search icon

Επιχειρήσεις

Σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα σημείωσαν τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις στο 10μηνο του 2023 (vid)

Συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις αγορές των καταναλωτών τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Aπορρυπαντικά, καθαριστικά, υλικά μαγειρικής και γαλακτοκομικά πρωτοστάτησαν στις ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ το δεκάμηνο Ιανουάριος – Οκτώβριος 2023, ενώ συνολικά οι ανατιμήσεις ανά τεμάχιο διαμορφώθηκαν στο 7,7%.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της εταιρείας μέτρησης Circana παρότι οι αυξήσεις στα ράφια συνεχίστηκαν και τον Οκτώβριο, ο ρυθμός τους, ωστόσο, κατά τους τελευταίους μήνες είναι σαφώς χαμηλότερος σε σχέση με τις αρχές του έτους. Ενδεικτικά, από τα διψήφια ποσοστά του πρώτου τρίμηνου (+11,2% τον Ιανουάριο, +11,5% τον Φεβρουάριο και 10,1% τον Μάρτιο), τον Σεπτέμβριο η αύξηση ανά τεμάχιο έφτασε στο +4,3% και τον Οκτώβριο στο +3,1%.

Οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις στο 10μηνο καταγράφηκαν σε απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 12% ενώ ακολούθησαν τα βοηθήματα μαγειρικής κατά 10%. Τα γαλακτοκομικά εμφάνισαν άνοδο 9%, τα σνακ 8,9%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 8,7% και τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς 8,3%.

Όσον αφορά στον όγκο πωλήσεων, τη μεγαλύτερη αύξηση κατέγραψαν τα μη αλκοολούχα ποτά και τα σνακ με 4,4% ενώ ακολούθησαν τα αλκοολούχα με 4,3%. Από την άλλη πλευρά μείωση του όγκου πωλήσεων εμφάνισαν τα υλικά μαγειρικής κατά 2,5%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα κατά 0,9%, τα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 0,5%.

Την ίδια στιγμή φαίνεται πως συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος στις αγορές των καταναλωτών τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς το μερίδιό τους διαμορφώνεται στο 26,2% και εμφανίζουν ανάπτυξη της τάξεως του 11,9%, όταν αντίστοιχα στα επώνυμα, ο ρυθμός ανάπτυξης είναι στο 8,7%. Στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε στο 26,7% από 26,3% πέρσι, στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς φτάνει το 20,9%, από 19,7% το 2022 ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού το 25,7% (από 25%).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο συνολικός τζίρος της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων στο 10μηνό του έτους ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ αυξημένος κατά 9,5% σε σύγκριση με πέρσι ενώ ο όγκος των πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Διαβάστε ακόμη

Υψηλό ενδιαφέρον για το πακέτο μετοχών της HelleniQ Energy (upd)

Επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα: 8 συμφωνίες και 7 διακηρύξεις υπέγραψαν Ελλάδα και Τουρκία

Ο σκανδιναβικός… πόλεμος της Tesla – Δανία, Νορβηγία, Φινλανδία συμπαραστέκονται στη Σουηδία (pic + tweets)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version