search icon

Επιχειρήσεις

Πρεμιέρα εκπτώσεων με στόχο τα €5,5 δισ.

Στο επίκεντρο η ένδυση και υπόδηση – Το μέτρο «κλειδί» που τέθηκε σε ισχύ για την αντιμετώπιση φαινομένων «εικονικής έκπτωσης»

Πρεμιέρα έκαναν σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις με τους παράγοντες της αγοράς να προσδοκούν διατήρηση της δυναμικής που καταγράφηκε κατά την εορταστική περίοδο με στόχο φέτος ο τζίρος να αυξηθεί κατά 500 εκατ. ευρώ περίπου, φθάνοντας τα 5,5 δισ ευρώ περίπου.

Φέτος μάλιστα είναι η πρώτη φορά κατά την οποία ισχύει η νομοθετική ρύθμιση του υπ. Ανάπτυξης με την οποία επιχειρείται να μπει ένα τέλος στα φαινόμενα των «εικονικών εκπτώσεων» από πονηρούς επιχειρηματίες που συνήθως φουσκώνουν τις αρχικές τιμές παραμονές της εκπτωτικής περιόδου. Πλέον οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να αναγράφουν ως παλαιά τιμή τη χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν σε ένα διάστημα 30 ημερών πριν τις εκπτώσεις. Προς το παρόν οι επιχειρήσεις πέραν του δειγματοληπτικού ελέγχου, θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα από τη ΔΙΜΕΑ στις περιπτώσεις συγκεκριμένων καταγγελιών που θα γίνουν από καταναλωτές.

«Οι κακοί έμποροι βλάπτουν το σύνολο του κλάδου και την αγορά. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται μία υγιής βάση ώστε να πέσουν και άλλο οι τιμές», δήλωνε το πρωί στο Πρώτο Πρόγραμμα ο υπ. Ανάπτυξης κ. Αδωνις Γεωργιάδης.

Στο πλαίσιο αυτό δημιουργείται για το υπ. Ανάπτυξης και ειδική ψηφιακή υπηρεσία στο τμήμα «καταγγελίες» του gov.gr όπου οποιοσδήποτε που εντοπίζει κρούσμα «εικονικής έκπτωσης» μπορεί να προβεί σε καταγγελία. Παράλληλα ισχύει και ο 4ψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 1520.

Ανάλογα με την παράβαση που θα βεβαιώσει η ΔΙΜΕΑ τα πρόστιμα στις εμπορικές επιχειρήσεις ξεκινούν από 1.000 ευρώ και μπορούν να φθάσουν ως και το 1 εκατ. ευρώ, ανάλογα την περίπτωση, προειδοποίησε ο υπουργός.

Σε ό,τι αφορά την ίδια την αγορά οι προσδοκίες για την κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων έχουν αυξηθεί, ιδίως μετά την δυναμική εξέλιξη που είχε η εορταστική περίοδος που προηγήθηκε και κατά την οποία οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για υπέρβαση των επιπέδων του 2019, φθάνοντας περίπου στα 4 δισ ευρώ. Καθώς μάλιστα συνεχίζεται η καλοκαιρία οι έμποροι θεωρούν ότι αυτή η δυναμική μπορεί να συνεχιστεί με το θέλγητρο των προσφορών.

«Ξεκινάμε τις χειμερινές εκπτώσεις του 2023 με στόχο να ανακτήσουμε, αλλά και να ξεπεράσουμε τον τζίρο των 5,5 δισ ευρώ του πρώτου διμήνου του 2019» σημειώνει χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά και πρώην Προέδρου της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης.

Στο επίκεντρο βρίσκεται ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης, όπου συνήθως αυτή την εποχή πραγματοποιεί το μεγαλύτερο τζίρο της χρονιάς ξεστοκάροντας τα προϊόντα του. Οι ταμπέλες των προσφορών «δείχνουν» από 20% και φθάνουν ως 60% ανάλογα με το προϊόν και την προώθηση του. Περίπου στα ίδια επίπεδα κινούνται οι εκπτώσεις και στα είδη σπιτιού

Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και 28 Φεβρουαρίου 2023. Στο πλαίσιο των εκπτώσεων τα καταστήματα επιτρέπεται να είναι ανοιχτά την προσεχή Κυριακή, 15 Ιανουαρίου 2023, από τις 11 π.μ. έως τις 8 μ.μ.

Διαβάστε ακόμη:

Κορκίδης (ΕΒΕΠ): Επιδίωξη της επιχειρηματικότητας η δημιουργία επενδυτικού αποθέματος

Πόσο πωλείται σήμερα μία χρυσή λίρα: Οι τιμές στην «αυγή» του 2023 και το «καπέλο» της ΤτΕ στους αγοραστές

Πέτρος Φιλιππίδης: Στο σφυρί και δεύτερο οικόπεδο στο Σοφικό

Exit mobile version