα χρόνια πορείας της Marketing Greece έχουν αλλάξει πολλά. «Έχει αλλάξει πάρα πολύ η προσέγγιση του τουρισμού τόσο από τους επαγγελματίες του κλάδου, όσο και από την κοινωνία. Το ελληνικό τουριστικό προϊόν έχει κάνει άλματα αυτά τα δέκα χρόνια, σε ανταγωνιστικότητα και ποιότητα. Αυτό καταγράφεται διεθνώς με διάφορους τρόπους και τροφοδοτεί εκ νέου την διάθεση των επαγγελματιών να προσφέρουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Το ίδιο ισχύει και για την κοινωνία, αυτά τα δέκα χρόνια, καταγράφονται μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που αντιμετωπίζεται ο τουρισμός. Στην πραγματικότητα περάσαμε από το “δε θα γίνουμε τα γκαρσόνια της Ευρώπης” στην αποδοχή της συμβολής του τομέα στην ελληνική οικονομία, με ιδιαίτερο χαρακτηριστικό την διάχυση του εισοδήματος σε μεγάλο μέρος της κοινωνίας», σημειώνει χαρακτηριστικά η κ.Δρεττα.

Ωστόσο για να πάμε ακόμα πιο μπροστά ως χώρα και να απογειώσουμε το τουριστικό μας προϊόν, όπως επισημαίνει η κ.Δρεττα, χρειαζόμαστε συνέργειες και τεχνογνωσία, ώστε να μπορέσουμε να συνθέσουμε και να επιμεληθούμε τους πολλούς πόρους της χώρας μας και να συνθέσουμε ένα ανταγωνιστικό και σύγχρονο προϊόν, προς όφελος της οικονομίας και της κοινωνίας. «Οι συνεργασίες στη χώρα μας είναι δύσκολες, όχι αυτονόητες, αλλά έχουμε κάνει μεγάλα βήματα και ενδεχομένως, η κουλτούρα αυτή των συνθέσεων ήταν και το μεγάλο μάθημα της πανδημίας», υπογραμμίζει.

Η συνεργασία άλλωστε είναι και για την ίδια την Marketing Greece το “μυστικό επιτυχίας”, όπως επισημαίνει η κ.Δρέττα: «Είναι η ομάδα, που δουλεύει ενωμένη, συντονισμένη, που συνθέτει τις διαφορετικές απόψεις, που αναζητά τη γνώση και στοχεύει μόνο το κοινό καλό. Είναι τιμή μας που κάθε μέρα δουλεύουμε για την Ελλάδα και αυτό δεν το ξεχνάμε ούτε μία στιγμή. Όπως δεν ξεχνάμε και τιμάμε πάντα την εμπιστοσύνη των χορηγών μας».

Διαβάστε ακόμη:

Η Ελλάδα που καινοτομεί: Πέντε εταιρείες που ανοίγουν τον δρόμο στο Deep Tech (pics)

Πόσο απομακρύνθηκε ο κίνδυνος από τον αμερικανικό τραπεζικό κλάδο (γραφήματα)

Κρίσιμη αξιολόγηση με φόντο την απόκτηση επενδυτικής βαθμίδας

Exit mobile version