search icon

Επιχειρήσεις

Το deal και τα ανταλλάγματα για τη διάσωση της Lufthansa με κρατική βοήθεια €9 δισ.

Το γερμανικό κράτος θα αποκτήσει ποσοστό 20%-25% στην Lufthansa - Ποιο θα είναι το αντάλλαγμα για τη «σανίδα σωτηρίας» - Το σχέδιο της επόμενης μέρας

Ποιος θα το περίμενε στις αρχές του έτους ότι η Lufthansa, ο μεγαλύτερος αεροπορικός όμιλος στην Ευρώπη θα αναζητούσε κρατική σανίδα σωτηρίας για να αποφύγει την πτώχευση. Ομως μέσα σε λίγες εβδομάδες η πανδημία έσπρωξε μια από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο στο χείλος της αβύσσου.

Πακέτο στήριξης 9 δισ. ευρώ

Ο γερμανικός αερομεταφορέας βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία με τη γερμανική κυβέρνηση για πακέτο διάσωσης, ύψους έως και 9 δισ. ευρώ(9,9 δισ. δολάρια). Σε αντάλλαγμα της «σανίδας σωτηρίας», το γερμανικό κράτος θα αποκτήσει ποσοστό 20%-25% στην Lufthansa. Η εταιρεία επιβεβαίωσε την Πέμπτη ότι βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις με το γερμανικό Ταμείο Σταθεροποίησης της Οικονομίας για κρατική στήριξη ύψους έως 9 δισ. ευρώ. Το πακέτο θα περιλαμβάνει ένα δάνειο 3 δισ. ευρώ από την KfW – γερμανική κρατική τράπεζα- και την αγορά μεριδίου από το Ταμείο Σταθεροποίησης της Οικονομίας, γνωστό ως WSF. Το WSF θα αποκτήσει μερίδιο 20% στην Lufthansa μέσω μελλοντκής αύξησης μετοχικού κεφαλαίου η οποία θα πρέπει να εγκριθεί από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.  Επιπρόσθετα, αναμένεται να συμφωνηθεί ένα μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο με το WSF, το οποίο θα μπορεί να ανταλλαχτεί με ένα επιπλέον ποσοστό 5% συν μια μετοχή στην ονομαστική αξία στην περίπτωση μιας εξαγοράς μετοχών από τρίτο μέρος.  Η κυβέρνηση του Βερολίνου θα αποκτήσει δύο θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο, θα ασκεί όμως τα δικαιώματα ψήφου μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ως προστασία απέναντι σε επιθετικές εξαγορές. Η γερμανική κυβέρνηση δεν θα έχει δυνατότητα να μπλοκάρει σημαντικές στρατηγικές αποφάσεις.

Σύμφωνα με την Handelsblatt η αύξηση κεφαλαίου και το τελικό πράσινο φως θα δοθεί σε έκτακτη γενική συνέλευση. Οι όροι της συμφωνίας θα περιλαμβάνουν και αναστολή των μελλοντικών μερισμάτων, επιβολή ορίων στις αποδοχές των διευθυντικών στελεχών αλλά και δύο θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο σε συνεννόηση με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση.

Η Μέρκελ υπερασπίστηκε την κυβερνητική πολιτική διάσωσης των γερμανικών εταιρειών. «Πιστεύω ότι έχουμε σχεδιάσει και εφαρμόζουμε πολύ γενναία τις ενέργειες διάσωσης, καθώς θέλουμε να δώσουμε στις επιχειρήσεις μας τις ίδιες ευκαιρίες όπως συμβαίνει και αλλού στον κόσμο», δήλωσε κληθείσα να σχολιάσει απόψεις που θέλουν την Κίνα και τις ΗΠΑ να ενισχύουν πιο δυναμικά τις εταιρίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της πανδημίας.

Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την Lufthansa, η Μέρκελ επισήμανε ότι το Βερολίνο βρίσκεται σε εντατικές συνομιλίες τόσο με την εταιρία όσο και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι αναμένει σύντομα μια απόφαση. «Θα σας συμβούλευα να περιμένετε το τέλος των συνομιλιών. Δεν θα αργήσει, αλλά θα πρέπει πρώτα να είναι έτοιμη η απόφαση», δήλωσε.

Handelsblatt: Χάθηκε πολύτιμος χρόνος

Οπως σχολιάζει η Handelsblatt η διάσωση είναι προφανώς θετικό γεγονός αλλά αυτό που είναι απορίας άξιον είναι ο χρόνος που χρειάστηκε ώστε να υπάρξει κινητοποίηση και να σωθεί η εταιρεία. «Όχι μόνο χάθηκε πολύτιμος χρόνος, αλλά επίσης χάθηκε πολλή εμπιστοσύνη – μεταξύ υπαλλήλων, πελατών και επενδυτών. Οι άμεσες συνέπειες της πανδημίας είναι καταστροφικές. Δεν είναι μόνο οι πτητικές λειτουργίες που έχουν παγώσει και θα χρειαστεί χρόνος για να ανακάμψουν σωστά. Ολόκληρη η στρατηγική έχει ανατραπεί.

Ο CEO της Lufthansa, Carsten Spohr είχε σχεδιάσει μια στρατηγική που θα έκανε την εταιρεία απολύτως ανταγωνιστική σε σχέση με τις αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής και της Κίνας. Τώρα όμως όλα αλλάζουν και κάθε είδους αναπτυξιακή πολιτική θεωρείται σπατάλη. Αντί να επενδύει σε εξαγορές και επενδύσεις, η διοίκηση πρέπει πρωτίστως να χρησιμοποιεί ό, τι θα δημιουργηθεί στο μέλλον για την αποπληρωμή των υποχρεώσεων. Ωστόσο, οι εβδομάδες συζητήσεων σχετικά με το πακέτο διάσωσης θα μπορούσαν να έχουν ακόμη πιο μακροχρόνιο αντίκτυπο. Όσο περισσότερο χρειάστηκε, τόσο περισσότεροι επενδυτές έστρεψαν την πλάτη τους στην εταιρεία. Τις τελευταίες ημέρες, η Lufthansa έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για δύο ομάδες επενδυτών: hedge funds και εκείνα που βασίζονται στην κατρακύλα των τιμών… Αυτό είναι το πικρό ποτήρι που πρέπει να πιει η… HANSA

Exit mobile version