search icon

Επιχειρήσεις

Οριστικό λουκέτο μετά από 115 χρόνια για το εργοστάσιο της Pitsos – Στην Τουρκία η παραγωγή

Η διοίκηση του γερμανικού ομίλου BSH δεν φαίνεται να δίνει περιθώρια διαπραγμάτευσης στην ελληνική κυβέρνηση – Γιατί η πολυεθνική προτιμάει την Τουρκία

Αποφασισμένη να βάλει λουκέτο στο εργοστάσιο της Pitsos στον Αγ Ιωάννη Ρέντη μεταφέροντας την παραγωγή στην Τουρκία είναι η διοίκηση του ομίλου Bosch περιοριζοντας κάθε περιθώριο διαπραγμάτευσης εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του NM υπήρξε ήδη κυβερνητική βολιδοσκοπηση της διοίκησης της εταιρείας. Ωστόσο, όπως εξηγούσαν κυβερνητικοί κύκλοι, είναι εξαιρετικά  δύσκολο να μεταπειστεί ο γερμανικός όμιλος ή έστω να δώσει μία ακόμα παράταση στη λειτουργία της μονάδας που σήμερα απασχολεί 250 άτομα.  

Υπενθυμίζεται πως το κλείσιμο της μονάδας που θα έβαζε τέλος στην επί 155 χρόνια παραγωγική ιστορία της Pitsos είχε δρομολογηθεί ήδη απ το 2017. Με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα που είχε θέσει ο γερμανικός όμιλος, το εργοστάσιο θα έκλεινε στο τέλος του 2018 και η παραγωγή θα μεταφερόταν στις μεγάλες εγκαταστάσεις της Τουρκίας, όπου ο όμιλος απασχολεί περί τα 5.000 άτομα. Ωστόσο έπειτα από διαπραγματεύσεις που υπήρξαν με την τότε ελληνική κυβέρνηση και την – χωρίς να επιβεβαιωθεί ποτέ επισήμως- παρέμβαση της Καγκελαριας είχε αποφασιστεί να δοθεί διετής παράταση.

Με την παρέλευση της διετίας η διοίκηση του ομίλου ενημερωσε τους εργαζόμενους για την πρόθεση της να προχωρήσει κανονικά με το σχεδιασμό της και ως εκ τούτου ως το τέλος Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους να τερματίσει την παραγωγή στο εργοστάσιο του Αγ. Ι. Ρέντη, όπου κατά βάση παράγονται οι εστίες φούρνων της  BSH για τη διεθνή αγορά.

Σήμερα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργατών Μετάλλου (ΠΟΕΜ) γνωστοποίησε πως απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, προκειμένου να παρέμβει και να ανατρέψει το αναπόφευκτο. Αν και κυβερνητικές πηγές έλεγαν ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, αναγνωρίζουν ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για να ανατραπεί η απόφαση.

Και τούτο καθώς ο «λογαριασμός» αυτός που όπως φαίνεται θα πληρωθεί τώρα έρχεται απ’ το παρελθόν, όπως εξηγούν στο NM παράγοντες της αγοράς. Αφενός το γεγονός ότι η παραγωγή στο συγκεκριμένο εργοστάσιο παρέμενε μικρή και αφετέρου ότι η η Ελλάδα επί πολλά χρόνια «σχοινοβατούσε» για την παραμονή της στη ζώνη του Ευρώ με αποτέλεσμα να χάσει την ευκαιρία να ελκύσει στου Ρέντη, μια επένδυση με τις κατάλληλες οικονομίες κλίμακας που θα έδιναν προοπτική στο εργοστάσιο όταν μάλιστα η BSH (κοινοπραξία 50 – 50 των Bosch και Siemens) μετασχηματιζόταν το 2015 κάτω απ’ την ομπρέλα πλέον του ομίλου Bosch όπου περιήλθε σε ποσοστό 100%…

Exit mobile version