search icon

Επιχειρήσεις

Το deal που «γέννησε» τον αδιαμφισβήτητο ηγέτη στις κατεψυγμένες ζύμες (pics)

Εγκρίθηκε η απορρόφηση της Άλεσις ΑΒΕΕ (Μακεδονική Σφολιάτα, Χρυσή Ζύμη κοκ) από τη Μιχ. Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη, συγκροτώντας τον αδιαμφισβήτητο leader σε μια ιδιαίτερα αναπτυσσόμενη αγορά – Οι στόχοι του νέου σχήματος

Εθνικός πρωταθλητής; Αδιαμφισβήτητος ηγέτης; Όπως και να χαρακτηρίσει κανείς το νέο σχήμα που από χθες πλέον είναι γεγονός, με την τυπική έγκριση της απορρόφησης της «Άλεσις ΑΒΕΕ» (Χρυσή Ζύμη, Μακεδονική Σφολιάτα κοκ) απ’ τη «Μιχ. ΑραμπατζήςΕλληνική Ζύμη ΑΒΕΕ», το αποτέλεσμα είναι ίδιο…

Ένα σχήμα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα εξωστρεφές, μιας που οι εξαγωγές αποτελούν σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητας και στο «τιμόνι» του ο άνθρωπος που έχει χαρακτηριστεί ως «ο βασιλιάς της κατεψυγμένης ζύμης», ο κ. Μιχάλης Αραμπατζής (κεντρ. φωτ.).

Ο τελευταίος διατηρεί το 25% του ενιαίου σχήματος, ενώ το 75% βρίσκεται στα χέρια της Μπάρμπα Στάθης ΑΕ (θυγατρικής της Vivartia), έπειτα απ’ την προ διετίας συμφωνία με το CVC και τη Vivartia (μητρική της Μπάρμπα Στάθης ΑΕ), με στόχο τη συγκρότηση μιας ηγέτιδας δύναμης στον ευρύτερο χώρο των κατεψυγμένων τροφίμων με προοπτικές εξωστρέφειας.

Όπως σημείωνε εξάλλου και το σχέδιο της σύμβασης συγχώνευσης, οι δύο πλευρές ήταν σίγουρες ότι:

-Θα δημιουργηθεί ένα ισχυρό σχήμα, ενισχυμένο τόσο σε επίπεδο οικονομικών στοιχείων, όσο και σε επίπεδο ανθρωπίνων πόρων

-Θα αξιοποιηθούν στον μέγιστο δυνατό βαθμό τα περιουσιακά στοιχεία των συγχωνευόμενων εταιρειών

-Η Μ. Αραμπατζής, όπως θα διαμορφωθεί μετά τη συγχώνευση, λόγω μεγέθους, θα μπορεί να εκμεταλλευθεί αποδοτικότερα και με μεγαλύτερη ευελιξία τυχόν επενδυτικές ευκαιρίες και να πετύχει καλύτερους όρους συνεργασίας στον ευρύτερο χώρο του εμπορίου προϊόντων αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής

-Θα επιτευχθεί μείωση των λειτουργικών δαπανών, καθώς και αρτιότερη οργάνωση και ορθολογικότερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των στελεχών και του προσωπικού, δεδομένου ότι και οι δύο εταιρείες δραστηριοποιούνται σε συναφείς τομείς, με αποτέλεσμα τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και την κατ’ επέκταση βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και των οικονομικών τους αποτελεσμάτων

-Θα είναι εκμεταλλεύσιμη η πλεονάζουσα ρευστότητα των εταιρειών

Υπενθυμίζεται πως κατόπιν της σχετικής αύξησης λόγω της συγχώνευσης (κατά 1.737.348,24 ευρώ), το μετοχικό κεφάλαιο της «Μιχ. Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη ΑΕ» πλέον φθάνει στα 4.075.920,12 ευρώ, διαιρούμενο σε 989.301 κοινές μετοχές, ονομαστικής αξίας 4,12 ευρώ η μία. Η δε καθαρή λογιστική αξία των περιουσιακών στοιχείων της Άλεσις ΑΒΕΕ που μεταφέρονται πλέον στη «Μιχ. Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη ΑΕ», είχε αποτιμηθεί στα 8.736.842,45 ευρώ.

Τα οικονομικά

Το νέο κεφάλαιο στην ιστορία της «Μιχ. Αραμπατζής – Ελληνική Ζύμη ΑΕ» ανοίγει σε μια περίοδο που οι οικονομικές της επιδόσεις ήταν εξαιρετικές, δεδομένου και του πληθωριστικού «κύματος» που επηρέασε το σύνολο των αγορών. Σημειώνεται ότι το 2022 ο τζίρος της Μ. Αραμπατζής έφθασε για πρώτη φορά τα επίπεδα των 120 εκατ. ευρώ (120,1 εκατ. ευρώ για την ακρίβεια), σημειώνοντας μια εντυπωσιακή αύξηση 34,2%! Εξέλιξη για την οποία ευθύνεται σε έναν μεγάλο βαθμό η διεύρυνση του όγκου των εξαγωγών, ειδικά καθώς το 2022 ήταν η χρονιά που η εταιρεία έκανε τα πρώτα της βήματα στην αγορά του Ισραήλ, και σε έναν μικρότερο οι ανατιμήσεις, στις οποίες προχώρησε.

Συνολικά, η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της σε πάνω από 40 χώρες, με τον κύριο όγκο των συνεργασιών της στο δίκτυο του εξωτερικού να είναι σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, ΗΠΑ και Καναδά. Γι’ αυτό και ένας απ’ τους βασικούς στόχους της αποτελεί η επέκταση και σε νέες αγορές. Ήδη η παραγωγική της δυναμικότητα ενισχύεται μέσα απ’ τον νέο γύρο επενδύσεων, που προσεγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας πάντως, τα EBITDA αυξήθηκαν στα 14,7 εκατ. ευρώ, από 11,1 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν. Ομοίως, τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 9,8 εκατ. ευρώ (από 7,6 εκατ. ευρώ) και τα κέρδη μετά τους φόρους στα 8 εκατ. ευρώ (από 6,1 εκατ. ευρώ).

Την ίδια ώρα, η Άλεσις ΑΒΕΕ, με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, είχε στη χρήση του 2022 πωλήσεις της τάξεως των 19,6 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας ετήσια μείωση της τάξης του 1,2% αλλά διατηρώντας τα ηγετικά της μερίδια στον κλάδο της ζύμης στην εγχώρια αγορά, όπου και επικεντρώνεται.

Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων, αποσβέσεων και χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων υποχώρησαν στο 1 εκατ. ευρώ, έναντι 1,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, στη χρήση 2022 η εταιρία εμφάνισε κέρδη μετά από φόρους ύψους 574 χιλ. ευρώ, έναντι 582 χιλ. ένα χρόνο πριν.

Η Χρυσή Ζύμη, κατά τη διάρκεια του 2022, διατήρησε με μικρές απώλειες το μερίδιό της σε αξία στο 23,1% (-0,8 μονάδες σε σχέση με το 2021) και σε όγκο στο 20,3% (-0,7 μ.μ.) παραμένοντας η Νο 1 μάρκα σε αξία στην υποκατηγορία ετοίμων προϊόντων, τη μεγαλύτερη υποκατηγορία των κατεψυγμένων ζυμών.

Διαβάστε ακόμη

Οι εταιρείες που «τίναξαν την μπάνκα» το 2023 (γραφήματα)

Ο νόμος για τα αυθαίρετα και τις κατεδαφίσεις(!), η τυχερή χρονιά του Κασσελάκη (ίσως όμως στην Κίνα), τα ασημικά και οι Τσέχοι

Κολωνάκι: Εμβληματικό κατάστημα – φιλέτο στο στόχαστρο των πλειστηριασμών (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version