Στο πιο απαιτητικό και κλειστό «σαλόνι» των ελληνικών κατασκευών επιχειρεί να εισέλθει η ΕΚΤΕΡ μια εταιρεία με ιστορία δεκαετιών αλλά και μεθοδική πορεία ανασυγκρότησης τα τελευταία χρόνια.
Την περασμένη Πέμπτη, η διοίκηση της εταιρείας υπό τον Αθανάσιο Σίψα δήλωσε ότι κατέθεσε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον φάκελο για την αναβάθμιση του εργοληπτικού της πτυχίου στην 7η τάξη, το ανώτατο επίπεδο του Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΕΕΠ).
Η κίνηση αυτή έρχεται σχεδόν είκοσι χρόνια μετά την τελευταία αντίστοιχη αναβάθμιση τεχνικής εταιρείας, όταν το 2008 η τότε Ιντρακάτ εντάχθηκε στην ίδια κατηγορία. Αποτελεί δε την επίσημη δήλωση πρόθεσης της ΕΚΤΕΡ να βρεθεί δίπλα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ΑΚΤΩΡ, την ΑΒΑΞ και τη ΜΕΤΚΑ — τις τέσσερις εταιρείες που σήμερα κυριαρχούν στην αγορά των μεγάλων έργων. Αν όλα κυλήσουν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο, η διαδικασία αξιολόγησης αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το καλοκαίρι του 2026.
Στρατηγική με προσανατολισμό στην επόμενη μέρα
Η διοίκηση της ΕΚΤΕΡ έχει χαράξει μια στοχευμένη στρατηγική ανάπτυξης, εστιάζοντας σε υποδομές, ΣΔΙΤ, τουρισμό και real estate. Στόχος είναι η ενίσχυση των επαναλαμβανόμενων εσόδων και η δημιουργία σταθερών ροών πέρα από τον παραδοσιακό κατασκευαστικό κύκλο.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο για την υπογραφή της ΣΔΙΤ που αφορά την κατασκευή πέντε νέων Αστυνομικών Μεγάρων ύψους 57 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα προχωρά η ανάπτυξη του ξενοδοχειακού συγκροτήματος στις Κολυμπήθρες της Πάρου, προϋπολογισμού 53,3 εκατ. ευρώ, παρά τα εμπόδια και τις αντιδράσεις που συνεχίζει να συναντά το έργο εν αναμονή της απόφασης του ΣτΕ. Την ίδια στιγμή, το ξενοδοχείο Summer Senses στην Πάρο, που λειτουργεί υπό την ομπρέλα της ΕΚΤΕΡ, ενισχύει ήδη τα έσοδα του ομίλου και συμβάλλει στη σταθεροποίηση της τουριστικής δραστηριότητας.
Αναμονή για το νέο θεσμικό πλαίσιο
Την ώρα που η ΕΚΤΕΡ περνά στη φάση αξιολόγησης του φακέλου της, πολλές τεχνικές εταιρείες της χώρας παραμένουν σε αναμονή για το νέο θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Υποδομών, το οποίο θα καθορίσει τους όρους επανάκτησης και αξιολόγησης των εργοληπτικών πτυχίων.
Το υπουργείο έχει ήδη παρατείνει την ισχύ του σημερινού καθεστώτος έως τα τέλη του 2025, ωστόσο, με λιγότερους από τέσσερις μήνες να απομένουν για το τέλος της χρονιάς, παραμένει αβέβαιο αν η πολιτεία θα είναι έτοιμη να παρουσιάσει εγκαίρως ένα πλήρες και λειτουργικό πλαίσιο.
Η καθυστέρηση αυτή συντηρεί ένα κλίμα αβεβαιότητας στον τεχνικό κόσμο, σε μια περίοδο που ο κλάδος επιχειρεί να επανατοποθετηθεί με βάση τις νέες ανάγκες της αγοράς, τα ενεργειακά έργα, τις παραχωρήσεις και τις ΣΔΙΤ.
Το νέο τοπίο
Η κατάθεση του φακέλου για την 7η τάξη αποτελεί, κομβικό βήμα για την ΕΚΤΕΡ. Η εταιρεία, έχοντας πλέον τα μεγέθη, την εμπειρία και τη χρηματοοικονομική δύναμη, διεκδικεί ενεργό ρόλο στην επόμενη φάση των ελληνικών υποδομών.
Σε ένα περιβάλλον όπου η «πίτα» των μεγάλων έργων έχει ουσιαστικά μοιραστεί σε τέσσερις ομίλους, η ΕΚΤΕΡ φιλοδοξεί να γίνει ο πέμπτος ισχυρός παίκτης, συμβάλλοντας στη διεύρυνση του ανταγωνισμού και στη νέα δυναμική του κλάδου.
Ισχυρά μεγέθη
Με την αναβάθμιση του πτυχίου της τεχνικής εταιρείας συνηγορούν και τα οικονομικά μεγέθη. Το 2025 αποδεικνύεται χρονιά–σταθμός για την εταιρεία, με την ΕΚΤΕΡ να ενισχύει την οικονομική της βάση. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 18,1%, ενώ το περιθώριο EBITDA έφτασε το 16,9% με λειτουργικά κέρδη 7,1 εκατ. ευρώ. Τα ίδια κεφάλαια ξεπερνούν τα 44 εκατ. ευρώ, ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα υπερκαλύπτουν τις δανειακές υποχρεώσεις, αποτυπώνοντας μια εταιρεία με ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια και χαμηλό δανεισμό.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων ανέρχεται σε περίπου 123 εκατ. ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου, από 105,7 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2024, εκ των οποίων το 53% αφορά δημόσια έργα και το 47% ιδιωτικά.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο, η ΕΚΤΕΡ συμμετείχε σε 25 διαγωνισμούς συνολικού προϋπολογισμού 460 εκατ. ευρώ και εξασφάλισε πέντε νέες αναθέσεις, συνεχίζοντας τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου της.
Η αναβάθμιση του πτυχίου έρχεται επομένως ως φυσικό αποτέλεσμα μιας σταθερής, πολυετούς πορείας ανάπτυξης και ενός σχεδίου με ξεκάθαρη κατεύθυνση: να μετατραπεί η ΕΚΤΕΡ σε έναν ολοκληρωμένο, σύγχρονο όμιλο υποδομών και επενδύσεων με σταθερή θέση ανάμεσα στους μεγάλους της ελληνικής αγοράς.
Διαβάστε ακόμη
Τομ Γκόρις: Ο ελληνικής καταγωγής billionaire που «χτίζει» μια αθλητική αυτοκρατορία (pics)
Ο λογαριασμός των 32.000 ευρώ και ο εστιάτορας που δεν έστελνε… ποτέ αποδείξεις στην ΑΑΔΕ
Ερχονται σαρωτικές ανατροπές στις βραχυχρόνιες μισθώσεις
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
